Sivu 2/2

Re: SA-1333

Lähetetty: Ke Elo 12, 2015 2:54 pm
Kirjoittaja Tyrvää
Jokin hämärä mielikuva, että suomessa joku tekis vanhoihin kuoriin vaijereita, mutta kuka, missä se tosiaan ihan hukassa?

Re: SA-1333

Lähetetty: Ke Elo 12, 2015 9:21 pm
Kirjoittaja Juhnu
Jos olisin vittumainen käskisin lukea mun projektitopikin :mrgreen:

Mut annanpa senverran vinkkiä että ainakin mittarihuolto rami oulussa tekee vaijereita.

Minultakin puuttui vannenauha 1 renkaan sisältä, pistettiin vaan reilummalla asennusrasvalla se sisukumi ja ainakin toistaiseksi on kestänyt, tuon koon sisärenkaat ovat yleensä "työkone" mallia jotka ovat senverran paksuja että kestävät pienet epätasaisuudetkin.

Re: SA-1333

Lähetetty: Su Helmi 28, 2016 10:47 pm
Kirjoittaja UrJukka
Puolisen vuotta auto jo toiminut hyvin, mutta nyt tuli ensimmäinen todellinen vika. Ohjaustehostimen pumpusta akseli poikki ja käyttöratas jakopään kotelosta ulos. Tuohon minulla on apu, koska kaupassa tuli toinen moottori mukana josta osat. Onkohan tämä jokin tyyppivika? Pumppu ei ollut leikannut, eikä laakeri. Mitään järkevää vikaa ei silmällä löydy, eli olisiko väsynyt akseli vain..

Jotta saan tuon jakopään kotelon vaihdettua, pitää hihnapyörät tietysti kammen päästä irroittaa. Siellä näkyy 6 kpl, pienempiä pultteja kehällä ja keskellä n. 46 mm. kannalla oleva suurempi pultti. Tuota keskipulttia kun vääntää auki, niin vaihdetta vasten, vai millä lukitaan moottori pyörimättömäksi? Ja mitkä lienee noiden pulttien momentit?

Re: SA-1333

Lähetetty: Ma Helmi 29, 2016 5:39 pm
Kirjoittaja sisua45
UrJukka kirjoitti:Jotta saan tuon jakopään kotelon vaihdettua, pitää hihnapyörät tietysti kammen päästä irroittaa. Siellä näkyy 6 kpl, pienempiä pultteja kehällä ja keskellä n. 46 mm. kannalla oleva suurempi pultti. Tuota keskipulttia kun vääntää auki, niin vaihdetta vasten, vai millä lukitaan moottori pyörimättömäksi? Ja mitkä lienee noiden pulttien momentit?
Pienillä M8 pulteilla ei ole niin nuukaa, ne vedetään 30 Nm tienoille.

Nokkamutteri, kierre M33x2, vedetään sen sijaan oikein kunnolla kireälle. 611 koneelle on vanha ohje 500 Nm, ja uudempi 1000 Nm. Käytännössä vedetään niin kireeseen kuin saa. Iso pulttipyssy, 1" karalla, on hyvä peli avaamiseen. Itse avasin veljen pyöräkoneen (411BS) napamutterin lyömällä. Tein kahdesta 25x25 mm sorvin terän varresta työkalun, johon sopi tuuman karalla oleva hylsy. Sen vartta sitten hakkasin lekalla kuin heikkopäinen, ja aukesi se.

Re: SA-1333

Lähetetty: Ti Maalis 01, 2016 11:06 pm
Kirjoittaja UrJukka
Juu lähinnä tarkoitin niitä 6 kpl. 7/16 pultteja joilla värinänvaimennin on kiinni hihnapyörässä. Kai ne voi vetää noin 80nm. kiinni ja ei mene paljoa pieleen. Ja tarvitseeko värinänvaimenninta edes siivasta irroittaa.. Leyland on tässä mulla ja moottorin kirjaa ei oikein netistä löydy.

Re: SA-1333

Lähetetty: Ke Maalis 02, 2016 5:58 pm
Kirjoittaja sisua45
Jaa niin sulla olikin Leukku. :roll:

On mulla siihenkin kirja, katson illemmalla...

Re: SA-1333

Lähetetty: Ti Maalis 08, 2016 8:17 pm
Kirjoittaja sisua45
Katsoin yhdestä paperisesta Leyland-kirjasta, ja neljästä tietokoneelle skannatusta. Mallit 370-400-401-410. Missään niissä ei lukenut nokkapultin momenttia.

Erikoinen juttu kun ei lue, minusta ei nyt apua ollut.