SA-1797 (UN)
Valvoja: sisua
SA-1797 (UN)
Ostin auton syksyllä 2007 Kalkusta ja siellä kerrottiin sen palvelleen Libanonissa.
Huoltokirjan ensimmäinen huolto on tehty 28.3.1995
ml 933km.
Viimeinen merkintä löytyy 22.12.2004 ml 15720km. Niinisalon korjaamon leimalla.
Jos tiedät kertoa enemmän historiasta, olisin kiitollinen tiedoista.
Tarkoitus on kunnostaa alkuperäiseen kuntoon.
Autossa ei ole lohkolämmitintä tai muutakaan vastaavaa.
Sotavaloja ei ole, kuljettajan puolella lavan alla on rautakangen? teline, mut samaankohtaa asennettu paineilma säiliö, pultattu lavanpohjaan, telinettä ei siis voi käyttää.
Lumiketju telineitä ei ole.
Lämmitys laitteen hana mallia palloventtiili, ei pyöritettävä kuten yleensä.
Katolla hakuvalo ja kuskin pään kohdalla katolla "lippuvalo"
Apumiehen puolella ulkona, etuoven takana kiinni jokin lippu/ antenniteline?
Auton alla oli tullessa 2kpl renkaita, normaali eturengaskuviolla, jotka on täytetty kumi(maisella) massalla, yksi täytetty rengas painaa varmaan lähes 200kg
http://www.sisua.net/gallery/v/un-proto/
Huoltokirjan ensimmäinen huolto on tehty 28.3.1995
ml 933km.
Viimeinen merkintä löytyy 22.12.2004 ml 15720km. Niinisalon korjaamon leimalla.
Jos tiedät kertoa enemmän historiasta, olisin kiitollinen tiedoista.
Tarkoitus on kunnostaa alkuperäiseen kuntoon.
Autossa ei ole lohkolämmitintä tai muutakaan vastaavaa.
Sotavaloja ei ole, kuljettajan puolella lavan alla on rautakangen? teline, mut samaankohtaa asennettu paineilma säiliö, pultattu lavanpohjaan, telinettä ei siis voi käyttää.
Lumiketju telineitä ei ole.
Lämmitys laitteen hana mallia palloventtiili, ei pyöritettävä kuten yleensä.
Katolla hakuvalo ja kuskin pään kohdalla katolla "lippuvalo"
Apumiehen puolella ulkona, etuoven takana kiinni jokin lippu/ antenniteline?
Auton alla oli tullessa 2kpl renkaita, normaali eturengaskuviolla, jotka on täytetty kumi(maisella) massalla, yksi täytetty rengas painaa varmaan lähes 200kg
http://www.sisua.net/gallery/v/un-proto/
Viimeksi muokannut UN-Proto, La Maalis 08, 2008 2:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1797 (UN)
un-protoko kyseli jotain tänään tuola pottupellon puolella? en oikeen tiedä mitään nuosta un-protoista muuta kun että niinisalossa on 2 yksilöö jäljellä niistä kasin koneisista. sa-1631 ja sa-1796.
asiasta toiseen. kävin äsken tuossa pyörähtämässä paikallisen kuorma-auto huollon pihassa. olivat protoon vaihtanu cumminssin koneen runkoo oli pitäny jatkaa about 25senttiä.
asiasta toiseen. kävin äsken tuossa pyörähtämässä paikallisen kuorma-auto huollon pihassa. olivat protoon vaihtanu cumminssin koneen runkoo oli pitäny jatkaa about 25senttiä.
Cumminssi ja murisee
Re: SA-1797 (UN)
x
Viimeksi muokannut UN-Proto, Ke Elo 25, 2010 10:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1797 (UN)
eipä mulla oo siitä pedosta muuta ku joku kamerapuhelinkuva jolla ei paljo prassailla viikonloppuna saan laitettua kuvia jos on jotain laitettavan arvosia kun nyt oon intissä. tääl pääsee kyllä koneella onneks pyörähtään.
eipä muuten masi kiivenny lumikasaan oikeen ;D siitä kuvia odotettavissa
eipä muuten masi kiivenny lumikasaan oikeen ;D siitä kuvia odotettavissa
Cumminssi ja murisee
Re: SA-1797 (UN)
laitettiinpa se 1796 UN V8+automaatti proto viimesen kerran rovalle. galleriaan lähetin jo kuvan. kohtapuoliin kait ilmestyy näkyviin.
Cumminssi ja murisee
Re: SA-1797 (UN)
Kiitos kuvista! Toivottavasti tulee ehyenä takaisin
Mahtaako joutua huutokauppaan tulevaisuudessa vai säilötäänkö armeijan kätköihin?
Jos myyntiin joskus tulee, on suuri houkutus saattaa sisarukset (jälleen) yhteen..
Mahtaako joutua huutokauppaan tulevaisuudessa vai säilötäänkö armeijan kätköihin?
Jos myyntiin joskus tulee, on suuri houkutus saattaa sisarukset (jälleen) yhteen..
Re: SA-1797 (UN)
Onko protot saaneet peruskorjauksessa uuden "henkilöllisyyden" ? Omassa kirjoitettu muutamaan paikkaan tussilla 5958. Tämä yksilö on kunnostettu, löytyi todisteet:
Onko 5958 yksilöstä muistikuvia?
Onko 5958 yksilöstä muistikuvia?
Re: SA-1797 (UN)
protossa ei ollu mitää ongelmaa koko rovan aikana paitsi neliveto ei tahtonu kytkeytyä mut pikku patentilla saatiin pysymään aina päällä vaikka paineet laskikin..
arvappaaka tunnistiko proton jo kauaksi ku alko ääni kuulua? eka rupes v8 rähinä kuuluun ja sitte alko mutkan takaa valkonen nokka näkyä
arvappaaka tunnistiko proton jo kauaksi ku alko ääni kuulua? eka rupes v8 rähinä kuuluun ja sitte alko mutkan takaa valkonen nokka näkyä
Cumminssi ja murisee
Re: SA-1797 (UN)
Pääsisipä joskus kuulemaan.. Millainen sen proton hytti on sisältä ja kuinka siinä pakoputkisto on toteutettu
Re: SA-1797 (UN)
hytissä ei oo muuta erikoista kun kytkinpetaali puuttuu. penkkien välissä on sit automaatin vaihdekeppi. pakoputkesta en osaa sanoo ku että yhteen tulee..
Cumminssi ja murisee
Re: SA-1797 (UN)
Nyt on pari viikkoa ollut huilia, työt haittaa harrastuksia.. Mikä kiire tässä on, ei proto näytä kuivasta tallista minnekkään karkaavan.. Penkit on verhoiltu uusiksi ja odottavat auton valmistumista. Ikkunat poistettu ja sisä seinistä on poistettu vanhat verhoilu matot ja ruoste yms työt kesken. Ensin olisi tarkoitus maalata hytti sisältä päin.
Kun koje lautaa purkaa, niin lämmityslaitteen ja etuseinän välistä löytää yllättävän paljon tavaraa.
Löysin jotain tarpeellistakin,kadonneen kuljettajan sivuikkunan lukitus salvan Ollut pölystä päätellen jo jonkin aikaa siellä. Täytyy "hansikaslokeroon" tehdä jokin este, ettei siinä olevat pikkutavarat pääse enää sinne putoamaan.
Hajallisia ulkopuolen oven kahvoja löytyi 3kpl..
Kun koje lautaa purkaa, niin lämmityslaitteen ja etuseinän välistä löytää yllättävän paljon tavaraa.
Löysin jotain tarpeellistakin,kadonneen kuljettajan sivuikkunan lukitus salvan Ollut pölystä päätellen jo jonkin aikaa siellä. Täytyy "hansikaslokeroon" tehdä jokin este, ettei siinä olevat pikkutavarat pääse enää sinne putoamaan.
Hajallisia ulkopuolen oven kahvoja löytyi 3kpl..
Re: SA-1797 (UN)
jep sieltä etupellin takaa löytyi mullakin kaikkea kivaa.. päävirta katkaisijan kahva ja tietysti olin jo uuden laittanut, paljon nauloja4", vanhoja pattereita, ja kans jotain kopioita jostain metsäleirin tiestöstä ja kaikkein mielenkiintoisin oli kartta missä lukee vain puolustusvoimien käyttöön! on erikoisen yksityiskohtaisia kuvia eräästä armeijan alueesta .
Re: SA-1797 (UN)
UN-Proto kirjoitteli:
Olisikohan UN-Protolla valokuvia ohjaamosta siltä ajalta, kun verhoilu oli vielä paikoillaan? Tai sitten mahdollisuutta kuvata sitä materiaalia irtirevittynä? Ajattelin vain, että siitä olisi hyvä saada kuvia tänne, niin tulevaisuudessakin säilyisi tieto siitä, mitä erilaisia verhoiluratkaisuja Protoissa on aikojen saatossa käytetty. Näin esim. joku autoa kunnostava voisi valita tuollaisen huopamaton verhoilumateriaaliksi muovimaton sijaan ja silti voitaisiin sanoa, että kunnostuksessa on käytetty "alkuperäismateriaaleja".
Kalkussa katselin tätä autoyksilöä ja siinä oli "suomalaisiin" protoihin verrattuna harvinainen sisäseinien verhoilu: ovissa ja muissa seinissä, jopa takaseinässä ylös asti (muistanko oikein?) oli käytetty sinistä uritettua huopamattoa. Yleisimminhän ovien ja etuseinän verhoiluna on ollut vaalea muovimatto. Onkohan tämä ihan yksilökohtaista vai riippukohan esim. auton vuosimallista? En kuitenkaan muista parin viime vuoden aikana Kalkussa näkemissäni protoissa tuota huopamattoa olleen kuin vain tässä UN-yksilössä.Ikkunat poistettu ja sisä seinistä on poistettu vanhat verhoilu matot ja ruoste yms työt kesken.
Olisikohan UN-Protolla valokuvia ohjaamosta siltä ajalta, kun verhoilu oli vielä paikoillaan? Tai sitten mahdollisuutta kuvata sitä materiaalia irtirevittynä? Ajattelin vain, että siitä olisi hyvä saada kuvia tänne, niin tulevaisuudessakin säilyisi tieto siitä, mitä erilaisia verhoiluratkaisuja Protoissa on aikojen saatossa käytetty. Näin esim. joku autoa kunnostava voisi valita tuollaisen huopamaton verhoilumateriaaliksi muovimaton sijaan ja silti voitaisiin sanoa, että kunnostuksessa on käytetty "alkuperäismateriaaleja".
Re: SA-1797 (UN)
Tarkoitus on laittaa samanlainen verhoilu kuin "alunperin" . Seinistä irroitetut palat toimii hyvin mallina uusia leikatessa. Osassa oli tosi luja liimaus, ei irroinnut ihan ehyenä. Hytti on alunperin verhoiltu aika riisuttuna, koska lämmityslaitteen ja mittaristojen yms takana olevissa seinissä on se huopa. Ehkä huovalla on pyritty vaimentamaan sisämelua? Eikä pakkasella hohda kylmää niinkuin rauta tai muovi.
Tässä marttitikka.net sivuilla olevassa kuvassa verhoilu näyttää jotenkin erilaiselle kuin "normaalisti"
Tässä marttitikka.net sivuilla olevassa kuvassa verhoilu näyttää jotenkin erilaiselle kuin "normaalisti"