Proto Ajolinjassa

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1814
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Proto Ajolinjassa

Viesti Kirjoittaja sisua »

Proto Ajolinjassa - kiitokset Patelle skannauksesta!
Pitäkäähän Protot lähtövalmiudessa ;)
Liitteet
001.jpg
002.jpg
003.jpg
004.jpg
005.jpg
006.jpg
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Proto Ajolinjassa

Viesti Kirjoittaja FBW »

Hienoa että Protosta on tehty juttu :D Kiitokset skannaamisesta!

Vähän kyllä "särähti korvaan" tuo maininta ohjaamon huonosta ergonomiasta :D Minusta se on todella hyvä ja kaikki on helppokäyttöistä ja käden ulottuvilla. Toki penkissä voisi olla enemmän sivuttaistukea, mutta toisaalta ottaahan etupenkillä sitten paremmin unet...

Ps. Jutusta huomasin että Kimmon protosta ei saa peruutusta päälle jos runko on kiertynyt sellaiseen asentoon että vaihdekeppi ottaa kuljettajan penkkiin kiinni. Varmasti hoituu pienellä säädöllä tuo ongelma pois, suurin homma on saada ulosvetäjällä itse vaihdekeppi irti "pesästä" ja sitten sitä pyöräyttää hieman enemmän oikealle niin pitäisi mahtua liikkumaan joka vaihteelle rungon kiertymisistä huolimatta. Omassakin oli keppi säädetty liikaa penkin kylkeen kiinni, mutta tuossa lattian vaihdon yhteydessä tuli sitten hoidettua ongelma pois.
Wonderi
Viestit: 528
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Proto Ajolinjassa

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Minäkin ihmettelin ergonomiamoitteita. Sehän on aivan loistava ja voittaa varsinkin Masin ohjaamon 6-0. Pienempi ratti ja parempi penkki tekisi siitä täydellisen.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Proto Ajolinjassa

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Kamalan paljon pieniä virheitä muuten mukavassa jutussa...

1991 vuonna laitettiin Sisuihin Valmet 611 CS koneita..? A-45 malleja peruskunnostettiin jo aiemmin, ja mihinkään ei laitettu ahdettua Valmet 611 CS konetta. Kunnostuksessa laitettiin joko uusi Valmet 611C, tai rempattu Leyland.

Jutun autossa näkyy olevan 611 CS. Tekstissä koneen tiedot ovat turbo-leukusta. Iskutilavuus 6540, tehot, jne.

Kytkintehostin? Kellä on protossa kytkintehoston?

Runkoa jatkaessa jouduttiin laittavaan välikardaani? Sehän se oli jatkamisen syy.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Tyrvää
Viestit: 337
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Proto Ajolinjassa

Viesti Kirjoittaja Tyrvää »

Kuka uskaltaa laittaa puhalluslamppuun pensiiniä? Käyttöohjeessa kerrotaan sen toimivan kerosiinilla, mutta valopetroolia voi myös käyttää. Mistä muuten sitä kerosiinia vois ostaa?
nelosnuhvi
Viestit: 294
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Proto Ajolinjassa

Viesti Kirjoittaja nelosnuhvi »

Tyrvää kirjoitti:Kuka uskaltaa laittaa puhalluslamppuun pensiiniä? Käyttöohjeessa kerrotaan sen toimivan kerosiinilla, mutta valopetroolia voi myös käyttää. Mistä muuten sitä kerosiinia vois ostaa?
Niinpä, silimille saattaa koko keksintö bensalla tulla :shock: Valopetroolia tullut itse käytettyä ihan kuten kuuluukin.
SR-300
Viestit: 157
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Proto Ajolinjassa

Viesti Kirjoittaja SR-300 »

Kyllä "viisaat" kouluttajat opetti meillekin SA-autokoulussa että benziiniä siihen kuului laittaa... Tarvis varmaan kokeilla, tuollainen löytyy varastosta oikein alkuperäisessa fanerilootassa....
Vastaa Viestiin