SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Valvoja: sisua
Re: SA-605
Kävin lasipuhaltamassa tuota takasotavaloa ja yllätys sehän on ollut valkoinen jossain vaiheessa maali kerroksia oli 4 pohjalta alkaen vihreä, musta, valkoinen ja päällimäisenä taas musta.
Re: SA-605
Ei petä teikäläisen muisti mutta täytyyhän sitä pieniä puhde töitä olla aina välillä.
Ei ole mikään huonompi idea toi talvisotamaalaus täytyy laittaa ihan vakavasti harkintaan kunhan päästään niin pitkälle projektissa.
Ei ole mikään huonompi idea toi talvisotamaalaus täytyy laittaa ihan vakavasti harkintaan kunhan päästään niin pitkälle projektissa.
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Nonniin tänään vihdoinkin tuli proton paperit puolustusvoimilta ja niistä käy ilmi että auto onkin ollut SA-1662 vm. -79 joka on myyty Tervolan huutokaupassa 31.08.2005.
Jännä juttu vaan että hytin tyyppikilvessä lukee KB-45 SV 3400 ja papereissa lukee A-45 CI-4x4/3700. Auto kyllä vastaa noita paperien autoa.
Ja edelleen auton historia kiinnostaa jos jollain on siitä tietoa
Jännä juttu vaan että hytin tyyppikilvessä lukee KB-45 SV 3400 ja papereissa lukee A-45 CI-4x4/3700. Auto kyllä vastaa noita paperien autoa.
Ja edelleen auton historia kiinnostaa jos jollain on siitä tietoa
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Erikoista. Minä en näe tuossa autossa mitään KB:tä, enemmänkin mieleen tulee vanhempi A-45. Omani (A-45 1973) on aivan samanlainen, pois lukien vetokoukun ympäristö.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Eikös se ole tämä ?
Jos on tehty puolustusvoimissa KB:n hytistä, niin paljon on kaikkea pientä muutettu. Mutta mahdotonta sekään ei ole.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Näkyykö kuljettajan puolen oven yläsaranassa, runkoon hitsatussa kappaleessa tai sen ympäristössä numero stanssauksia? Omassani löytyi hiekkapuhalluksen jälkeen pari eri tunnusta.
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Jees minunkin mielestä auto vastaa noita papereissa olevia tietoja ja tuosta oven saranasta löytyi numerosarja 5240.
Eikä tossa näy mitään jälkiä että hyttiä olisi ihan viime aikoina vaihettu.
Tyyppikilpikin näytti olevan ruuveilla kiinni täytyy tossa ens vuoden puolella katella mitä sen takaa löytyy.
Eikä tossa näy mitään jälkiä että hyttiä olisi ihan viime aikoina vaihettu.
Tyyppikilpikin näytti olevan ruuveilla kiinni täytyy tossa ens vuoden puolella katella mitä sen takaa löytyy.
Viimeksi muokannut Duracell_Pupu, Ke Joulu 31, 2008 5:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
No nyt se myrkyn lykkäs jäi nimittäin kuskin ovesta kahva käteen . Täytyy huomenna lähtee metsästämään uutta jostain.
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Traktori tarvikkeena löytyy lukollisia, maksaa n.50e Avaimia tulee sit sen viidet mukaan.
Nimim: Kokemusta..
Nimim: Kokemusta..
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
49 egee oli uus lukollinen kahva IKH:lla eikä tullu ku kahet avaimet mukana.
Helpostihan toi proto tuntuu vielä käynnistyvän vaikka mittari näyttää -15 astetta. Siitä pääsemmekin seuraavaan ongelmaan eli mistä kohtaa tota sammuttimen/pysäyttimen vaijeria pitää säätää että saa moottorin sammumaan Nyt ei sammu vaikka kuinka yrittäisi nykiä.
Helpostihan toi proto tuntuu vielä käynnistyvän vaikka mittari näyttää -15 astetta. Siitä pääsemmekin seuraavaan ongelmaan eli mistä kohtaa tota sammuttimen/pysäyttimen vaijeria pitää säätää että saa moottorin sammumaan Nyt ei sammu vaikka kuinka yrittäisi nykiä.
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Valmet 611 C ja CS koneiden pumput ovat ihan samanlaisia kuin Leukussa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Joo toi toiminta periaate on kyllä selvä mutta nimenomaan toi vaijerin säätäminen on ongelmallista näin ensi kerralla .Sisu AH-45 kirjoitti:Ruiskupumpusta säätämällä vaijeria, eli homman nimihän on että moottori sammuu kun se ei saa enää polttoainetta. Se on ihan piece of cake homma sulle
Elikkäs meikäläisen pumpussa on tämän näköinen viritelmä. Kuvassahan sammutin on nyt päällä sen verran mitä kabiinista nyt saa kiskottua. Ja kysymys on että kuuluko vaijeri kiristää tuosta mihin tuo vaijerin "kuori" tulee kiinni vaiko mistä
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Täytyy tässä aamun valjetessa alkaa tutkimaan mitä ton kanssa tekee. Onhan tässä viellä pari päivää aikaa laitella ennen leimalle yrittämistä
Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)
Duracell_Pupu kirjoitti:Jees minunkin mielestä auto vastaa noita papereissa olevia tietoja ja tuosta oven saranasta löytyi numerosarja 5240.
Eikä tossa näy mitään jälkiä että hyttiä olisi ihan viime aikoina vaihettu.
Tyyppikilpikin näytti olevan ruuveilla kiinni täytyy tossa ens vuoden puolella katella mitä sen takaa löytyy.
Näissä nykyaikaississa protoissa (malli 1981) on akseleilla näköjään isommat kantavuudet.