Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ti Loka 23, 2018 4:32 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2016 8:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 06, 2015 2:31 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Taivalkoski
Ihan ei oo jouten oltu syksylläkään, vaikka viime postauksesta onkin jo aikaa.. :roll:
Laidat sai uudet vanerit ja värit. Takalaitaa lukuunottamatta oli terveet metalliosat, yllättäen oli peruutusharjotuksia suorittaessa saatu laita mutkille ja sitä sitten pikaseen pajalla paikkailtu.. Noo pätkä uutta väliin ja maalia päälle niin taas mennään :wink:


Liitteet:
52.JPG
52.JPG [ 128.78 KiB | Katsottu 3663 kertaa ]
51.JPG
51.JPG [ 121.97 KiB | Katsottu 3663 kertaa ]

_________________
SA-1882
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2016 8:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 06, 2015 2:31 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Taivalkoski
Talveksi oli hyvä saada Sisulle takki niskaan, ja onhan se kokonaisuutena vähän mukavemman näköinen (ainakin omaan silmään), kun on uusi ja ehjä peite päällä :P


Liitteet:
54.JPG
54.JPG [ 158.18 KiB | Katsottu 3658 kertaa ]
53.JPG
53.JPG [ 142.97 KiB | Katsottu 3658 kertaa ]

_________________
SA-1882
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2016 8:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 06, 2015 2:31 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Taivalkoski
Puhalluslampun puulaatikkoon oli ajanhammas päässyt sen verran nakertamaan, että pitihän se sitten uus laatikko nikkaroida, toki justiin samanlainen kuin alkuperäinenkin. Metalliosat säästin alkuperäisestä laatikosta. Lampun käytin osissa ja kiillotin osat, piti vielä koekäyttää malliksi ja komeat lieskathan sieltä näyttää irtoavan. Hetkisen lämmettyä liekki muuttui huomattavasti puhtaammaksi ja siniseksi, kuvan liekki vaan oli näyttävämmän näköinen :mrgreen:


Liitteet:
56.JPG
56.JPG [ 88.25 KiB | Katsottu 3650 kertaa ]
55.JPG
55.JPG [ 112.56 KiB | Katsottu 3650 kertaa ]

_________________
SA-1882
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2016 5:50 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 703
Paikkakunta: Saksa
No nyt näyttää ryhdikkäältä 8) Alkaa tuossa vaiheessa olemaan jo omistamisen iloa kaiken työn jälkeen. Piru kun olisi jo itsekin noin pitkällä... Varmasti tuossa matkan varrella on ollut monta "mielihyvä-hetkeä", kun pari osaa on taas maalattuna paikallaan niin antaa ihmeesti kipinää jatkaa eteenpäin.

Ihan mielenkiinnosta, mitä pressu kustansi? Alkuperäinen pressu minultakin löytyy, mutta on kyllä muuttunut aika kovaksi - uusi pressu on aina uusi (tosin omaani ei tule pressulavaa).

Tuo sinun Toho-kuvasi selventää miksi SA-INT luopui niiden käytöstä Protojen yhteydessä :mrgreen: Tupakansytytin helvetistä :twisted:

Nuo Tohot muuten kiillottuvat aika mukavasti takkatulen äärellä näperrellen, ikävä puoli että tuo SWEDEN lukee vain noin isolla... Ei tänä päivänä enää noin laadukkaista materiaaleista mitään tehdä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2016 6:30 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1712
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
J.Kivelä kirjoitti:
Talveksi oli hyvä saada Sisulle takki niskaan, ja onhan se kokonaisuutena vähän mukavemman näköinen (ainakin omaan silmään), kun on uusi ja ehjä peite päällä :P


Siistin näköinen Proto :)
Kerrotko pressuhankinnasta viimeisimpiä uutisia (paikka ja hinta kiinnostavat). Kuten Lefa kertoikin, pressusta tulee vanhemmiten korppuja; oman Proton Pressua piikatessa sitä piti käsitellä varsin varovaisesti, repeili helposti saumoistaan.

Viimeksi pressuhankintapaikat taidettiin kartoittaa lähes 10 vuotta sitten :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2016 1:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 21, 2008 1:42 pm
Viestit: 547
Ylistaron Ala-peitettä on tullut ite käytettyä pressujen korjaamiseen,palvelu hyvää eikä hinnatkaan mitään järisyttäviä ole olleet.

_________________
Porttaali Uaz
JeeP wrangler


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2016 8:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 06, 2015 2:31 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Taivalkoski
FBW kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mitä pressu kustansi? Alkuperäinen pressu minultakin löytyy, mutta on kyllä muuttunut aika kovaksi - uusi pressu on aina uusi (tosin omaani ei tule pressulavaa).


Touhusin viimesyksynä tuon pressun, se oli Sodankylästä jonkun täällä olevan foorumilaisen viimeinen kappale. Ilmoitus oli jo silloin jonkun vuoden vanha mutta kokeilin onneani. Käyttämtön, pehmyt ja puhdas peite, 200 euroa. Tuskin olisi halvemmalla ainakaan kukaan ruvennut tekemään :roll:
Liekkö lajinsa viimeinen :oops:

_________________
SA-1882


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2016 9:18 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 703
Paikkakunta: Saksa
No tuota halvemmalla ei kyllä uutta pressua löydä, ei riitä edes materiaaleihin :shock: Jos tuo pressu olisi ollut jatkettuun Protoon, olisi se varmaan kadonnut silmänräpäyksessä - pirusti onnea löytää alkuperäinen pressu.

Täällä päin uusi pressu kustantaisi paljon. Tyttöystävä osti joskus jonkun vanhemman 3.5ton Mersu-avolavan ja teetätti siihen pressun, hinta oli tuhansia euroja :shock: Itseasiassa pressu maksoi enemmän kuin oli auton arvo. Teoriassa pressun pystyisi itsekin väsäämään, materiaalia on kyllä saatavilla mutta ei varmaan ihan niin helppo juttu saada tuollainen ison pressun leikkaukset/mitat oikein, liimaukset/ompelut jne. Varmaan ei istuisi ollenkaan paikalleen, siksi jää minulta ainakin teoriaksi :mrgreen:

Mikä juttu noiden peilinvarsien kanssa on, ovatko tarkoituksella erilaiset eri puolilla autoa? Minulla on vain 1kpl uusi varsia (samanlainen kuin sinulla kuljettajanpuolella), pitää ehkä teettää hydrauliikkaliikkeessä toinen kappale. Uudet peilit maksavat pari kymppiä kappale traktoritarvikeliikkeissä. Pidän silti vielä vaihtoehtona perinteistä "yksi vartista" peiliä, tästä syystä en vielä talveksi tehnyt peileille reikiä "uusiin" oviin. Tuo Sisun putkihässäkkä-peilinvarsi on jossain määriin ruma ja tarttuu joka oksaan, vanhoissa protoissa oli vain normaali yksi vartinen peili. Isoja päätöksiä täytyy miettiä pitkään :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2016 9:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 3:07 pm
Viestit: 27
Etsi toiminnolla löyty tämmöinen keskustelu pressuista. Eli muotopeite oy tampereella

viewtopic.php?f=7&t=521&p=4236&hilit=Pressu#p4236


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: La Joulu 03, 2016 2:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 1:07 pm
Viestit: 522
J.Kivelä kirjoitti:
Takalaitaa lukuunottamatta oli terveet metalliosat, yllättäen oli peruutusharjotuksia suorittaessa saatu laita mutkille ja sitä sitten pikaseen pajalla paikkailtu.

Perinteine tapa saada perälauta solmuun on kärry perässä unohtaa takalaita auki. Aisa sopii koloon vain suoralla. :lol:

Hienon näköinen vekotin!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2016 5:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 06, 2015 2:31 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Taivalkoski
FBW kirjoitti:
Mikä juttu noiden peilinvarsien kanssa on, ovatko tarkoituksella erilaiset eri puolilla autoa?:


Samaa on useampi kysellyt ja itsekin sitä selvittelin aiemmin, muuan tiesi sanoa että on törmännyt nimenomaan UN mallissa aiemminkin samanlaiseen ratkaisuun toisen peilin osalta. Ilmeisesti se on aluperinkin ollut tuollainen viritys kun ovesta ei toisia kiinnitysreikiä löydy :roll:

_________________
SA-1882


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2016 10:32 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 703
Paikkakunta: Saksa
Epäilen että sinulla on toinen ovi vaihdettu, tai siten korjattu ettei toisia reikiä enää löydy. Ovien vaihtuminen ei ole harvinaista, omassakin autossa on kuljettajan ovi vaihdettu. Rauhanturvakäytössä on ollut erilaisia peilivirityksiä, mutta silti symmetrisesti samanlaiset kummallakin puolella, toki kenttäkorjaukset ovat sitten eri asia. Ulkomaille lähetetyt autot ovat olleet periaatteessa ihan riviautoja Suomesta, joihinkin on sitten lisätty esim. hakuvalo katolle tai jotain tingeltangelia kuten vaikkapa paineilmatorvi :mrgreen:

Yksi aiemmin omistamistani Protoista on myös ollut UN-väreissä, osahan noista Protoista jätettiin ulkomaille melkoisen huonossa kunnossa. Kovinkaan huolella ei noita joskus aikanaan valkoisiksi maalattu. Ei se elämä siellä etelässä varmasti helpompaa ollut kuin pohjoisessakaan :? Netistä löytyy kuvia UN-Protoista, niissä on tosin rauhanturvatehtävissä ollut eri rekisterinumero esim. "UNIFIL-1234", jos tietää oman UNIFIL-numeronsa voi hyvinkin löytää omasta autostaan kuvan tai muuta historiaa.

Ohessa muutamia linkkejä jos kiinnostaa kuvia UN-Protoista yms. rauhanturvatehtävistä. En viitsi kuvia tänne linkata ettei tule kenenkään tekijänoikeuksia rikottua:

http://www.supataulut.net/albumi.html
(Esim. UNIFIL-kansiot)

http://jmma.kuvat.fi/kuvat/Libanon+88-91/018.jpg

http://jmma.kuvat.fi/kuvat/Golan+92,+pos+60,+Syyria/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2016 8:31 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2912
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
FBW kirjoitti:

Ohessa muutamia linkkejä jos kiinnostaa kuvia UN-Protoista yms. rauhanturvatehtävistä. En viitsi kuvia tänne linkata ettei tule kenenkään tekijänoikeuksia rikottua:

http://www.supataulut.net/albumi.html
(Esim. UNIFIL-kansiot)

http://jmma.kuvat.fi/kuvat/Libanon+88-91/018.jpg

http://jmma.kuvat.fi/kuvat/Golan+92,+pos+60,+Syyria/


Helkkari, Sisu SA-110 myös kuvissa. :D

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2017 4:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 06, 2015 2:31 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Taivalkoski
Vapunkin jälkeistä elämää on ! Talvi alkaa taittua ja Taivalkoskellakin lumen pinta putosi alle metrin ! Kevätaurinko sai paikallislehden toimittajan aktivoitumaan sen verran, että osoitti mielenkiintoa rakasta harrasteajokkiani kohtaan ja kyseli lupaa saisiko tekaista jutun lehteen. No sehän vain passasi, mukavahan se on tuoda harrastusta julki muillekkin kyläläisille niin eivät aivan luule, jotta oltaisiin mobilisoimassa joukkoja kun tässä Itä-rajalla asustellaan näinkin levottomina aikoina. Pikkuinen virhekin oli faktoissa toimittajalta karannut koskien ajoneuvojen lukumäärää. Puhuin valmistusmäärän olevan 441 kpl, joista noin 100 jäljellä, lehdessä komeili jäljellä olevien protojen määräksi 450, annettakoon anteeksi kun asiasisältö muuten oli ihan hyvää :D
Leima kerkesi sisusta vanhaksi ja näyttää tulevan pitkä kevät, siispä näppäsin jakovaihteiston osiksi ja laakerointihommille ! Arvokkaita näkyvät laakerit olevan, vaan eipä se auta, vaihdettavakait ne on kun olivat niin kurjaan kuntoon pieksäyneet. :cry: Välinivelestä oli stefat ja vaihteiston puolen pyörä päässeet heikkoon kuntoon, omasta takaa löytyi jakovaihteiston puolen pyörä ja kangasaholta löysin toisen, itse väliholkki vielä kelpasi jatkoon. Jospa siitä nyt olisi sitten seuraavaan remonttiin asti kulukinetta :wink:

Minusta tuntui, että oisi ollu mukavampi alakaa tuohon laakerointihommaan, jos jostain olisi löytynyt valmiiksi laakerinumerot (olisi saanut touhuta osat valmiiksi), alkuperäiset varaosanumerothan kyllä oli saapusalla mutta en alkanut niitten saatavutta sen kummemmin selvittelemään. Hutasin paintilla luonnoksen jakovaihteistosta ja laakerinumeroista, sekä niiden sijaintipaikoista, jos se jotakuta helpottaa yhtään mikäli saman asian kanssa painii, olkaapa hyvät :!:


Liitteet:
57.JPG
57.JPG [ 229.69 KiB | Katsottu 1683 kertaa ]
58.JPG
58.JPG [ 266.38 KiB | Katsottu 1683 kertaa ]
59.png
59.png [ 56.85 KiB | Katsottu 1683 kertaa ]

_________________
SA-1882
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1882
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2017 8:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 3:07 pm
Viestit: 27
On se kyllä komee. Väri hyvin onnistunut ja kyllä toi takki kuuluu asiaan. Tulee kunnon körmyniska...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)