SA-1860
Valvoja: sisua
Re: SA-1860
656km erottaa :S ja matka pitäisi näillänäkymin taittaa protolla joka kulkee n.60-70km/h.
Ehkä ensivuonna?
Ehkä ensivuonna?
Re: SA-1860
Hulluus iski, huomasin netissä edullisen holset h2c ahtimen ja pistin tilaukseen, käytetty mm. 10L cumminsseissa ja volvoissa, tehot 240-330hp välillä, aika järeähän se sisuun on mutta onpahan varaa jos nälkä kasvaa syödessä
Ainoa mikä huolettaa on cav pumppu ja vahvistamattomat männät.
Työt haittaavat nykään melkolailla harrastuksia, eiköhän se tästä helpota kun syksy tulee, pitäisi tuo saunakin saada valmiiksi...
Ainoa mikä huolettaa on cav pumppu ja vahvistamattomat männät.
Työt haittaavat nykään melkolailla harrastuksia, eiköhän se tästä helpota kun syksy tulee, pitäisi tuo saunakin saada valmiiksi...
Re: SA-1860
Lupasin aikanaan olla pitkään äänessä ja nyt meinaa tulla hiljaista kun ei ole juuri kerennyt rakentelemaan.
Jotain pientä kerrottavaa olen silti saanut aikaan, pylpyrän sain tehtyä melkein valmiiksi, pari pulttia lyhentää sekä rasvanipan reikä porata mutta käyttökelpoisena pistin jo proton varusteisiin..
Hinta verrattuna kaupalliseen murto-osa, ja kestoakin veikkaisin olevan enemmän kuin proton vinssissä.
Edit.Kuvassa näyttää liukuovenrullalta, pultti on m16 ->24mm kanta ja rullan halkaisija lähellä 300mm joten ei ole mikään pikkumöykky..
Sauna alkaa olemaan eristetty, enää alareuna mutta pitää lattialaudat ruuvata ennen sitä, ulkoseinätkin ovat auringonvaikutuksesta alkaneet harmaantumaan pakkauksessa luki että lopullinen väri tulee 1-3kk kuluessa joten todennäköisesti tummenee vielä aikalailla, aika pirun pätevän oloista tuo rautasulfaatti, sellaisella perus 5e bilteman pesuaineruiskulla suihkutin pinnan märäksi ja ainakin omasta mielestä näyttää aivan hyvältä varsinkin kun suhteuttaa lopputuloksen n.5min ajankäyttöön
Viimeviikonloppuna oli täälläpäin konetapahtuma nimeltä " Oikea moottoritapahtuma " jossa käytin sisua näytillä, siellä se pääsi ylempiarvoiseen seuraan, näyttää aika kuppaiselta oma maalipinta kun vertaa 2000 luvulla maalattuun
Jotain pientä kerrottavaa olen silti saanut aikaan, pylpyrän sain tehtyä melkein valmiiksi, pari pulttia lyhentää sekä rasvanipan reikä porata mutta käyttökelpoisena pistin jo proton varusteisiin..
Hinta verrattuna kaupalliseen murto-osa, ja kestoakin veikkaisin olevan enemmän kuin proton vinssissä.
Edit.Kuvassa näyttää liukuovenrullalta, pultti on m16 ->24mm kanta ja rullan halkaisija lähellä 300mm joten ei ole mikään pikkumöykky..
Sauna alkaa olemaan eristetty, enää alareuna mutta pitää lattialaudat ruuvata ennen sitä, ulkoseinätkin ovat auringonvaikutuksesta alkaneet harmaantumaan pakkauksessa luki että lopullinen väri tulee 1-3kk kuluessa joten todennäköisesti tummenee vielä aikalailla, aika pirun pätevän oloista tuo rautasulfaatti, sellaisella perus 5e bilteman pesuaineruiskulla suihkutin pinnan märäksi ja ainakin omasta mielestä näyttää aivan hyvältä varsinkin kun suhteuttaa lopputuloksen n.5min ajankäyttöön
Viimeviikonloppuna oli täälläpäin konetapahtuma nimeltä " Oikea moottoritapahtuma " jossa käytin sisua näytillä, siellä se pääsi ylempiarvoiseen seuraan, näyttää aika kuppaiselta oma maalipinta kun vertaa 2000 luvulla maalattuun
Re: SA-1860
En päästä teitä vähällä, taas uutta viestiä pukkaa
Sisulla käyty marjastamassa, ei tarvinnut kuin 3 kertaa vinssata en osaa oikein päättää että mitä pitäisi tehdä maastokykyjen parantamiseksi, nosturi pois -> painoa vähemmäksi mutta vähentääkö se sitten vetopitoa?, rengaspaineiden lasku lisää pitoa mutta pilaa sen vähäisenkin tienautinnon kuin myös renkaan kuvion avartaminen.
Kovin oli mutainen reitti, ja marjasaaliskin jäi senkokoiseksi että halvempi ostaa kaupasta vaikka yksittäinpakattuna
Työkiireet haittaavat edelleen harrastuksia mutta saunalla on nyt katto ja ovi, onko ovelle väri-ideoita?
Sisulla käyty marjastamassa, ei tarvinnut kuin 3 kertaa vinssata en osaa oikein päättää että mitä pitäisi tehdä maastokykyjen parantamiseksi, nosturi pois -> painoa vähemmäksi mutta vähentääkö se sitten vetopitoa?, rengaspaineiden lasku lisää pitoa mutta pilaa sen vähäisenkin tienautinnon kuin myös renkaan kuvion avartaminen.
Kovin oli mutainen reitti, ja marjasaaliskin jäi senkokoiseksi että halvempi ostaa kaupasta vaikka yksittäinpakattuna
Työkiireet haittaavat edelleen harrastuksia mutta saunalla on nyt katto ja ovi, onko ovelle väri-ideoita?
Re: SA-1860
Varmaan se paineiden lasku auttaa monessa paikassa ja tielle sitten paineet ylös. Painon vähentäminenkin auttaa kellumaan pehmeissä kohdissa. Onhan siinä tosin jumppaamista.
Tuo kuvien paikka näyttää sen verran liukkaalta, että ei välttämättä kumpikaan noista auta.
Tuo kuvien paikka näyttää sen verran liukkaalta, että ei välttämättä kumpikaan noista auta.
Re: SA-1860
Ei sovikkaan päästää vähällä, kirjoitusta vaan jos vähänkin aihetta, tää palsta kuolee jollei kukaan mitään kirjoita.
Kyllä toi märkä savivelli on aika haasteellista renkaalle, kuin renkaalle, tietenkin rengaspaineen pudotus jonkinverran muuttaa rengasta telamaiseksi, mutta siinä tulisi olla myös harkkoo joka sitä savivelliä "pumppais" taaksepäin aiheuttaen työntövoimaa eteenpäin.
Kyllä toi märkä savivelli on aika haasteellista renkaalle, kuin renkaalle, tietenkin rengaspaineen pudotus jonkinverran muuttaa rengasta telamaiseksi, mutta siinä tulisi olla myös harkkoo joka sitä savivelliä "pumppais" taaksepäin aiheuttaen työntövoimaa eteenpäin.
Re: SA-1860
Kyllä noi savivelli kelit kohta loppuu, routa porsaan kotiin ajaa ja sisun urat kovettaa...
Sisulle ei ole tapahtunut mitään muuta kuin satunnaista ulkoilutusta vaikkapa nakkikioskilla käynnin yhteydessä, hieman hassu fiilis katsella korotettuja, isorenkaisia jenkki pickuppeja yms. ylhäältä päin
Sauna sen sijaan on saanut hellää hoivaa mitä työnteolta olen kerennyt antamaan.
Lattia ruuvailtu paikoilleen, käsittely tekemättä ja sen taidan tehdä muutenkin viimeisenä että voi räpiä muiden pintojen kanssa hieman vapaammin.
Kun sain lattian niin se tarkoitti sitä että pystyin eristämään sisäpinnat loppuun, nakkasin siis loput eristeet ja osan alumiinipapereista.
Ovi käsitelty melko vastaavalla värillä kuin saunan ulkopuoli, muttei rautasulfaatilla koska se ei olisi tummunut hämärällä sisäpuolella.
Räystäiden ja nurkkalautojen maalauksessakin siitä missä on aita matalin eli 2 kerrosta pikatehoa pintaan ja paikoilleen.
Tarkkasilmäisimmät voivat huomata katolla olevan aurinkopaneelin joka tulee ruokkimaan valaisimina toimivia led nauhoja.
Sisulle ei ole tapahtunut mitään muuta kuin satunnaista ulkoilutusta vaikkapa nakkikioskilla käynnin yhteydessä, hieman hassu fiilis katsella korotettuja, isorenkaisia jenkki pickuppeja yms. ylhäältä päin
Sauna sen sijaan on saanut hellää hoivaa mitä työnteolta olen kerennyt antamaan.
Lattia ruuvailtu paikoilleen, käsittely tekemättä ja sen taidan tehdä muutenkin viimeisenä että voi räpiä muiden pintojen kanssa hieman vapaammin.
Kun sain lattian niin se tarkoitti sitä että pystyin eristämään sisäpinnat loppuun, nakkasin siis loput eristeet ja osan alumiinipapereista.
Ovi käsitelty melko vastaavalla värillä kuin saunan ulkopuoli, muttei rautasulfaatilla koska se ei olisi tummunut hämärällä sisäpuolella.
Räystäiden ja nurkkalautojen maalauksessakin siitä missä on aita matalin eli 2 kerrosta pikatehoa pintaan ja paikoilleen.
Tarkkasilmäisimmät voivat huomata katolla olevan aurinkopaneelin joka tulee ruokkimaan valaisimina toimivia led nauhoja.
Re: SA-1860
Hieman päässyt venähtämään tämä päivittely.
Sauna kuitenkin edennyt aivan mukavasti.
Sisäpuoli paneloitu lukuunottamatta pukuhuoneen kattoa koska paneelit loppui kesken... Harmittaa käyttää kaupan höttöä kun on muuten miltei kokonaan omasta metsästä. Saunan ja pukuhuoneen välille tuli byggmaxin pronssin värinen lasiovi.
Piippukin saapui kotipihalle, MAINOSVAROITUS tästä kiitos Jeremias piipuille.
Pukuhuoneeseen liimasin maton lattiaan ja tein penkin/säilytyslaatikon/sängyn josko bauhaussista tilatuille tervaleppälauteille sattuisi naisseuraakin
Ensikerralle jäi mm.lauteiden-, parin ilmanvaihtoventtiilin-, kiukaan sekä sähköjen asennus.
Sauna kuitenkin edennyt aivan mukavasti.
Sisäpuoli paneloitu lukuunottamatta pukuhuoneen kattoa koska paneelit loppui kesken... Harmittaa käyttää kaupan höttöä kun on muuten miltei kokonaan omasta metsästä. Saunan ja pukuhuoneen välille tuli byggmaxin pronssin värinen lasiovi.
Piippukin saapui kotipihalle, MAINOSVAROITUS tästä kiitos Jeremias piipuille.
Pukuhuoneeseen liimasin maton lattiaan ja tein penkin/säilytyslaatikon/sängyn josko bauhaussista tilatuille tervaleppälauteille sattuisi naisseuraakin
Ensikerralle jäi mm.lauteiden-, parin ilmanvaihtoventtiilin-, kiukaan sekä sähköjen asennus.
Re: SA-1860
Kannetaanpa välistä hieman omaakin kortea kekoon, ollut hieman hiljaiseloa näiden päivitysten saralla mutta on sitä valmistakin saatu aikaan.
Alkuun pieni teaser pukuhuoneesta.
Kuvista näkyy pintamateriaalit ja eihän tämä mikään sisuSTUS blogi olekkaan, tärkeinpänä huomioitavana asiana on radio joka soi tuosta sekä saunan lauteiden alta, tarvittaessa hiljaa ja tarvittaessa lujaa.
Hameettomalle ja varsinkin hameväelle oli asennettava peili, löytyi ruotsalaisen huonekalujätin valikoimista.
Samassa kuvassa vilkkuu myös valaistusratkaisu, katossa 4m lednauhaa joita säädetään himmentimen kautta, valaistus enemmän kuin tyydyttävä! Saa päivänvaloakin kirkkaammaksi sekä rauhallinen tunnelmavalaistus, saunan ja pukuhuoneen valaistukset täysillä virrankulutus noin 5a, mutta sopiva saunomisvalaistus on jossain 1A kieppeillä.
Sitten itse löylyhuoneen puolelle, kiukaaksi valikoitui helo 16es eli 16kw etusäiliökiuas, piippusäiliö ei itseäni miellyttänyt ja pienempää vesisäiliöllistä kiuasta ei ole tehty, tuokin on miltei yläkanttiin näin hyvin eristetylle saunalle. Kiukaan ympäristö luonnollisesti palosuojattiin paikallisin tuottein, ensiksi kipinälevy lattiaan ja sitten ilmavälipellit lattialle ja seinille, tuo ilmäväli on sitten tuikitärkeä!!
Rakenteet noudattelevat samaa kaavaa koko rakennuksessa, paksua valkoista sekä yönmustaa..
Lauteiksi tilailin bauhaussista tervaleppäiset valmiit laudepaketit, tai no legopalikoinahan se tuli josta sitten itse sahailin mieluisat ja tiloihin sopivat palaset.
Kun sauna oli suurimmilta osin valmis ja sattui työkulkineelle keikkaa sopivalle suunnalle niin mökki nostettiin auton kyytiin, koukun ja ketjujen välissä sattui olemaan vaaka, otan vastaan arvauksia painosta ja lähimmäksi arvanneelle nostettaneen porukalla hattua..
Kompakti saunamökki sisun lavalla, kokonaiskorkeus n 4.1m ja sen todellakin huomaa tuulisellä säällä ajellessa...
Saunaprojekti alkaa olemaan suunnilleen valmis, kaipaa ainoastaan räystään alapuolisen laudoituksen johon tulee ulkovalaistuksen hoitava lednauha, sekä lauteiden päätyyn jonkinlaisen kaiteen.
Loppukaneettina sanoisin että löylyt ovat miellyttävät ja sauna kääntää varsin hyvin katseita yleisilläteillä liikkuessaan, ainoa miinus on aamupahoinvointi pitemmän kaavan mukaan suoritettujen viikonloppusaunomisien jälkeen.
Alkuun pieni teaser pukuhuoneesta.
Kuvista näkyy pintamateriaalit ja eihän tämä mikään sisuSTUS blogi olekkaan, tärkeinpänä huomioitavana asiana on radio joka soi tuosta sekä saunan lauteiden alta, tarvittaessa hiljaa ja tarvittaessa lujaa.
Hameettomalle ja varsinkin hameväelle oli asennettava peili, löytyi ruotsalaisen huonekalujätin valikoimista.
Samassa kuvassa vilkkuu myös valaistusratkaisu, katossa 4m lednauhaa joita säädetään himmentimen kautta, valaistus enemmän kuin tyydyttävä! Saa päivänvaloakin kirkkaammaksi sekä rauhallinen tunnelmavalaistus, saunan ja pukuhuoneen valaistukset täysillä virrankulutus noin 5a, mutta sopiva saunomisvalaistus on jossain 1A kieppeillä.
Sitten itse löylyhuoneen puolelle, kiukaaksi valikoitui helo 16es eli 16kw etusäiliökiuas, piippusäiliö ei itseäni miellyttänyt ja pienempää vesisäiliöllistä kiuasta ei ole tehty, tuokin on miltei yläkanttiin näin hyvin eristetylle saunalle. Kiukaan ympäristö luonnollisesti palosuojattiin paikallisin tuottein, ensiksi kipinälevy lattiaan ja sitten ilmavälipellit lattialle ja seinille, tuo ilmäväli on sitten tuikitärkeä!!
Rakenteet noudattelevat samaa kaavaa koko rakennuksessa, paksua valkoista sekä yönmustaa..
Lauteiksi tilailin bauhaussista tervaleppäiset valmiit laudepaketit, tai no legopalikoinahan se tuli josta sitten itse sahailin mieluisat ja tiloihin sopivat palaset.
Kun sauna oli suurimmilta osin valmis ja sattui työkulkineelle keikkaa sopivalle suunnalle niin mökki nostettiin auton kyytiin, koukun ja ketjujen välissä sattui olemaan vaaka, otan vastaan arvauksia painosta ja lähimmäksi arvanneelle nostettaneen porukalla hattua..
Kompakti saunamökki sisun lavalla, kokonaiskorkeus n 4.1m ja sen todellakin huomaa tuulisellä säällä ajellessa...
Saunaprojekti alkaa olemaan suunnilleen valmis, kaipaa ainoastaan räystään alapuolisen laudoituksen johon tulee ulkovalaistuksen hoitava lednauha, sekä lauteiden päätyyn jonkinlaisen kaiteen.
Loppukaneettina sanoisin että löylyt ovat miellyttävät ja sauna kääntää varsin hyvin katseita yleisilläteillä liikkuessaan, ainoa miinus on aamupahoinvointi pitemmän kaavan mukaan suoritettujen viikonloppusaunomisien jälkeen.
Re: SA-1860
No tästä olinkin jo odottanut päivitystä, nyt se tuli yllättäen ja pyytämättä. Todella upea saunarakennus, vieläpä nykyajan mukaisesti mobiili. Heitän amatöörin hatusta vedetyn painoarvion: 1700 kg.Juhnu kirjoitti:Kannetaanpa välistä hieman omaakin kortea kekoon, ollut hieman hiljaiseloa näiden päivitysten saralla mutta on sitä valmistakin saatu aikaan.
Re: SA-1860
Hyvä nähdä että päivitystä on tullut
Hieno sauna, Touko on varmaan aika lähellä painon suhteen. Heitän itse arvauksen 1490kg ilman saunavihtaa
Hieno sauna, Touko on varmaan aika lähellä painon suhteen. Heitän itse arvauksen 1490kg ilman saunavihtaa
Re: SA-1860
Sauna painaa 940kg koska on paksusta tavarasta tehty.
Ohuesta tehty, hiukan telttasaunan omainen, voisi olla jossain 500 kg tienoilla.
Ohuesta tehty, hiukan telttasaunan omainen, voisi olla jossain 500 kg tienoilla.
Re: SA-1860
Josko arvioitu koko saunalle olisi n. 7 neliötä, nii n paino vois olla 860 kiloo.
Re: SA-1860
Epäilisin tuohon 910kg:n tietämille. Sisältäen kiuaskivet.