sa-775

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

Puuhis78
Viestit: 14
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

sa-775

Viesti Kirjoittaja Puuhis78 »

Sain kaverin proton SA rekisterin tietooni.

Sisu KB-45 Ci 4x4/3700
Rekisteri: SA-775
vuos malli: 1966
alusta nu: 17798

Saan kyl kaikki tiedot autosta. Armeijan rekisteriootteen kans.

Muutama kuva autosta.
Liitteet
valmista
valmista
sk5.jpg (162.35 KiB) Katsottu 9321 kertaa
Lavan tekoa ja maalausta.
Lavan tekoa ja maalausta.
s4.jpg (168.63 KiB) Katsottu 9319 kertaa
Eka käynnistys. Seisonut kaks vuotta metässä.
Eka käynnistys. Seisonut kaks vuotta metässä.
skannaa0001.jpg (142.75 KiB) Katsottu 9320 kertaa
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: sa-775

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Ei ole montaa tuollaista pyöreähuulista protoa näkynyt.
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: sa-775

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Oho! Joo niin olikin katkeavaa mallia oleva tuulilasikin.
kivinen
Viestit: 754
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: sa-775

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Tuossa on tuollaset vanhan malliset aksilatkin. Planeettanavan pää on tollanen pyöreä.
proto
Viestit: 604
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: sa-775

Viesti Kirjoittaja proto »

montakos Kirskstallin akseleilla on alunperin tehty ja onko täys ilma jarrut?
Puuhis78
Viestit: 14
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: sa-775

Viesti Kirjoittaja Puuhis78 »

Autossa oli kaikki sotavalot paikalla mut otettiin pois. Sähköjä on jouduttu tekeen hyttiin uudestaan kaikki, kun joku oli sivuleikkureitten kaa viety katkasijat ja kaikkee muutakin. Takavaloille vedetty uudet johot ja hytin sisälle laitettu uuden mallinen sulakerasia ja uutta johto. Laturi on kans vaihettu uuden kuorma-auton malliseen, kun oma ei toiminut oikein/ ei ollenkaan. Käsijarrukellon vaijeri oli katkastu poikki se piti tehä uus. Kävin kaverille tekeen sähköt tohon. Takavalot vaihettiin kanssa leveen malliseks ja ajovalot umpioden kanssa on vaihettu uudet kumpikin. Pysty putki tehty ja hella 1000 lisäpitkät lisätty katolle. Oisko joskus armeijan aikaan vaihettu toi puskuri??? Ei oo täys ilma jarrut tossa. Neste jarrut imalla tehostetut. Täkkipeltiä lattia hytissä :D :D
Liitteet
sk6.jpg
sk6.jpg (178.33 KiB) Katsottu 9140 kertaa
SA-795
Viestit: 23
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: sa-775

Viesti Kirjoittaja SA-795 »

SA-775 oli Kalkun huutokaupassa syksyllä 2002, katselin sitä varaosa-autoksi mutta jäi huutamatta kun pihassa oli ahtausongelmia. Onko auto jatkettu ja oliko jarrujen kanssa ongelmia pitkän seisomisen jälkeen. KB-45:ia valmistettiin 83 kpl (Kirkstallin akseleilla), osaan vaihdettiin peruskorjauksen yhteydessä Sisun akselit ilmajarruineen jolloin autoista tuli mallimerkinnän puolesta "sekäsikiöitä".
SA-795
Viestit: 23
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: sa-775

Viesti Kirjoittaja SA-795 »

Kun katsoin tarkemmin kuvia niin jatkettu se taitaa olla koska sivulaidoista takimmainen on pitempi kuin etumainen.
Puuhis78
Viestit: 14
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: sa-775

Viesti Kirjoittaja Puuhis78 »

Tämä on tullossa myyntiin. kaveri tossa puhu semmosta. Näitä pitäs olla 3 kpl hengissä kait. yksi palanu kokonaan, ja yksi muuten vaan menny romuks.
Vastaa Viestiin