SA-1334 ja SA-1352
Valvoja: sisua
SA-1334 ja SA-1352
SA-1334 ja SA-1352 kotiutettu uudellemaalle
Re: SA-1334 ja SA-1352
Oliko nää nyt ne Poliisilta ostetut? Kuitenkin PV:n vanhoja. Missä käytössä ne oli siellä Naarajärvellä, tai ylipäätäänkin onko vaiheista tietoa? Ja tottakai kuvia vaaditaan.
Re: SA-1334 ja SA-1352
Tuossa on pari kuvaa jotka otin esittelypäivänä.
http://s921.photobucket.com/albums/ad57/UN-Proto/sisu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytiin ajamassa radalla muutama kierros leyland koneisella protolla, täytyy myöntää että tehokkaampi on verrattuna vapaasti hengittävään valmettiin.
Tekniikka toimi täysin moitteetta, vaihteistokin toimi kuin uudessa. =) Ei ollut voimansiirrossakaan jyrinöitä ja tärinöitä, kuten joissain protoissa on esiintynyt. Lämpimänä kone ei savuttanut yhtään ja pyöri tasaisesti, eikä rynkyttänyt tyhjäkäynnillä kuten jotkin leylandit tekee.
Ulkoisesti hieman siistittävää, mutta todella hyvä yksilö
Ajellessa ja hallissa ihmetellessä sain kuulla vähän tarinaa protojen historiasta. Kalkusta ne on käyty hakemassa pieksämäelle. Valikoitu huutokauppaan menevien protojen seasta. Eräs aiempi ajoharjoitteluradalla ollut proto on nyt taidokkaasti entisöitynä pieksämäellä. Kuvakin siitä oli jossain tapahtumakalenterin yhteydessä. Tuossa se taustalla
Protot on toimineet siellä hinausautoina ja sen takia niissä on nastarenkaat, eikä ketjuja, jottei radan pinta vaurioituisi. Proton keulassa ja perässä olevat koukut olleet hinausvaijeria varten.
Nykyään hinaus/auraus yms käytössä komea Valtra.
Kiitos ajoharjoitteluradan porukalle mukavasta iltapäivästä, vaikkei oma tarjous mennytkään läpi.
Toivottavasti saamme lukea protojen vaiheista lisää täällä.
Ps.
Komea Jyry edusti myös aurauskalustoa
http://s921.photobucket.com/albums/ad57/UN-Proto/sisu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytiin ajamassa radalla muutama kierros leyland koneisella protolla, täytyy myöntää että tehokkaampi on verrattuna vapaasti hengittävään valmettiin.
Tekniikka toimi täysin moitteetta, vaihteistokin toimi kuin uudessa. =) Ei ollut voimansiirrossakaan jyrinöitä ja tärinöitä, kuten joissain protoissa on esiintynyt. Lämpimänä kone ei savuttanut yhtään ja pyöri tasaisesti, eikä rynkyttänyt tyhjäkäynnillä kuten jotkin leylandit tekee.
Ulkoisesti hieman siistittävää, mutta todella hyvä yksilö
Ajellessa ja hallissa ihmetellessä sain kuulla vähän tarinaa protojen historiasta. Kalkusta ne on käyty hakemassa pieksämäelle. Valikoitu huutokauppaan menevien protojen seasta. Eräs aiempi ajoharjoitteluradalla ollut proto on nyt taidokkaasti entisöitynä pieksämäellä. Kuvakin siitä oli jossain tapahtumakalenterin yhteydessä. Tuossa se taustalla
Protot on toimineet siellä hinausautoina ja sen takia niissä on nastarenkaat, eikä ketjuja, jottei radan pinta vaurioituisi. Proton keulassa ja perässä olevat koukut olleet hinausvaijeria varten.
Nykyään hinaus/auraus yms käytössä komea Valtra.
Kiitos ajoharjoitteluradan porukalle mukavasta iltapäivästä, vaikkei oma tarjous mennytkään läpi.
Toivottavasti saamme lukea protojen vaiheista lisää täällä.
Ps.
Komea Jyry edusti myös aurauskalustoa
Re: SA-1334 ja SA-1352
Hieno tuo poliisi-jyry, oikein neliveto ja kaikki. Onkohan tuolla katolla lumipeitteen alla siniset vilkut? Voi vähän herättää huomiota jos yleisllä teillä auraisi.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1334 ja SA-1352
Sillä aurataan mellakoitsijat pois tieltä.
Re: SA-1334 ja SA-1352
Kaikki onkin jo kerrottu kuvien kera.Kauppaan kuului myos neljä uuden verosta nokialaista rengasta,ojaustehostin hässäkkä,
yks pitkä ja pari pätkää nivelakseleita,ainakin neljä sarjaa kitkaketjuja,öljypönttö,hinausvaijeri,pylpyrä,pyörännmutterin avain, ym. SA-1352:n vaihdelootassa on reikä ja muutenkin paikat tuntuu olevan herkistelyn tarpeessa ja siihen ei ole papereita.SA-1334:n tuntuis tomivan suht hyvin.
yks pitkä ja pari pätkää nivelakseleita,ainakin neljä sarjaa kitkaketjuja,öljypönttö,hinausvaijeri,pylpyrä,pyörännmutterin avain, ym. SA-1352:n vaihdelootassa on reikä ja muutenkin paikat tuntuu olevan herkistelyn tarpeessa ja siihen ei ole papereita.SA-1334:n tuntuis tomivan suht hyvin.
Re: SA-1334 ja SA-1352
Jos näissä säilyy rekisterinumero läpi elämän, tuo 1334 oli minulla kuitilla v 1980 SalpItPstossa Kouvolassa. Sen kanssa rymyttiin maastossa toistasataa päivää ja hauskaa oli.raihna kirjoitti:SA-1334 ja SA-1352 kotiutettu uudellemaalle
- Liitteet
-
- sa1334uusi 001.jpg (155.02 KiB) Katsottu 16424 kertaa
Re: SA-1334 ja SA-1352
SA-1334 olis jarruräikkää vaille valmis katsastukseen.Missähän autossa on ollut samanmoisia räikkiä
käytössävai löytyykö kaupasta jos kysyn sisu A-45 räikkää???
käytössävai löytyykö kaupasta jos kysyn sisu A-45 räikkää???
Re: SA-1334 ja SA-1352
Hyvä vanha kuva. Sisu on vielä tehtaan maaleissa, kiiltävä koko vihreä.Ukso kirjoitti:Jos näissä säilyy rekisterinumero läpi elämän, tuo 1334 oli minulla kuitilla v 1980 SalpItPstossa Kouvolassa. Sen kanssa rymyttiin maastossa toistasataa päivää ja hauskaa oli.raihna kirjoitti:SA-1334 ja SA-1352 kotiutettu uudellemaalle
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1334 ja SA-1352
Hyvä vanha kuva. Sisu on vielä tehtaan maaleissa, kiiltävä koko vihreä.
Ei se enää tehtaan maaleissa ollut. Kyseisenä kesänä (1980) osallistuttiin puolustusvoimien lippujuhlan paraatiin Mikkelissä ja kaikki autot maalattiin paraatia varten. Väri toisin oli se alkuperäinen kenttävihreä, hieman hornalla pelleiltiin peilien ym. kanssa. Vinssin koukunkin maalasin keltaiseksi, mutta otti vääpeli Aallon silmään sen verran, että piti palauttaa vihreäksi.
Ei se enää tehtaan maaleissa ollut. Kyseisenä kesänä (1980) osallistuttiin puolustusvoimien lippujuhlan paraatiin Mikkelissä ja kaikki autot maalattiin paraatia varten. Väri toisin oli se alkuperäinen kenttävihreä, hieman hornalla pelleiltiin peilien ym. kanssa. Vinssin koukunkin maalasin keltaiseksi, mutta otti vääpeli Aallon silmään sen verran, että piti palauttaa vihreäksi.
Re: SA-1334 ja SA-1352
Tarviitko siis tuon akselin, joka menee jarrukilven läpi, päähän tulevan räikän? Minusta noissa molemmissa on sellainen, mieluusti myisin molemmat jarrukilvet kaikkineen.raihna kirjoitti:SA-1334 olis jarruräikkää vaille valmis katsastukseen.Missähän autossa on ollut samanmoisia räikkiä
käytössävai löytyykö kaupasta jos kysyn sisu A-45 räikkää???
Sisu A-45 jarrukilpi 2 kpl, toinen irti, toinen vielä kiinni akselissa. Mukaan nuo etupuolen "pölytiivisteet".
Hp. 80€
Ja jollei hintapyynti miellytä, voi esittää tarjouksia.
040 557 83 18
Vantaa
Viimeksi muokannut kivinen, Ti Huhti 02, 2013 6:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1334 ja SA-1352
Tarve ohi,kiitoksia vaan. SA-1334 on taas tieliikenne kelpoinen,
nyt vaan siviilipuolella
nyt vaan siviilipuolella
Re: SA-1334 ja SA-1352
Katsastettu City Katsastuksessa Rajamäellä.Asaian tunteva katsastusmies,katsastanut aikoinaan näitä vehkeitä Kalkun varikolla.
Re: SA-1334 ja SA-1352
1352 sai vaihdelaatikon ja liikkuu taas.