SA-1626 SISU A-45 CI4x4/3700 On otettu käyttöön 23.06.1982 Sodankylässä josta se on sitten 31.08.2005 kaupattu Tervolan huutokaupassa.
Autosta osto hetkellä oli pieniä puutteita, etukardaani poissa, jakolaatikon vivustot poikki/ irroitettu, jarrukellot puuttuu, paineilma/ vesiletkut hapertuneet ajanmittaan, oven lukot rikki, merkkilamppuja puuttuu, etupuskuri vedetty vinssillä mutkalle, rengas rikki, kaasuvaijeri puuttuu, ajovaloumpio rikki, sähköjohtoja irrallaan kojelaudan alla, samaten johtoja katkottu takavaloilta, vaihdekepin kulmavaihde rikki yms pientä.
Nyt on kunnosteltu että ajamaan pääsee. Vaihde vivusto kunnostettu, jakolaatikon vivustot hitsattu/ tapitettu kuntoon jne.
(Kaikissa näissä protoissa oli kytkinletku hytin alla ennen lavaa niin, että se hankaa terävään rautaan ja kuluu ajan mittaan puhki. Suunnilleen sen mutikan kohdalla johon vaihdekeppi tulee. Tarkistettu samalla valkoisesta, sinne oli laitettukin suoja kumiletkusta.)
Moottori toimii todella hyvin, tyhjäkäynnillä ja tasaisilla kierroksilla ei tule minkäänlaista savutusta , kaasuttaessa sitten mustaa..
SA-1626
Valvoja: sisua
Re: SA-5965
Vaihdekeppi vian etsintä alkoi kepin irroituksella. Lähti yllättävän helposti pois.
Kepin alla olevan laatikon sisuskaluja. Ensin uskoin vaihdekepin jatkeen kolmen liukupalan pudonneen jotka on alimmaisessa "pallossa" joka liikuttaa vaihteistoon menevää tankoa, mutta ne olikin kunnossa. Sen jälkeen neljä pulttia auki ja kurkistamaan ylimmäisen "pallon" kiinnitystä. Sieltä sitten vika löytyikin.
Kuvassa keskellä ylimmäisenä näkyvästä sienen muotoisesta osasta oli "varsi" katkennut. Se toimii tukipisteenä kepin sivuttais liikkeelle. Hitsaamalla uutta rautaa tilalle ja hionta sopivan kokoiseksi ja sitten se kellertävän osan kyljestä sisälle, siinä on juuri tuon kappaleen mentävä hahlo ja tatin näköisen kappaleen keskellä oleva uloke tulee pallossa olevaan hahloon. Oliko mahdollisimman vaikeasti selostettu? Pyöreät rautavahvikkeet tulee molemmin puolin kellertävää nailoni osaa.
Kun osat sai kasaan ja kepin paikoilleen, oli kepissä oleva löysä liike kadonnut kokonaan. Vaihteet löytyy nyt todella mukavasti.
Kepin alla olevan laatikon sisuskaluja. Ensin uskoin vaihdekepin jatkeen kolmen liukupalan pudonneen jotka on alimmaisessa "pallossa" joka liikuttaa vaihteistoon menevää tankoa, mutta ne olikin kunnossa. Sen jälkeen neljä pulttia auki ja kurkistamaan ylimmäisen "pallon" kiinnitystä. Sieltä sitten vika löytyikin.
Kuvassa keskellä ylimmäisenä näkyvästä sienen muotoisesta osasta oli "varsi" katkennut. Se toimii tukipisteenä kepin sivuttais liikkeelle. Hitsaamalla uutta rautaa tilalle ja hionta sopivan kokoiseksi ja sitten se kellertävän osan kyljestä sisälle, siinä on juuri tuon kappaleen mentävä hahlo ja tatin näköisen kappaleen keskellä oleva uloke tulee pallossa olevaan hahloon. Oliko mahdollisimman vaikeasti selostettu? Pyöreät rautavahvikkeet tulee molemmin puolin kellertävää nailoni osaa.
Kun osat sai kasaan ja kepin paikoilleen, oli kepissä oleva löysä liike kadonnut kokonaan. Vaihteet löytyy nyt todella mukavasti.
Viimeksi muokannut UN-Proto, Su Tammi 26, 2014 8:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-5965
Yleis ilmeeltään melko siisti vehje.
Pistä kuvia niistä muistakin autoista.
Pistä kuvia niistä muistakin autoista.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1626
Nyt tämäkin proto löysi uuden kodin, haikein mielin loittonevia perävaloja jäin katselee. Oli toiminut koko matkan hyvin ja ongelmitta uusi omistaja oli päässyt perille.
Tunnelmia edellis kesältä
Talvista menoa metsässä
http://www.youtube.com/watch?v=CsHYtGcGvUI
Tunnelmia edellis kesältä
Talvista menoa metsässä
http://www.youtube.com/watch?v=CsHYtGcGvUI
Re: SA-1626
Ei ole enää myynnissä.
Auto on MYYTY!
Kiitoksia vain kaikille tarjouksia lähettäneille.
Auto on MYYTY!
Kiitoksia vain kaikille tarjouksia lähettäneille.