SA-1318
Valvoja: sisua
SA-1318
"Pikkusen hurahtanutkin" löysi vihdoin omansa.
Sisu A-45 CV-4x4/3700 -73.Turboton leyland kuten tunnuksesta näkyy.
Huoltokirja alkaa vuodesta-86 paikkana Rovaniemen ilmatorjuntapatteristo.Peruskorjaus tehty 22.3.-88.
Eli runko pidennetty ja jarrut muutettu 2-piiriseksi.Peruskorjauksessa mittarilukema 78500.
Auto siirtyi Karjalan Lennostoon -91.Viimeinen huoltomerkintä 6.6.-02.
Myyty huutokaupassa 7.5.-03.Oleskelee nyt Imatralla.Tarkoitus museorekisteröidä auto.
Suurimmat puutteet ovat pressukehikko ja pressu.Myös akut lopussa.Kaikki muut osat näyttäisi olevan
tallessa.Moottori kävi ilman ylimääräisiä kolinoita ja liikkui eteen-ja taaksepäin.
Kevättä odotellessa!!
Sisu A-45 CV-4x4/3700 -73.Turboton leyland kuten tunnuksesta näkyy.
Huoltokirja alkaa vuodesta-86 paikkana Rovaniemen ilmatorjuntapatteristo.Peruskorjaus tehty 22.3.-88.
Eli runko pidennetty ja jarrut muutettu 2-piiriseksi.Peruskorjauksessa mittarilukema 78500.
Auto siirtyi Karjalan Lennostoon -91.Viimeinen huoltomerkintä 6.6.-02.
Myyty huutokaupassa 7.5.-03.Oleskelee nyt Imatralla.Tarkoitus museorekisteröidä auto.
Suurimmat puutteet ovat pressukehikko ja pressu.Myös akut lopussa.Kaikki muut osat näyttäisi olevan
tallessa.Moottori kävi ilman ylimääräisiä kolinoita ja liikkui eteen-ja taaksepäin.
Kevättä odotellessa!!
Re: SA-1318
Ei muuta kuin tervetuloa Imatralle Proto. Täytyy pitää silmät auki kun ajelee tuolla kylillä jos sattuis jossain pihassa sun autos bongaamaan.yamaha kirjoitti:"Pikkusen hurahtanutkin" löysi vihdoin omansa.
Sisu A-45 CV-4x4/3700 -73.Turboton leyland kuten tunnuksesta näkyy.
Huoltokirja alkaa vuodesta-86 paikkana Rovaniemen ilmatorjuntapatteristo.Peruskorjaus tehty 22.3.-88.
Eli runko pidennetty ja jarrut muutettu 2-piiriseksi.Peruskorjauksessa mittarilukema 78500.
Auto siirtyi Karjalan Lennostoon -91.Viimeinen huoltomerkintä 6.6.-02.
Myyty huutokaupassa 7.5.-03.Oleskelee nyt Imatralla.Tarkoitus museorekisteröidä auto.
Suurimmat puutteet ovat pressukehikko ja pressu.Myös akut lopussa.Kaikki muut osat näyttäisi olevan
tallessa.Moottori kävi ilman ylimääräisiä kolinoita ja liikkui eteen-ja taaksepäin.
Kevättä odotellessa!!
Re: SA-1318
Asiasta näin puukenkään, Katsoin tuota alimmaista kuvaa jossa A-45 on lavetilla, niin kettingit on laitettu etuvetopisteestä, ja takaa vetokoukusta?. Aikoinaan intissä opetettiin, että pitäis laittaa vetoakseleiden ympäri nuo ketjut, jotta kiinnityksestä jäisi pois jousien aiheuttama painuminen ja "nyökkäily".
Mites muut kiinnittää jousitetut vehkeet lavaan/lavetille? (en epäile etteikö tuo 45:nen pysyisi noilla kiinnityksillä lavetissa kiinni...)
Mites muut kiinnittää jousitetut vehkeet lavaan/lavetille? (en epäile etteikö tuo 45:nen pysyisi noilla kiinnityksillä lavetissa kiinni...)
Re: SA-1318
Onneksi olkoon uudesta hankinnasta. Sisu A-45 CV-4x4/3700 vm 1973 on loistava valinta.
Multa puuttuu (vielä) vasen takasivulasi, ja varotusvalot on pyöreitä. Muuten ne on samanlaisia, mutta sun auto on siistimpi.
Tyyppikilvessä, sijaitsee kuskin penkin vieressä, on myös moottorinumero. Katso onko lohkon kupeessa, imusarjan alla, olevassa leukun lätkässä sama numero. Luultavasti eri, peruskorjauksessa on koneita vaihdettu.
Multa puuttuu (vielä) vasen takasivulasi, ja varotusvalot on pyöreitä. Muuten ne on samanlaisia, mutta sun auto on siistimpi.
Tyyppikilvessä, sijaitsee kuskin penkin vieressä, on myös moottorinumero. Katso onko lohkon kupeessa, imusarjan alla, olevassa leukun lätkässä sama numero. Luultavasti eri, peruskorjauksessa on koneita vaihdettu.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1318
Kiitoksia vaan toivotuksista.Ja kiitokset Sisua:lle kuvien laitosta.Tuo kuvan lavettisankari ei varmaan ole käynyt SA-inttiä, puhui vähän outoa murretta eikä oikein ymmärtänytkään mitä sanottiin.Pääasia että lasti tuli perille.Tosin varuiksi auton paperit ei tulleet samassa kyydissä.
Pitää tsekata ne numerot jos vaikka ois "matching number" yksilö.Tosin huoltokirja puhuu peruskorjauksesta ei vaihdosta.
Mutta katsotaan.
Jos Sotarauta haluaa tulla kylille niin ilmoita, sovitaan tällit.
Pitää tsekata ne numerot jos vaikka ois "matching number" yksilö.Tosin huoltokirja puhuu peruskorjauksesta ei vaihdosta.
Mutta katsotaan.
Jos Sotarauta haluaa tulla kylille niin ilmoita, sovitaan tällit.
Re: SA-1318
Jokunen kuva projektin aloittamisesta.Pikselit vähän pienellä, mutta saahan noista selvää.
- Liitteet
-
- PC120032.JPG (108.49 KiB) Katsottu 14071 kertaa
-
- PC120030.JPG (105.59 KiB) Katsottu 14071 kertaa
-
- PC120029.JPG (112.98 KiB) Katsottu 14071 kertaa
Re: SA-1318
Lisää kuvia
- Liitteet
-
- PC120052.JPG (109.87 KiB) Katsottu 14068 kertaa
-
- PC120048.JPG (111.87 KiB) Katsottu 14068 kertaa
-
- PC120046.JPG (107.21 KiB) Katsottu 14068 kertaa
Re: SA-1318
Siitä se sitten lähtee. Joko talli on saavuttanut normaalilämmön?
Re: SA-1318
Projektikuvat on aina mielenkiintoista kateltavaa - niitä lisää
Kuvissa on selvästi Talvisodan meininkiä, pakkanen ja lumi ei hommaa tunnu haittaavan
Kuvissa on selvästi Talvisodan meininkiä, pakkanen ja lumi ei hommaa tunnu haittaavan
Re: SA-1318
Juu on talli jo lämmin,15 astetta putos tallin lämmöt ja 2 päivää meni kun rauta lämpes.Nyt on mukava alkaa tuunaamaan.Kaljakin maistuu paremmin lämpimässä.Eihän tuo pakkasessa purku mitään herkkua oo, kumiosat kovia kun kivi ja muoviset hajoo kun vähän vääntää.Vaan kun tallin ovi 20cm liian matala.Pitäiskö tulevat projektikuvat lähettää suoraan galleriaan? Mitä sanoo valvoja?
Ja jos löytyy käyttäjäkokemuksia Temadur 20 maalista,miten kestänyt käytössä jne jne,olisi kiva kuulla.
Ja jos löytyy käyttäjäkokemuksia Temadur 20 maalista,miten kestänyt käytössä jne jne,olisi kiva kuulla.
Re: SA-1318
Jokunen kuva vielä
- Liitteet
-
- PC120054.JPG (109.83 KiB) Katsottu 14000 kertaa
-
- PC120055.JPG (107.37 KiB) Katsottu 14000 kertaa
-
- PC120061.JPG (107.61 KiB) Katsottu 14000 kertaa
Re: SA-1318
Hyvältä näyttää. Meinaat ilmeisesti tehdä kerralla kunnollisen "konservoinnin"?
Oliko muuten miten paha rasti tuo kopin irroitus ? Pitäs meinaan SA-1335:n koppi myös siistiä museokuntoon,
runko ja lava on melkein valmiit.
Oliko muuten miten paha rasti tuo kopin irroitus ? Pitäs meinaan SA-1335:n koppi myös siistiä museokuntoon,
runko ja lava on melkein valmiit.
Re: SA-1318
Gallereriaan voin laittaa paremmalla resoluutiolla oleviea kuvia; laita kuvat sähköpostiinii, niin teen niille oman osion. Kuvien nimeäminen valmiiksi informatiivisesti helpottaa minun hommaa paljon.yamaha kirjoitti:Pitäiskö tulevat projektikuvat lähettää suoraan galleriaan? Mitä sanoo valvoja?
Ja jos löytyy käyttäjäkokemuksia Temadur 20 maalista,miten kestänyt käytössä jne jne,olisi kiva kuulla.
Temadur on hyvä maali, töistä tuttu ja vaativia käyttökohteita on tuolla maalilla menestyksekkäästi käsitelty.
(sitten joskus oman Proton vastaavassa restauroinnissa tulen käyttämään samaa maalia)
Re: SA-1318
Juu meinasin käydä läpi vähän tarkemmin kun teen tuon itselleni,tietääpähän missä kunnossa ajoneuvo on ja paikallinen museotarkastaja tuntuu olevan pirun tarkka.Eniten olin huolissani ikkunoista nostossa etteivät rapsahtele halki.Kumitiivisteet oli niin kovat tolla pakkasella etten käynyt ulkona irrottelemaan.Tosin hajoishan ne tuolla maastoajossakin jos niissä ois liian pienet toleranssit.Ainut ongelma oli ohjauspylvään hydrauliletkun liittimet kun eivät mahtuneet lattian reijistä läpi,joten lievä reikien avarrus auttoi.Lattia oli sen verran tiukassa että tuo oli nopein tapa saada auto ja ukot lämpimään.Lattia vanerit menee uusiks joka tapauksessa.Muuten kopin irrotus oli peruskauraa.
Missä vaiheessa nuo alustat ruvettiin maalaamaan mustaks?Alunperinhän olivat koko vihreitä.Tuntuis olevan hyvä valinta tuo temadur.Saa eri himmeys asteina,sävytettynä syntalin väreihin ja ei oo ylimaalausaikaa.
Missä vaiheessa nuo alustat ruvettiin maalaamaan mustaks?Alunperinhän olivat koko vihreitä.Tuntuis olevan hyvä valinta tuo temadur.Saa eri himmeys asteina,sävytettynä syntalin väreihin ja ei oo ylimaalausaikaa.