Sa-1394
Valvoja: sisua
Re: Sa-1394
Joo tuo sinun vinssi testi mittaushan taisi antaa oikeestaan kuvan siitä paljonko vinssi nostaisi kuormaa ilmaan.
Mitenkähän nämä nykyvinssien vetokyvyt on sitten mitattu? Vaikka joku nyky 5000kg Warni. Oisko se tuossa sinun testissä tosiaan vetänyt sen viistonnia mittariin, vai vaan murto osia siitä.
Jos olen oikein ymmärtänyt näitä sivuja lukemalla, tämän Proton kone on malliltaan Leyland 0.410?
Pitää lähteä sitä termaria metsästämään
Mitenkähän nämä nykyvinssien vetokyvyt on sitten mitattu? Vaikka joku nyky 5000kg Warni. Oisko se tuossa sinun testissä tosiaan vetänyt sen viistonnia mittariin, vai vaan murto osia siitä.
Jos olen oikein ymmärtänyt näitä sivuja lukemalla, tämän Proton kone on malliltaan Leyland 0.410?
Pitää lähteä sitä termaria metsästämään
Re: Sa-1394
Kone on O.410, eli eka merkki on kirjain. Ahtamattoman O.401 koneen termostaattia joskus räpläsin, niin se on noin 10 cm korkea. Esim Valmetissa on on puolet matalampi termari.karppinen kirjoitti: Jos olen oikein ymmärtänyt näitä sivuja lukemalla, tämän Proton kone on malliltaan Leyland 0.410?
Pitää lähteä sitä termaria metsästämään
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sa-1394
Yleensä nuo sähkövinssien vetokyvyt ilmoitetään paunoina(lbs) ja esim. 10000lbs vnssi olisi 4535kg. Joskus jo kuopatun Offivarusteen pihalla järjestettiin vinssien vetotesti vaakaa vastaan. Silloin ABT:n halpisvirveli veti päälle 4000kg ja tojotan mekaaninen oli hyvänä kakkosena kunnes sokka poikkesi. Eli kyllä niistäkin vetoja löytyy.karppinen kirjoitti:Joo tuo sinun vinssi testi mittaushan taisi antaa oikeestaan kuvan siitä paljonko vinssi nostaisi kuormaa ilmaan.
Mitenkähän nämä nykyvinssien vetokyvyt on sitten mitattu? Vaikka joku nyky 5000kg Warni. Oisko se tuossa sinun testissä tosiaan vetänyt sen viistonnia mittariin, vai vaan murto osia siitä.
TML teki myös vinssitestejä omilla tuotteillaan ja sielläkin saatiin kovia tuloksia: http://forums.offipalsta.com/showthread ... inssitesti
Re: Sa-1394
Onko tuohon vaijeriin saatavana jostain semmosia puristusholkkeja? josta sais koussin kanssa tehtyä sen silmukan. Prässillä kait ne puristettas kiinni.
Nyt se on semmosilla mutterilukoilla, ei mahdu tulemaan vaijerin ohjainten välistä jos pitää vetosuuntaa vaihtaa, ja hidas niitä on aukomaankaan ryhtyä
Edit:
Joo löyty http://www.ikh.fi/Nosto_ja_sidonta/Vaij ... t#!tid4423
Kaitpa nuo vaan prässillä puristetaan kiinni.
Kun tuota vintturia tarvitsee ja huomaakin että puu rupeaa siirtymään eikä auto tai muuten vaan huono suunta, niin miten ootte ratkaissut sen? Vintturin vapautus avainta en ole vielä löytänyt ja jaksaako sitä sillä vapauttaakkaan? kun sinkki soi
Aattelin että jos sitasis köyden pätkän puun ympäri ja siihen vaijeri kiinni. Sit tarpeen vaatiessa lyö kirveellä köyden poikki...
Nyt se on semmosilla mutterilukoilla, ei mahdu tulemaan vaijerin ohjainten välistä jos pitää vetosuuntaa vaihtaa, ja hidas niitä on aukomaankaan ryhtyä
Edit:
Joo löyty http://www.ikh.fi/Nosto_ja_sidonta/Vaij ... t#!tid4423
Kaitpa nuo vaan prässillä puristetaan kiinni.
Kun tuota vintturia tarvitsee ja huomaakin että puu rupeaa siirtymään eikä auto tai muuten vaan huono suunta, niin miten ootte ratkaissut sen? Vintturin vapautus avainta en ole vielä löytänyt ja jaksaako sitä sillä vapauttaakkaan? kun sinkki soi
Aattelin että jos sitasis köyden pätkän puun ympäri ja siihen vaijeri kiinni. Sit tarpeen vaatiessa lyö kirveellä köyden poikki...
Re: Sa-1394
Tuommoisen avaimen tein ite, avainväli 90 mm. Materiaalina 10x50, ja 10x100mm lattarauta.
En ole vapauttanut "tappiinsa kiristettyä" vaijeria, normaali vinssauksen jäljiltä olen saanut hyvin vapautettua.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sa-1394
Jees, se Proton oma on varmaan suunnilleen tuon näköinen kanssa. En ole vielä kerennyt noita kaikkia laatikoita penkoa onko se siellä. Siis kun ajelu ollut hauskempaa.
Huomasinpa tänään ajellessa että vilkuttaessa myös lämpö ja öpaine viisarit alkaa heilua vilkun tahtiin
Huomasinpa tänään ajellessa että vilkuttaessa myös lämpö ja öpaine viisarit alkaa heilua vilkun tahtiin
Re: Sa-1394
Kokeile korjata kojelaudan sisältä maadoitusviat niin moottorin lämpöongelmakin saattaa "poistua".
Re: Sa-1394
Joo. Puhallus ykkösellä lämpö nousee, kakkosella vähän vielä lisää. Mut vastaavasti polttoaine ja öljynpaine laskee. Käytin jo akun navat auki. Oli kyllä semmosessä töhnässä että ihme että siitä on virta starttaukseen kulkenut.
Harmi vaan että jarrut rupeaa oireilemaan. Tuntu maantiemarssissa että Sisu yrittää tarjota perää sivulle. Sitten jarruttaessa oikean puolen pyörät/pyörä jarrutti huomattavan voimakkaasti, kampes oikealla. Onkos tämä nyt sitä jäätämistä? Sisu on näppärä, kun se samalla ajellessa ojittaa pehmeimmät paikat
Harmi vaan että jarrut rupeaa oireilemaan. Tuntu maantiemarssissa että Sisu yrittää tarjota perää sivulle. Sitten jarruttaessa oikean puolen pyörät/pyörä jarrutti huomattavan voimakkaasti, kampes oikealla. Onkos tämä nyt sitä jäätämistä? Sisu on näppärä, kun se samalla ajellessa ojittaa pehmeimmät paikat
Re: Sa-1394
Paikalliselta konttorilta kyselin tuota rengas asiaa. Trafin kanta on että max 51mm sääntö koskee myös maastokuorma-autoja.
Mutta, sieltähän hyllystä löyty Sisun lappunen että on valmistettu myös 14.00R20 renkaalla. Eli nyt saa Proto uudet isommat kumit alle ja ihan laillisesti. Eikä museosääntöjäkään rikota kun on sillä koolla tehtykin! Tosin sain kuulla että tämä 15 vuoden uusimissääntö olisi poistunut.
Nyt pitäisi vaan käypäset sisus kumit löytää isompiin renkaisiin. Tuli noitten kumienkin mukana sisuskumit mut se venttiili ei käy. Vai onko jollain kokemusta että jos leikkaisi venttiiliin irti ja uusi käypänen liimalla tilalle?
Mutta, sieltähän hyllystä löyty Sisun lappunen että on valmistettu myös 14.00R20 renkaalla. Eli nyt saa Proto uudet isommat kumit alle ja ihan laillisesti. Eikä museosääntöjäkään rikota kun on sillä koolla tehtykin! Tosin sain kuulla että tämä 15 vuoden uusimissääntö olisi poistunut.
Nyt pitäisi vaan käypäset sisus kumit löytää isompiin renkaisiin. Tuli noitten kumienkin mukana sisuskumit mut se venttiili ei käy. Vai onko jollain kokemusta että jos leikkaisi venttiiliin irti ja uusi käypänen liimalla tilalle?
Re: Sa-1394
Masin sisärenkaat ei käy A-45 vanteeseen, venttiilitappi on eri kohdassa. Tapin voi leikata irti, ja liimata uusi eri paikkaan. Kummikorjaamot tekevät sen tarvittaessa takuutyönä.karppinen kirjoitti:Nyt pitäisi vaan käypäset sisus kumit löytää isompiin renkaisiin. Tuli noitten kumienkin mukana sisuskumit mut se venttiili ei käy. Vai onko jollain kokemusta että jos leikkaisi venttiiliin irti ja uusi käypänen liimalla tilalle?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sa-1394
Eikös noihin käy laittaa samat sisäkumit?
Itse kokeilin irto renkaan sisään täyttää sisäkumin ja hyvin tuo rengas näytti täyttyvän.
Itse kokeilin irto renkaan sisään täyttää sisäkumin ja hyvin tuo rengas näytti täyttyvän.
Re: Sa-1394
Minä en tiedä muuten kuin että luin täältä palstalta ketjun missä oli liian pienet sisuskumit laitettu, eivät pitäneet ilmoja sisällään, ja sehän tahtoo sen piällysrenkaankin tuhota jos vauhissa karkaavat.Duracell_Pupu kirjoitti:Eikös noihin käy laittaa samat sisäkumit?
Itse kokeilin irto renkaan sisään täyttää sisäkumin ja hyvin tuo rengas näytti täyttyvän.
Nämä isot renkaat on jotkut venäläiset, niissä mukana sisuskumit. Ja ovat kuulemma sellaisella venttiilillä missä sais painetta säädettyä ohjaamosta käsin. Siinä venttiilissä ei näyttänyt olevan ollenkaan sitä itse venttiili osia sisällä, pelkkä putki vain
Re: Sa-1394
Jotkut ovat laittaneet 14.5-20 (A-45) sisärenkaat, 14.00R20 (Masi) päälirenkaaseen. Korkeuseroa renkailla on noin 14 cm, joten jonkun verran saa sitä venyttää. Pienempi pyörä on profiililtaan 80, isompi 100.
Ite vähän arastelisin laittaa tuommoista tiellä ajettavaan autoon?
Ite vähän arastelisin laittaa tuommoista tiellä ajettavaan autoon?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sa-1394
No minä aattelisin että tietenkin se pienempi sinne isomman sisään nyt venyy tuon muutaman sentin ja hyvä tulee. Mutta näköjään ei tule. Enkä rupea nyt sen kanssa leikkimään että se sitten tien päällä ilmasa vapauttaa.
Siinä voi kuitenkin olla minun ja varsinkin vastaantulijan ainokainen kyseessä.
Ainut huonopuoli vaan että näyttää sisuskumin hinta olevan 114 € kpl mitä euromasterin hinnat netistä löysin.
Liekkö sinne on tarpeen vielä 53€ kpl maksavat vannenauhat laittaa? Mitkä lie ovatkaan?
Siinä voi kuitenkin olla minun ja varsinkin vastaantulijan ainokainen kyseessä.
Ainut huonopuoli vaan että näyttää sisuskumin hinta olevan 114 € kpl mitä euromasterin hinnat netistä löysin.
Liekkö sinne on tarpeen vielä 53€ kpl maksavat vannenauhat laittaa? Mitkä lie ovatkaan?
Re: Sa-1394
Tälläisellä säädöllä on ne vähätkin ajot tehty, osallistuttu legendaariseen 2007 Sisua-tapahtumaankin. Sisäkumi venyy kunhan ei ole ikää liiaksi. Toki kukin kantaa oman vastuun virityksistäänsisua45 kirjoitti:Jotkut ovat laittaneet 14.5-20 (A-45) sisärenkaat, 14.00R20 (Masi) päälirenkaaseen. Korkeuseroa renkailla on noin 14 cm, joten jonkun verran saa sitä venyttää. Pienempi pyörä on profiililtaan 80, isompi 100.
Ite vähän arastelisin laittaa tuommoista tiellä ajettavaan autoon?