SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Katotaan mitä inssi sanoo ku meen katsastamaan ku kilvessä lukee KB-45 ja papereissa A-45 :D
Sammutin lähti toimimaan pienen säädön ja voitelun jälkeen.
Seuraavana vikalistalla olisi nopeus mittari jo lopetti toimintansa ja pakki mikä on pahuksen vaikea saada päälle.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Sammuuko moottori kun vipua vedetään vasemmalle, vai oikealle?
Siis häh? Mulla omassa sisussa, ja armeijan autoissa sammutin liikkui ylös alas. Mitä tarkoitatte oikealle-vasemmalle?

Oliko muka leylandin pumpussa säädin takapäässä, ja 611 valmetin pumpussa säädin etupäässä... minä muistin että ne olivat samanlaisia. No, aina unohtaa uutta. :roll:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Touko
Viestit: 83
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Touko »

sisua45 kirjoitti:Siis häh? Mulla omassa sisussa, ja armeijan autoissa sammutin liikkui ylös alas. Mitä tarkoitatte oikealle-vasemmalle?
Varmaankin pojat tarkoittivat noiden valokuvien oikeaa tai vasenta reunaa kohti. Jos taas puhutaan auton suhteen, niin voisi sanoa taakse tai eteen. Ja mitäs jos puhuis tuosta sammuttimen akselista... silloin se olis kai myötäpäivään ja vastapäivään. :lol:
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Sammuttimen vivusta siis puhuttiin. Mä oon ihan pihalla, eka työpäivä yli kahteen viikkoon... :roll:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

LEIMA TULI :!:

Ja kilvet samalla. Sanomista tuli ainoastaan lähivaloista siitä selvittiin poikkeusluvalla mikä löytyy galleriasta. Toinen mistä inssi löysi huomautettavaa oli heijastimet takana jotka olivat 108cm korkeudella maasta mitattuna kun sallittu on max.100cm :lol: .
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1814
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua »

Onneksi olkoon!

Montakohan Protoa löytyy (jo) kilvistä, onko kukaan kysellyt AKE:lta (http://www.ake.fi/ake)?
exSA-738
Viestit: 276
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja exSA-738 »

Pitäis olla AKE:ssa joku hyvä tuttu niin se voisi tarkistaa asian. Veikkaan ihan pers'tuntumalta että siviilirekisterissä on n. 80 Proto-Sisua. Arvatkaa paremmin jos osaatte.
Avatar
at7
Viestit: 569
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja at7 »

Duracell_Pupu kirjoitti:LEIMA TULI :!:

Ja kilvet samalla. Sanomista tuli ainoastaan lähivaloista siitä selvittiin poikkeusluvalla mikä löytyy galleriasta. Toinen mistä inssi löysi huomautettavaa oli heijastimet takana jotka olivat 108cm korkeudella maasta mitattuna kun sallittu on max.100cm :lol: .
Sama takaheijastin jupina oli minullakin -- heijastimet piti ripustaa n.15cm kumi lärpättimien päähän roikkumaan.
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Onneks inssi ei kirjoittanut sitä mihinkään ylös niin saavat olla oikeilla paikoillaan.
Avatar
at7
Viestit: 569
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja at7 »

Asiaan palattiin seuraavassa vuosikatsastuksessa -- kun olin maalatessa jättänyt pois ne lärpättimet.
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Onkos kellään hajonnut kuskin sivu ikkuna vauhdissa? Itelle meinaan kävi niin tänään kun säädin peiliä ja vedin ikkunan kiinni sen jälkeen olikin sitten syli täynä lasia.

Keksiikö kukaan mitään syytä tapahtuneeseen? Itse en keksi muuta kuin että vihollisen tarkka-ampuja yritti teilata meikäläisen :D
Kuva
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1814
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua »

Pakkasta? Lasi osui kehykseen ja erilainen lämpölaajenemiskerroin hajotti lasin.
Sori - JFK ei ratkennut vieläkään :twisted:

James Randi
"Miljoona taalaa sille, joka todistaa paranormaalin homman todeksi"
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Tota lämpö hommaa meinasin itsekkin mutta matkaa oli taitettu vasta reilu muutama sata metriä kun tämä tapahtui eikä puhallinkaan ollut kuin puolella teholla lämpötilakin taisi olla nollan tuntumassa. No onneksi oli viellä ikkunoita varalla.
LBS
Viestit: 132
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja LBS »

Minulla oli aikoinaan pakettiautossa liukuikkunat tavaratilan ovissa, ja kerran tälläisenä kevättalven päivänä ulompi lasi räjähti ohi kävellessäni, vaikkei siihen osunut mikään.
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Pikkasen päivitystä tähänkin projektiin eli kesällä tuli tehtyä tuo lavan pohja ja nyt sain uusittua lavan laidat. Seuraavaksi olisi edessä hytin maalaus pienine pelti ja lasikuitu töineen.

Laitojen sovittelua paikoilleen
Kuva
Maalattuna ja paikoillaan
Kuva
Lavan pohja
Kuva

Tuolla on viellä muutama lisäkuva Galleria.
Vastaa Viestiin