SA-1389

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

Taucher
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 9:07 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja Taucher » Pe Marras 13, 2009 11:28 am

Very nice pictures, thanks Leif!!!
I feel with You ... but You won´t get it back. :wink:
You can drive with only one at a time anyway so be happy that all three of them could be on the road / off the road at the same time soon. :mrgreen: :twisted:

CU
Jan

ZAU
Viestit: 578
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 1:42 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja ZAU » Ti Marras 17, 2009 6:04 pm

Löytyi kuva tosta protosta arkistojen kätköistä,vuosi on 2006 ja toukokuun huutokauppa.
Liitteet
ah pieni.jpg
ah pieni.jpg (65.45 KiB) Katsottu 13072 kertaa
Porttaali Uaz
JeeP wrangler

Napapiiri
Viestit: 566
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja Napapiiri » Ti Marras 17, 2009 6:51 pm

Toi peili viritys... :lol:

Taucher
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 9:07 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja Taucher » La Marras 21, 2009 1:33 pm

:shock: Where's the cup of the right fender??? :shock:
I didn't get that. :(

Now the truck looks a lot better. :mrgreen:

Avatar
FBW
Viestit: 770
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW » Su Tammi 30, 2011 2:07 am

Muutamia kuukausia sitten ajoin lähinnä omaksi huvikseni Taucherin Proton omalta halliltani 200km päähän hänen kotiinsa. Oli hieno reissu vaikka lämmöt alkoivat loppumatkasta nousemaan niin sain pidettyä ne aisoissa hiljentämällä 70km/h nopeuteen, moottoritiellä ei pimeässä enää huvittanut pysäytellä. Seuraavana päivänä Jan havaitsi että vesiletku oli koneesta lähes irronnut... Kiharaisemmilla teillä oli välillä kieli keskellä suuta kun jarrut puolsivat kavalasti ojan puolelle.

Protoa jouduin kasaamaan kokoon ennen lähtöä, aikaisemmin vaihdoimme ulkona kesän aikana vuokraisännän riemuksi Protoon uuden lattian, etulokasuojat ja niiden yläpuolella olevat metalliprofiilit.
Kuva

Kuva

Kuva

Oikealla puolella Rhein-joki ja sen toisella puolella Sveitsi, koko matka kulki rajan pinnassa:
Kuva

Kuva

Mr. Burns pitämässä liekkiä yllä:
Kuva

Avatar
FBW
Viestit: 770
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW » La Huhti 02, 2011 3:01 pm

Happy Birthday, old man!

We want to see some Sisu in the forrest pics, thanks!

Avatar
FBW
Viestit: 770
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW » Ti Marras 12, 2013 2:41 pm


Avatar
FBW
Viestit: 770
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW » Su Marras 24, 2013 11:25 pm

Hmm... Enpä ole enää varma että myydäänkö tätä ;) Haettiin se tänään pitkän junareissun päätteeksi kotiin ja oli niin hieno reissu Sisulla kotiin että aika vaikea tästä olisi enää luopua. Ensi kilometreillä alavesiletku petti (oli huonosti kiinni) ja akun napa hieman hapettunut, mutta kun ylikuumenemisongelma tuli pienellä työllä kuntoon ja Sisukin käynnistyi pelkkää starttia näyttämällä niin matka jatkui :) Tyttöystävä rakastui Protoon korviaan myöten eikä vähiten sen takia että ajoimme viimeiset kilometrit kotiin todella hankalan, kapean ja mutaisen vuoristometsän lävitse. Hitaalla nelivedolla ja lukot päällä meni puunrunkojen ylitse kuin tyhjää vaan! Voi helevata, on nää vaan aika pelejä...

Tuossa auton myyjä Jan oikealla - jolle auton myin n. 5 vuotta sitten ja meikäläinen vasemmalla :) Hyvät illat kaikille, me yritämme jotenkin saada unenpäästä kiinni vaikka sellainen on Sisu-kuume että tuskin petiin mennään ennen aamua :) Ja huomenna offailu jatkuu...

Uusi lava on jo paikalla ja sen verran mahtavalla mutakuorrutuksella että maalilla ei ole ihan kiire ;)
Liitteet
IMG_0605.jpg

Avatar
FBW
Viestit: 770
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW » Su Marras 24, 2013 11:35 pm

Siitä vielä matkan päältä ihmettelyä, onneksi oli joki lähellä niin saatiin uudet jäähdytysvedet näppärästi... Matkanopeus 80km/h kotiin ja vaihtaa ei tarvinnut edes mäissä, hyvältä kuulostaa turbo-Leukku ja kulkee kanssa :) Ensi viikolla poistetaan uudesta lavasta pintaruoste (tullut kuivassa säilytystilassa) ja uutta maalia... Lavaan tulee kanssa vähän lisää metallia että voidaan sanoa viimeistellyksi (laidat ja etuseinä puuttuu).
Liitteet
IMG_0613.jpg

Avatar
FBW
Viestit: 770
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW » To Marras 28, 2013 8:19 am

Tyttöystävä rakastui Protoon oikein perusteellisesti :)
Liitteet
DSC_0189.jpg

Avatar
FBW
Viestit: 770
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW » To Marras 28, 2013 8:36 am

8)
Liitteet
DSC_0150_B.jpg
DSC_018177.jpg
DSC_018177.jpg (148.88 KiB) Katsottu 10425 kertaa

Avatar
FBW
Viestit: 770
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW » To Marras 28, 2013 8:57 am

Vinkkinä että kannattaa saada naisväki harrastuksen taakse niin voi vapaasti kuluttaa aikaa tallissa :mrgreen:
Liitteet
DSC_0149777.jpg

Avatar
FBW
Viestit: 770
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW » To Marras 28, 2013 9:13 am

Tupakkatauko, edessä U-käännös hieman veemäisessä paikassa :D
Liitteet
DSC_0198.jpg
DSC_0198.jpg (239.38 KiB) Katsottu 10421 kertaa

kivinen
Viestit: 704
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja kivinen » To Marras 28, 2013 10:28 am

Kenen metsiin saitte ajoluvan? Ajattelin, että tuolla olisi maastoliikenteen rajoitukset aika tiukkoja.

Hyvän näköistä rinnettä. Tuollaisessa pintamudassa auttaa, jos saa renkaaseen pyörimisnopeutta. Rengas alkaa puhdistumaan, tarkoitan tätä:

http://www.youtube.com/watch?v=OOfGyIF0dOs
FBW kirjoitti:Vinkkinä että kannattaa saada naisväki harrastuksen taakse niin voi vapaasti kuluttaa aikaa tallissa :mrgreen:
Ei toimi kaikilla versioilla. :wink:

Avatar
FBW
Viestit: 770
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW » To Marras 28, 2013 10:45 am

Minkä ajoluvan? :D Eikös koeajo ole aina sallittu ;) Jäätiin tuonne rinteeseen niin pahasti jumiin että alkoi jo jännittämään koska jäädään kiinni, eikä pelkästään puiden väliin ;) 5h vinssausta ja lopussa Steffin eno+moottorisaha auttoivat pälkähästä. Vinssin vapautus ei toiminut eikä ollut sopivaa työkalua mukana, oli melkoisen hauskaa vapauttaa veto koukusta eikä vinssistä - aika moneen kertaan vielä. Eno ei ollut oikein riemastunut meidän ajoista, ensinnäkin metsäteillä ei saa edes ajaa ilman lupaa (siksi mentiinkin metsään), toisekseen edes moottorisahaa ei saanut omaan käteen koska siihenkin tarvitaan lupa että saa käyttää... Lisäksi hän oli varma että rikon senkin :| Tuli nimittäin loppumetreillä öljyt ulos vaihdelaatikosta kun tuli paha jumi... Onneksi on tuossa kaksi varalaatikkoa mukana, toinen uusi. No eno oli lopuksi ihan hymyssä suin vaikka sanoikin että älkää helvetti tehkö toiste.

Tuo rinne oli pikkaisen jyrkempi kuin kuvista käy ilmi (tässä kohtaa ei ollut pahin paikka), oli hankala edes kävellä ylös liukkauden takia. Yritin kyllä kaikki trikit mutta olisi varmaan pitänyt olla Kivinen matkassa ja iso-lohko että olisi mennyt homma putkeen. Videot-puolella on yksi etappi kuvattunakin, jossa sopivasti pistin vielä pakkia päälle viime metrillä.

Kyllä kaikki vaimoke "versiot" toimivat kun muistaa ajaa päivityksiä vähintään viikottain :mrgreen: Ei kuitenkaan liian usein ettei tule päänsärkyä. Sulla on varmasti näistä asioista huomattavasti enemmän kokemusta kuin minulla.

Ps. Steffiltä terkut sulle että pistähän kalenteriin Saksan reissu kun taas sopii kalenteriin! Käydään sitten offaamassa niin maan perkeleellisesti.
Liitteet
DSC_0166.jpg

Vastaa Viestiin