Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Pe Marras 16, 2018 6:29 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: SA-1318
ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2010 10:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 5:11 pm
Viestit: 86
Paikkakunta: Imatra
"Pikkusen hurahtanutkin" löysi vihdoin omansa.
Sisu A-45 CV-4x4/3700 -73.Turboton leyland kuten tunnuksesta näkyy.
Huoltokirja alkaa vuodesta-86 paikkana Rovaniemen ilmatorjuntapatteristo.Peruskorjaus tehty 22.3.-88.
Eli runko pidennetty ja jarrut muutettu 2-piiriseksi.Peruskorjauksessa mittarilukema 78500.
Auto siirtyi Karjalan Lennostoon -91.Viimeinen huoltomerkintä 6.6.-02.
Myyty huutokaupassa 7.5.-03.Oleskelee nyt Imatralla.Tarkoitus museorekisteröidä auto.
Suurimmat puutteet ovat pressukehikko ja pressu.Myös akut lopussa.Kaikki muut osat näyttäisi olevan
tallessa.Moottori kävi ilman ylimääräisiä kolinoita ja liikkui eteen-ja taaksepäin.
Kevättä odotellessa!!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2010 12:22 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 9:21 am
Viestit: 224
Paikkakunta: Imatra, Finland
yamaha kirjoitti:
"Pikkusen hurahtanutkin" löysi vihdoin omansa.
Sisu A-45 CV-4x4/3700 -73.Turboton leyland kuten tunnuksesta näkyy.
Huoltokirja alkaa vuodesta-86 paikkana Rovaniemen ilmatorjuntapatteristo.Peruskorjaus tehty 22.3.-88.
Eli runko pidennetty ja jarrut muutettu 2-piiriseksi.Peruskorjauksessa mittarilukema 78500.
Auto siirtyi Karjalan Lennostoon -91.Viimeinen huoltomerkintä 6.6.-02.
Myyty huutokaupassa 7.5.-03.Oleskelee nyt Imatralla.Tarkoitus museorekisteröidä auto.
Suurimmat puutteet ovat pressukehikko ja pressu.Myös akut lopussa.Kaikki muut osat näyttäisi olevan
tallessa.Moottori kävi ilman ylimääräisiä kolinoita ja liikkui eteen-ja taaksepäin.
Kevättä odotellessa!!


Ei muuta kuin tervetuloa Imatralle Proto. Täytyy pitää silmät auki kun ajelee tuolla kylillä jos sattuis jossain pihassa sun autos bongaamaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2010 2:57 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1713
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Täältä löytyy kuvia: http://www.sisua.net/gallery/v/SA-1318/

Malliksi pari:
Kuva

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2010 5:41 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm
Viestit: 652
Paikkakunta: Pietarsaari
Asiasta näin puukenkään, Katsoin tuota alimmaista kuvaa jossa A-45 on lavetilla, niin kettingit on laitettu etuvetopisteestä, ja takaa vetokoukusta?. Aikoinaan intissä opetettiin, että pitäis laittaa vetoakseleiden ympäri nuo ketjut, jotta kiinnityksestä jäisi pois jousien aiheuttama painuminen ja "nyökkäily".
Mites muut kiinnittää jousitetut vehkeet lavaan/lavetille? (en epäile etteikö tuo 45:nen pysyisi noilla kiinnityksillä lavetissa kiinni...) :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2010 6:50 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2913
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Onneksi olkoon uudesta hankinnasta. Sisu A-45 CV-4x4/3700 vm 1973 on loistava valinta. :wink:

Multa puuttuu (vielä) vasen takasivulasi, ja varotusvalot on pyöreitä. Muuten ne on samanlaisia, mutta sun auto on siistimpi.

Tyyppikilvessä, sijaitsee kuskin penkin vieressä, on myös moottorinumero. Katso onko lohkon kupeessa, imusarjan alla, olevassa leukun lätkässä sama numero. Luultavasti eri, peruskorjauksessa on koneita vaihdettu.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2010 10:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 5:11 pm
Viestit: 86
Paikkakunta: Imatra
Kiitoksia vaan toivotuksista.Ja kiitokset Sisua:lle kuvien laitosta.Tuo kuvan lavettisankari ei varmaan ole käynyt SA-inttiä, puhui vähän outoa murretta eikä oikein ymmärtänytkään mitä sanottiin.Pääasia että lasti tuli perille.Tosin varuiksi auton paperit ei tulleet samassa kyydissä.
Pitää tsekata ne numerot jos vaikka ois "matching number" yksilö.Tosin huoltokirja puhuu peruskorjauksesta ei vaihdosta.
Mutta katsotaan.
Jos Sotarauta haluaa tulla kylille niin ilmoita, sovitaan tällit.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 9:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 5:11 pm
Viestit: 86
Paikkakunta: Imatra
Jokunen kuva projektin aloittamisesta.Pikselit vähän pienellä, mutta saahan noista selvää.


Liitteet:
PC120032.JPG
PC120032.JPG [ 108.49 KiB | Katsottu 4662 kertaa ]
PC120030.JPG
PC120030.JPG [ 105.59 KiB | Katsottu 4662 kertaa ]
PC120029.JPG
PC120029.JPG [ 112.98 KiB | Katsottu 4662 kertaa ]
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 9:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 5:11 pm
Viestit: 86
Paikkakunta: Imatra
Lisää kuvia


Liitteet:
PC120052.JPG
PC120052.JPG [ 109.87 KiB | Katsottu 4659 kertaa ]
PC120048.JPG
PC120048.JPG [ 111.87 KiB | Katsottu 4659 kertaa ]
PC120046.JPG
PC120046.JPG [ 107.21 KiB | Katsottu 4659 kertaa ]
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 11:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 9:21 am
Viestit: 224
Paikkakunta: Imatra, Finland
Siitä se sitten lähtee. Joko talli on saavuttanut normaalilämmön?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2010 2:30 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1713
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Projektikuvat on aina mielenkiintoista kateltavaa - niitä lisää :)
Kuvissa on selvästi Talvisodan meininkiä, pakkanen ja lumi ei hommaa tunnu haittaavan ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2010 2:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 5:11 pm
Viestit: 86
Paikkakunta: Imatra
Juu on talli jo lämmin,15 astetta putos tallin lämmöt ja 2 päivää meni kun rauta lämpes.Nyt on mukava alkaa tuunaamaan.Kaljakin maistuu paremmin lämpimässä.Eihän tuo pakkasessa purku mitään herkkua oo, kumiosat kovia kun kivi ja muoviset hajoo kun vähän vääntää.Vaan kun tallin ovi 20cm liian matala.Pitäiskö tulevat projektikuvat lähettää suoraan galleriaan? Mitä sanoo valvoja?
Ja jos löytyy käyttäjäkokemuksia Temadur 20 maalista,miten kestänyt käytössä jne jne,olisi kiva kuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2010 3:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 5:11 pm
Viestit: 86
Paikkakunta: Imatra
Jokunen kuva vielä


Liitteet:
PC120054.JPG
PC120054.JPG [ 109.83 KiB | Katsottu 4591 kertaa ]
PC120055.JPG
PC120055.JPG [ 107.37 KiB | Katsottu 4591 kertaa ]
PC120061.JPG
PC120061.JPG [ 107.61 KiB | Katsottu 4591 kertaa ]
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2010 6:07 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 02, 2010 6:13 pm
Viestit: 85
Paikkakunta: Kerimäki
:D Hyvältä näyttää. Meinaat ilmeisesti tehdä kerralla kunnollisen "konservoinnin"?
Oliko muuten miten paha rasti tuo kopin irroitus ? Pitäs meinaan SA-1335:n koppi myös siistiä museokuntoon,
runko ja lava on melkein valmiit.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2010 6:30 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1713
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
yamaha kirjoitti:
Pitäiskö tulevat projektikuvat lähettää suoraan galleriaan? Mitä sanoo valvoja?
Ja jos löytyy käyttäjäkokemuksia Temadur 20 maalista,miten kestänyt käytössä jne jne,olisi kiva kuulla.

Gallereriaan voin laittaa paremmalla resoluutiolla oleviea kuvia; laita kuvat sähköpostiinii, niin teen niille oman osion. Kuvien nimeäminen valmiiksi informatiivisesti helpottaa minun hommaa paljon.

Temadur on hyvä maali, töistä tuttu ja vaativia käyttökohteita on tuolla maalilla menestyksekkäästi käsitelty.
(sitten joskus oman Proton vastaavassa restauroinnissa tulen käyttämään samaa maalia)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1318
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2010 7:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 5:11 pm
Viestit: 86
Paikkakunta: Imatra
Juu meinasin käydä läpi vähän tarkemmin kun teen tuon itselleni,tietääpähän missä kunnossa ajoneuvo on ja paikallinen museotarkastaja tuntuu olevan pirun tarkka.Eniten olin huolissani ikkunoista nostossa etteivät rapsahtele halki.Kumitiivisteet oli niin kovat tolla pakkasella etten käynyt ulkona irrottelemaan.Tosin hajoishan ne tuolla maastoajossakin jos niissä ois liian pienet toleranssit.Ainut ongelma oli ohjauspylvään hydrauliletkun liittimet kun eivät mahtuneet lattian reijistä läpi,joten lievä reikien avarrus auttoi.Lattia oli sen verran tiukassa että tuo oli nopein tapa saada auto ja ukot lämpimään.Lattia vanerit menee uusiks joka tapauksessa.Muuten kopin irrotus oli peruskauraa.
Missä vaiheessa nuo alustat ruvettiin maalaamaan mustaks?Alunperinhän olivat koko vihreitä.Tuntuis olevan hyvä valinta tuo temadur.Saa eri himmeys asteina,sävytettynä syntalin väreihin ja ei oo ylimaalausaikaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)