SA-1797 (UN)
Valvoja: sisua
Re: SA-1797 (UN)
x
Viimeksi muokannut UN-Proto, Ke Elo 25, 2010 10:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1797 (UN)
Koneesta savut otettu ja koeajo tehty.
Suuret Kiitokset kaikille avustaneille ja neuvoa antaneille.
Suuret Kiitokset kaikille avustaneille ja neuvoa antaneille.
Viimeksi muokannut UN-Proto, Ke Elo 25, 2010 10:00 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: SA-1797 (UN)
Minulla loppui se sininen savu, kun otin hehkunpois käyöstä.
Re: SA-1797 (UN)
Vaikea ottaa kun ei ole mitä ottaa..
Viimeksi muokannut UN-Proto, Su Elo 15, 2010 2:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1797 (UN)
Tuosta männän päällä olevasta "nappulasta", jos se on männässä tukevasti kiinni ni se on "ruiskun ohjain" eli jakaa suihkutetun polttoaineen tasaisemmin eri puolille sylinteriä.
Re: SA-1797 (UN)
Olipas SA-1797 hienossa kuosissa.
Poikkesin eilen iltasella sitä katsomassa ja samalla tuli nähtyä nähtyä miten isopyöräinen kulkee maastossa.
Omaan sisuun verrattuna vetoja oli selvästi enemmän -- konetta ei tarvinnut juuri huudattaa yli 2000 -kierroksen. sisätilat olivat tosi siistit ja äänimaailma kuin uudesta autosta. Meikäläisen sisun vajaa 30:n vuoden käyttöikä näkyy--
Poikkesin eilen iltasella sitä katsomassa ja samalla tuli nähtyä nähtyä miten isopyöräinen kulkee maastossa.
Omaan sisuun verrattuna vetoja oli selvästi enemmän -- konetta ei tarvinnut juuri huudattaa yli 2000 -kierroksen. sisätilat olivat tosi siistit ja äänimaailma kuin uudesta autosta. Meikäläisen sisun vajaa 30:n vuoden käyttöikä näkyy--
Re: SA-1797 (UN)
Kiitos kiitos. Vanhahan se tämäkin on, mitä nyt vähän uutta maalia johonkin tuhrittu..at7 kirjoitti:Olipas SA-1797 hienossa kuosissa.
Poikkesin eilen iltasella sitä katsomassa ja samalla tuli nähtyä nähtyä miten isopyöräinen kulkee maastossa.
Omaan sisuun verrattuna vetoja oli selvästi enemmän -- konetta ei tarvinnut juuri huudattaa yli 2000 -kierroksen. sisätilat olivat tosi siistit ja äänimaailma kuin uudesta autosta. Meikäläisen sisun vajaa 30:n vuoden käyttöikä näkyy--
Re: SA-1797 (UN)
x
Viimeksi muokannut UN-Proto, Ke Elo 25, 2010 9:58 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: SA-1797 (UN)
Ajonaikaisia lämpötiloja (mitattu heti pysähtymisen jälkeen) tutkittu n. 50km yhtämittaisen ajon jälkeen 70-80km/h nopeudella takavedolla ajaen. Ulkolämpötila 18 astetta
Moottori: 82
Vaihteisto: 80
Jakolaatikko 90-105
Etuperä 70
Takaperä 77
Etunavat 35
Takanavat 45
Turbo 230 Pitkän rinteen jälkeen 440
Moottori ei nosta lämpöjä ylemmäksi edes pidemmässä vedätyksessä, hyvin tuntuu jäähdyttäjän teho riittävän. Alussa vähän nosti lämpöjä, pumpun ajoitusta käännetty hieman myöhäisemmälle, lämpöjen nousu loppui.
Moottori: 82
Vaihteisto: 80
Jakolaatikko 90-105
Etuperä 70
Takaperä 77
Etunavat 35
Takanavat 45
Turbo 230 Pitkän rinteen jälkeen 440
Moottori ei nosta lämpöjä ylemmäksi edes pidemmässä vedätyksessä, hyvin tuntuu jäähdyttäjän teho riittävän. Alussa vähän nosti lämpöjä, pumpun ajoitusta käännetty hieman myöhäisemmälle, lämpöjen nousu loppui.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SA-1797 (UN)
Jep jep, on se kyllä mukava ajella pitkästä aikaa. Pari kuukautta Hirmu seisoi ja nyt muutamana päivänä tullut käytyä revittelemässä. Ei muistanutkaan, että se kiipesi noin hyvin hiekkarinteitä, tai sitten ne on vain jossain välissä loiventuneet. Tainnut olla suota kytkimessä, kun ei sekään enään niin tunnu luistavan, kun ei ole upotellut aikoihin. Samoin ei vuotele nesteitäkään, taisi Juukasta jäädä jotain, kun talvella oli tihutanut etukardaanilta öljyä. Auto tykkää, kun sillä ajaa ja vanhakin nuortuu.
Käyhän sinäkin hakemassa valkoiset kilvet siihen kärryysi, niin voi lähteä matkalle aina kun siltä tuntuu.
Käyhän sinäkin hakemassa valkoiset kilvet siihen kärryysi, niin voi lähteä matkalle aina kun siltä tuntuu.
Re: SA-1797 (UN)
ajelin sisulla mökille perjantaina.
matkaa tuli semmoinen 60km.
jakolaatikosta ja takaperästä näytti ajon jälkeen ilmestyneen muutama tippa öljyä alle.
SA-1797 kokeiluun verrattuna varsinkin maantienopeuksissa voiman siirron ujellus on kuuluvin ääni meikäläisen autossa. samoin moottorin ääni kuuluu selvemmin koppiin.
matkaa tuli semmoinen 60km.
jakolaatikosta ja takaperästä näytti ajon jälkeen ilmestyneen muutama tippa öljyä alle.
SA-1797 kokeiluun verrattuna varsinkin maantienopeuksissa voiman siirron ujellus on kuuluvin ääni meikäläisen autossa. samoin moottorin ääni kuuluu selvemmin koppiin.
Re: SA-1797 (UN)
Do dii, sain "joululahjan" maalaamosta tänään. Hiekkapuhalletut, epoksi pohjamaalatut ja uretaani pintamaalatut vanteet. Jälki on todella hyvää, täytyy viedä toinenkin vanne sarja sinne kunnostukseen.
Nyt pääseekin asentamaan pikkupyöriä "uusille" vanteille.
Nyt pääseekin asentamaan pikkupyöriä "uusille" vanteille.
Re: SA-1797 (UN)
Juhannus (koeajo) keikka takana päin. Jotkut vilkutteli valoja matkalla ja monet morjesteli muuten vaan hymyillen jne. Sori kun en kaikille ehtinyt/ huomannut moikata takaisin. Kuvailu meni vähän poskelleen, kun kamera alkoi temppuilee.
Kuopion Automuseolla
Puijolla, protokin näyttää ihan pienoismallille.
Kuopion Automuseolla
Puijolla, protokin näyttää ihan pienoismallille.
Re: SA-1797 (UN)
Puijon torni, tuo Näsinneulan halpa kopio.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1797 (UN)
Täytyy sanoa että tuo valkoinen väri näyttää kyllä todella hienolta, tosin metsään on turha yrittää piiloutua Vanteet on sen verran hyvillä aineilla maalattu että väri varmasti pysyy.
Big respect, nyt vain odotellaan koska joku entisöi VR:n keltaisen Proton alkuperäisiin väreihin
Big respect, nyt vain odotellaan koska joku entisöi VR:n keltaisen Proton alkuperäisiin väreihin