SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Joutu proto tänään pikkuisen töihin kun tuli ajettua reilut 3000kg harkkoja ja sementtiä saaristoon saunan perustuksia varten. Jostain syystä putkesta tuppasi tulemaan mustaa savua etenkin ylämäessä :D
Kuva
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Hyödyllinen harraste auto. :wink: Taas voit perustella proton tarpeellisuutta, ainakin vuoden eteenpäin. Minä olen käyttänyt joulukuusen hakua metsästä verukkeena. :mrgreen:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Se on hienoa, että näille vielä työtä löytyy, ei niitä turhaan reksiteriin olekkaan hommattu.... Justiinsa nyt soitti joku aivan outo mieshenkilö, että olis jäänyt kiinni johonkin mun lähistölle ja pitäis lähtä vetään sitä pellosta irti. No äkkiä ny kipasta.
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Hyvinhän se pysyi kiinni koko matkan :P Olisin kyllä laittanu lavan ympäri jos liinat olisi riittäny mutta näillä mentiin.

Ja on auto pikkusen edistynyt mutta ei lähellekkään sitä tahtia mitä olin kaavaillut tälle keväälle. Ja syynä on tietenkin työt mitkä pitävät meikäläisen sen verran kiireisenä että ei yksinkertaisesti ehdi ja jaksa olla auton kimpussa.
Eemeli425
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Eemeli425 »

Onko proto katu-uskottava työauto? :D Kattelin eilen kun ajelin töihin et taitaa olla sun proto parkissa.
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

No perskule ku ei ollu muuta ajo kunnossa olevaa kulkinetta nii joutu protolla lähtee. Ja pakkohan silläkin on ajaa ettei ihan turhaa maksele vakuutuksista.
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Tuli tehtyä protoon uusi putkisto kun vanha päätti hapertua poikki kesken paraatin Koskenkylässä.

Kuva
Eikä ole edes pahat äänet vanhaan verrattuna.
Kuva
Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Sehän näyttää hienolle, putkiston pinnasta puuttuu vielä "maastomaalaus" :mrgreen:
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

On siinä jo maalitkin päällä kuva otettu kun maali on viellä märkää ja siksi kiiltää.

Kuva
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Tuli pitkästä aikaa pikkuisen venyteltyä protoa ettei pääse paikat menemään jumiin :) .
Kuva
Kuva
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Laitetaans nyt pitkästä aikaa tännekkin näytille mitä on ehditty protoa rakentamaan tänä kesänä.

Viikkoa ennen Pornaisten Sisua kokoontumista tuli uusittua ovien pellit ja puskuri hiekkapuhallettiin lopuksia ihan vaan telan kanssa uusi maali päälle.

Kuva

Kuva

Kuva

Pornaisen jälkeen tuli huilittua reilu viikko ja kun Koskenkylän markkinoihin oli viikko aikaa nostettiin lava pois paikoiltaan hiekkapuhallettiin hitsattiin ja lopuksi uusi maali päälle.

Kuva

Kuva

Kuva

Ikävä kyllä kaikki kuvat tuli otettua kännykän kanssa sen takia kuvat ovat hieman suttuisia.
Talven aikana olis tarkoitus uusia hytin pohja vanerit ja samalla ehostaa muiltakin osin.
harrastaja 10
Viestit: 6
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja harrastaja 10 »

Duracell_Pupu kirjoitti:Joutu proto tänään pikkuisen töihin kun tuli ajettua reilut 3000kg harkkoja ja sementtiä saaristoon saunan perustuksia varten. Jostain syystä putkesta tuppasi tulemaan mustaa savua etenkin ylämäessä :D
Kuva
Onko proto tosiaan niin heikko että 3 tonnia kuormaa pistää sen polvilleen?
Eihän tuolla voi mitään kuljettaa kuin terveisiä?
Kantsis muuten kiinnittää kuorma kunnolla ja vaikka ostaa kunnon rahtiliinat.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

harrastaja 10 kirjoitti: Onko proto tosiaan niin heikko että 3 tonnia kuormaa pistää sen polvilleen?
Eihän tuolla voi mitään kuljettaa kuin terveisiä?
Proto ei ole heikko, mutta sen moottorit ovat. Vapaasti hengittävissä Leyland ja Valmet koneissa ei ole kuin noin 100 kW tehoa, niillä ei isoa rahtia ajeta. Ainakaan kovalla vauhdilla. Ja maastokuorma-autossa on lisäksi suuremmat vastukset. Leveät maasto renkaat, ja enemmän mukana pyörivää voimansiirtoa. Proton kantavuus on maantiellä noin 4000 kg, ja vaikeassa maastossa 2500 kg. A-45 ei ole mikään rahtiauto, vaan maastoon suunniteltu.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
harrastaja 10
Viestit: 6
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja harrastaja 10 »

Mitenkäs sitten tuon proton joustavat runkopalkit?
Asettaako se ominaisuus jotain kummallisuuksia kuorman sijoittelun suhteen?
Meinasin lähinnä maastoajoa kuorma päällä.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Lava on kiinni neljästä pisteestä. Edestä, takaa, ja molemmilta sivuilta keskeltä. Eli lava pysyy suorana, vaikka runko elää omaa elämäänsä. Kuorma kannattaa jakaa mahdollisimman tasaisesti ja keskelle, jos mahdollista. Mahdolliset ruostevauriot kannattaa ottaa huomioon. Proton rungot ovat yleensä melko hyvän kuntoisia, mutta lavan rungot mätänevät. Liian suljettu tila, putket ruostuvat sisältä päin. Näillä on kuitenkin ikää jo 29-46 vuotta.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Vastaa Viestiin