SA-1389
Valvoja: sisua
Re: SA-1389
Minäkään en vastausta tiedä, siksi kysyinkin Noin neljän kilometrin päässä on autokorjaamo jonka omistajalla on Auburn Speedster, tosin se on kyllä lasikuituinen replika - kuten kuvasi "500k" on (Excalibur?). Aika hirveitähän nuo kopioit ovat verrattuna alkuperäisiin... Ehkä tuo kuvani auto on aito, mutta se jäi tunnistamatta livenä kun olin kuvaa ottamassa ja katsoin maisemaa kameran ruudun kautta.
Photoshopilla sain paremmin auton irroitettua kuvasta. Nyt sen varmaan tunnistaa helposti?
Edit: Pitää vielä mainita että kyllä Suomesta löytyy kanssa erittäin hienoja autoharvinaisuuksia, kuten vaikkapa se kuuluisa Urpo Lahtisen Waxenberg mersu! Sitä on joskus tullut työnnettyäkin kun ei lähtenyt käyntiin. Hienoin auto mitä olen työntänyt
Photoshopilla sain paremmin auton irroitettua kuvasta. Nyt sen varmaan tunnistaa helposti?
Edit: Pitää vielä mainita että kyllä Suomesta löytyy kanssa erittäin hienoja autoharvinaisuuksia, kuten vaikkapa se kuuluisa Urpo Lahtisen Waxenberg mersu! Sitä on joskus tullut työnnettyäkin kun ei lähtenyt käyntiin. Hienoin auto mitä olen työntänyt
Re: SA-1389
No on jumalauta maisemat, komean näköistä seutua!
Itsehän asun "luonnonkauniissa" kerrostalolähiössä No, ainakin on kaupat ihan vieressä
Vielä kerran maisemakuva:
Itsehän asun "luonnonkauniissa" kerrostalolähiössä No, ainakin on kaupat ihan vieressä
Vielä kerran maisemakuva:
- Liitteet
-
- maisema.jpg (122.59 KiB) Katsottu 6856 kertaa
Re: SA-1389
Kiitos, sattui vain sen verran hienot ilmat että uskalsi kuvan julkaista. Huonolla ilmalla pilvet roikkuvat juuri tällä korkeudella ja täällä on aina pari astetta kylmempää kuin alempana. Mutta paistaa se päivä joskus risukasaankin Tälläisessä pikku paikassa on toki hyvät ja huonot puolensa - hyvät; että kaikki tuntevat toisensa, ja huonot; että kaikki tuntevat toisensa. Mainitaanko kuitenkin että kukaan ei ole tullut koskaan sanomaan auton rakentelusta vaikka laulatan tarvittaessa isoakin rälläkää sunnuntaisin (josta joutuu vähintään vankilaan kun kaikki on niin säännösteltyä).
Suomessa on niin paljon juttuja jotka on paljon paremmin kuin täällä. Yritäppäs löytää täältä jostain oikeaa erämetsää tai järveä jossa voi olla rauhassa... Offimaasto? Neverhöört Kesällä turistit tulevat juuri tänne häiritsemään ja talvella täällä ei ole mitään elämää
Suomessa on niin paljon juttuja jotka on paljon paremmin kuin täällä. Yritäppäs löytää täältä jostain oikeaa erämetsää tai järveä jossa voi olla rauhassa... Offimaasto? Neverhöört Kesällä turistit tulevat juuri tänne häiritsemään ja talvella täällä ei ole mitään elämää
Re: SA-1389
Esimerkiksi kuva vielä syksystä (parvekkeelta napattu), jolloin tuurilla pilvet roikkuvat alempana ja voi kuvitella olevansa valtameren ympäröimänä saaressa. Pitää käyttää mielikuvitusta kun ei ole mitään järviä tai merta Yleisempi vaihtoehto on että pilvet ovat tällä korkeudella ja ikkunasta näkee noin metrin eteenpäin
- Liitteet
-
- DSC_0290.jpg (50.49 KiB) Katsottu 6833 kertaa
Re: SA-1389
Välillä voi herätä tälläiseen näkymään ja mennä suoraan takaisin petiin
Kyse on siis syksystä, muina vuodenaikoina kelit kuten muuallakin.
Kyse on siis syksystä, muina vuodenaikoina kelit kuten muuallakin.
- Liitteet
-
- ikkunasta.jpg (24.04 KiB) Katsottu 6817 kertaa
Re: SA-1389
Noita pilvikuvia kun katsoi niin voi sanoa että olet välillä aika pilvessä mutta hienot on maisemat ja niin kuin sanoit pienessä paikassa on hyvät ja samat huonot puolet...
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: SA-1389
Niin kauan kun ei pilven reunalla olla niin kaikki hyvin!
-------------
Pääsin vihdoin takaisin metallitöihin, mikäpäs sen paremmin yhteen sopii kuin suomalainen kuorma-auto, suomalainen hitsauskone ja ruotsalaiset hitsauspuikot. Näiden asioiden järjestely näille leveysasteille vaatii hieman töitä. Itseasiassa noita Esabin OK 48.00 puikkoja ei saa joka kaupasta vaan piti tilata. Nyt kun vielä täytyy totutella puikkohitsaukseen pitkien MIG/MAG-vuosien jälkeen, täytyy sanoa että vielä pitää hieman harjoitella varsinkin putkea alapuolelta hitsattaessa. Huomattavasti parempia kuitenkin nuo Esabin puikot ovat verrattuna edelliseen ostokseen, eli Oerlikonin rutiilipuikkoihin jotka olivat pakko-ostos kun aiemmin ei parempaa saanut (ja maksoivat 3 x enemmän). Rutiilipuikoilla ei myöskään voi tehdä asentohitsausta eikä saumasta tule niin kestävä kuin näillä peruspuikoilla. Nyt on auton oikealta puolelta hitsattu kaikki saumat jotka eivät olleet valmiina n. 9-10 vuotta sitten Sen verran ikäviä hitsausasentoja näin tottumattomalle oli että vasemman puolen puuttuvat saumat hitsaan kun lava on pois paikaltaan joskus lähitulevaisuudessa.
Kuten kuvasta näkyy kiillotin kaikki uudet sauma-alueet ja samalla tuli todettua että kyllä lavasta tuo pintaruoste lähtee, mutta varmaan parempi varata tulevaisuudessa koko lavan puhdistukseen useampi päivä. Nyt vedin vain noille korjatuille aluille kunnon pohjamaalit ja saavat odotella parempia ilmoja. Lavavanereista käsittelin suoja-aineella kaikki leikatut pinnat jotta niistä ei vesi imeydy sisään. Kaikki valmistui sopivasti kun tänään alkoi sadekausi...
Vararengaskin pääsi vuosien jälkeen omalle paikalleen, ainoa asia jonka tekemiseen tarvitsin hieman apua... Monta pikkujuttua tuli tsekattua ja alkaa pieni varmuus tulemaan että tästä saadaan vielä ennen talvea ihan siisti (karu) kulkupeli.
-------------
Pääsin vihdoin takaisin metallitöihin, mikäpäs sen paremmin yhteen sopii kuin suomalainen kuorma-auto, suomalainen hitsauskone ja ruotsalaiset hitsauspuikot. Näiden asioiden järjestely näille leveysasteille vaatii hieman töitä. Itseasiassa noita Esabin OK 48.00 puikkoja ei saa joka kaupasta vaan piti tilata. Nyt kun vielä täytyy totutella puikkohitsaukseen pitkien MIG/MAG-vuosien jälkeen, täytyy sanoa että vielä pitää hieman harjoitella varsinkin putkea alapuolelta hitsattaessa. Huomattavasti parempia kuitenkin nuo Esabin puikot ovat verrattuna edelliseen ostokseen, eli Oerlikonin rutiilipuikkoihin jotka olivat pakko-ostos kun aiemmin ei parempaa saanut (ja maksoivat 3 x enemmän). Rutiilipuikoilla ei myöskään voi tehdä asentohitsausta eikä saumasta tule niin kestävä kuin näillä peruspuikoilla. Nyt on auton oikealta puolelta hitsattu kaikki saumat jotka eivät olleet valmiina n. 9-10 vuotta sitten Sen verran ikäviä hitsausasentoja näin tottumattomalle oli että vasemman puolen puuttuvat saumat hitsaan kun lava on pois paikaltaan joskus lähitulevaisuudessa.
Kuten kuvasta näkyy kiillotin kaikki uudet sauma-alueet ja samalla tuli todettua että kyllä lavasta tuo pintaruoste lähtee, mutta varmaan parempi varata tulevaisuudessa koko lavan puhdistukseen useampi päivä. Nyt vedin vain noille korjatuille aluille kunnon pohjamaalit ja saavat odotella parempia ilmoja. Lavavanereista käsittelin suoja-aineella kaikki leikatut pinnat jotta niistä ei vesi imeydy sisään. Kaikki valmistui sopivasti kun tänään alkoi sadekausi...
Vararengaskin pääsi vuosien jälkeen omalle paikalleen, ainoa asia jonka tekemiseen tarvitsin hieman apua... Monta pikkujuttua tuli tsekattua ja alkaa pieni varmuus tulemaan että tästä saadaan vielä ennen talvea ihan siisti (karu) kulkupeli.
Viimeksi muokannut FBW, Ti Heinä 27, 2021 10:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1389
Aiheesta "matkailuperävaunu" kiinnostuin tälläisestäkin lisävaihtoehdosta. Protoon tulee kyllä asuntokoppi päälle mutta tälläinen 1.5ton perävaunu varustettuna pienemmällä Bundeswehrin kontilla FM1 olisi hieno lisä Noita perävaunuja saa helposti ja kontitkaan eivät ole kiven alla, ehkä saisi jopa Proton hyväksyttyä NATO-koukulla tuon kokoluokan vaunun veturiksi...?
Joku oli tuollaisen tehnyt... Tuolla lisää juttua saksaksi: https://www.allrad-lkw-gemeinschaft.de/ ... 35&t=68680
Joku oli tuollaisen tehnyt... Tuolla lisää juttua saksaksi: https://www.allrad-lkw-gemeinschaft.de/ ... 35&t=68680
Re: SA-1389
Taitais ainakin mulla ekan 100km jälkeen perävaunu jäädä johonkin puskaan vauhtia hidastamasta. Mitä nuo kärryt siellä maksaa kun kalkussa tuntuu olevan hinnoissaan.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
JeeP wrangler
Re: SA-1389
Kärryt maksaa yksityiseltä n. 900-1200,- mallista riippuen. Voi ostaa suoraan huutokaupastakin mutta hintataso ei ole mulla tiedossa, jobbareilta sitten kalliimmalla.
Esimerkiksi: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-276-1005
Esimerkiksi: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-276-1005
Re: SA-1389
Aiemmin tuli mainittua niistä Saurer 10DM:stä joiden näkeminen tiellä lämmittää aina mieltä (4x4 ja 6x6 versiona). Näistä tulee aina Masi/Rasi mieleen, äänetkin ovat miehekkäät ja savua tulee juuri niin paljon kuin Euro 0-luokitus antaa myöten
Otin kuvat joskus vajaa 10 vuotta sitten, välillä oli vähän ostokuumettakin mutta onneksi veri vetää karujen Sisujen pariin....
Otin kuvat joskus vajaa 10 vuotta sitten, välillä oli vähän ostokuumettakin mutta onneksi veri vetää karujen Sisujen pariin....
- Liitteet
-
- DSC09572.jpg (62.79 KiB) Katsottu 6476 kertaa
-
- DSC09586.jpg (65.18 KiB) Katsottu 6476 kertaa
-
- DSC09580.jpg (78.29 KiB) Katsottu 6476 kertaa
Re: SA-1389
Kalustoa on varastoituna ympäri Sveitsiä aivan järjettömiä määriä. Pelkästään uusia G-Wageneita näkee jossain paikoissa satoja kappaleita. Puolustusbudjetti on ainakin kunnossa.
Vähän mielenvirkistykseksi näitä postittelen, toivottavasti ei häiritse
Vähän mielenvirkistykseksi näitä postittelen, toivottavasti ei häiritse
- Liitteet
-
- 1.jpg (51.97 KiB) Katsottu 6473 kertaa
-
- Saurer 6x6 versio, siis melkein Rasi ;)
- 3.jpg (56.83 KiB) Katsottu 6473 kertaa
-
- Steyr
- 2.jpg (61.8 KiB) Katsottu 6473 kertaa
Re: SA-1389
Mowag Duro on varmasti ehkä suosituin armeijan kuljetuskalustosta, niitä näkee jatkuvasti tien päällä. Sitä on helppo kuljettaa tiellä, junassa tai vaikka kontissa minne päin maailmaa tahansa. Uudemmat mallit ovat näihin verrattuna todella näyttävän näköisiä luodinkestävine koreineen, hieman Protomaisia kulmikkaine rakenteineen. Nämä vanhemmat kuten kuvissa eivät näytä kovin kiinnostavilta, mutta ovat kyllä hyvässä maineessa. Yksityiskäytössä en ole nähnyt kenelläkään, mutta varmaan näitä kohta saa kuka tahansa.
Wikipediasta löytyy enemmän tietoa: https://en.wikipedia.org/wiki/Mowag_Duro
Wikipediasta löytyy enemmän tietoa: https://en.wikipedia.org/wiki/Mowag_Duro
- Liitteet
-
- DSC09588.jpg (65.23 KiB) Katsottu 6464 kertaa
-
- DSC09591.jpg (57.7 KiB) Katsottu 6464 kertaa
-
- DSC09915.jpg (63.97 KiB) Katsottu 6464 kertaa
Re: SA-1389
Kevennykseksi hieman harvinaisempi kuorkki
- Liitteet
-
- DSC09836.jpg (64.85 KiB) Katsottu 6459 kertaa
Re: SA-1389
Minkäslainen rakenne tuossa etuakselissa on? Kulmavaihde perämurikan päällä että saadaan kardaani vaihteiston suuntaan? Tuskin rullaavuutta edistää. Ja vain muutaman maavarasentin takia?