Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Su Marras 18, 2018 6:25 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: SA-1333
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2015 2:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 10, 2007 7:00 am
Viestit: 307
Paikkakunta: TYRVÄÄ
Jokin hämärä mielikuva, että suomessa joku tekis vanhoihin kuoriin vaijereita, mutta kuka, missä se tosiaan ihan hukassa?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1333
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2015 9:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2014 8:11 pm
Viestit: 107
Jos olisin vittumainen käskisin lukea mun projektitopikin :mrgreen:

Mut annanpa senverran vinkkiä että ainakin mittarihuolto rami oulussa tekee vaijereita.

Minultakin puuttui vannenauha 1 renkaan sisältä, pistettiin vaan reilummalla asennusrasvalla se sisukumi ja ainakin toistaiseksi on kestänyt, tuon koon sisärenkaat ovat yleensä "työkone" mallia jotka ovat senverran paksuja että kestävät pienet epätasaisuudetkin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1333
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2016 10:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2015 9:16 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Turku
Puolisen vuotta auto jo toiminut hyvin, mutta nyt tuli ensimmäinen todellinen vika. Ohjaustehostimen pumpusta akseli poikki ja käyttöratas jakopään kotelosta ulos. Tuohon minulla on apu, koska kaupassa tuli toinen moottori mukana josta osat. Onkohan tämä jokin tyyppivika? Pumppu ei ollut leikannut, eikä laakeri. Mitään järkevää vikaa ei silmällä löydy, eli olisiko väsynyt akseli vain..

Jotta saan tuon jakopään kotelon vaihdettua, pitää hihnapyörät tietysti kammen päästä irroittaa. Siellä näkyy 6 kpl, pienempiä pultteja kehällä ja keskellä n. 46 mm. kannalla oleva suurempi pultti. Tuota keskipulttia kun vääntää auki, niin vaihdetta vasten, vai millä lukitaan moottori pyörimättömäksi? Ja mitkä lienee noiden pulttien momentit?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1333
ViestiLähetetty: Ma Helmi 29, 2016 5:39 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2913
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
UrJukka kirjoitti:
Jotta saan tuon jakopään kotelon vaihdettua, pitää hihnapyörät tietysti kammen päästä irroittaa. Siellä näkyy 6 kpl, pienempiä pultteja kehällä ja keskellä n. 46 mm. kannalla oleva suurempi pultti. Tuota keskipulttia kun vääntää auki, niin vaihdetta vasten, vai millä lukitaan moottori pyörimättömäksi? Ja mitkä lienee noiden pulttien momentit?


Pienillä M8 pulteilla ei ole niin nuukaa, ne vedetään 30 Nm tienoille.

Nokkamutteri, kierre M33x2, vedetään sen sijaan oikein kunnolla kireälle. 611 koneelle on vanha ohje 500 Nm, ja uudempi 1000 Nm. Käytännössä vedetään niin kireeseen kuin saa. Iso pulttipyssy, 1" karalla, on hyvä peli avaamiseen. Itse avasin veljen pyöräkoneen (411BS) napamutterin lyömällä. Tein kahdesta 25x25 mm sorvin terän varresta työkalun, johon sopi tuuman karalla oleva hylsy. Sen vartta sitten hakkasin lekalla kuin heikkopäinen, ja aukesi se.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1333
ViestiLähetetty: Ti Maalis 01, 2016 11:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2015 9:16 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Turku
Juu lähinnä tarkoitin niitä 6 kpl. 7/16 pultteja joilla värinänvaimennin on kiinni hihnapyörässä. Kai ne voi vetää noin 80nm. kiinni ja ei mene paljoa pieleen. Ja tarvitseeko värinänvaimenninta edes siivasta irroittaa.. Leyland on tässä mulla ja moottorin kirjaa ei oikein netistä löydy.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1333
ViestiLähetetty: Ke Maalis 02, 2016 5:58 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2913
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Jaa niin sulla olikin Leukku. :roll:

On mulla siihenkin kirja, katson illemmalla...

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1333
ViestiLähetetty: Ti Maalis 08, 2016 8:17 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2913
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Katsoin yhdestä paperisesta Leyland-kirjasta, ja neljästä tietokoneelle skannatusta. Mallit 370-400-401-410. Missään niissä ei lukenut nokkapultin momenttia.

Erikoinen juttu kun ei lue, minusta ei nyt apua ollut.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)