SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

Duracell_Pupu

Re: SA-605

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Kävin lasipuhaltamassa tuota takasotavaloa ja yllätys sehän on ollut valkoinen jossain vaiheessa maali kerroksia oli 4 pohjalta alkaen vihreä, musta, valkoinen ja päällimäisenä taas musta.

Kuva
Duracell_Pupu

Re: SA-605

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Ei petä teikäläisen muisti mutta täytyyhän sitä pieniä puhde töitä olla aina välillä.
Ei ole mikään huonompi idea toi talvisotamaalaus täytyy laittaa ihan vakavasti harkintaan kunhan päästään niin pitkälle projektissa.
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Nonniin tänään vihdoinkin tuli proton paperit puolustusvoimilta ja niistä käy ilmi että auto onkin ollut SA-1662 vm. -79 joka on myyty Tervolan huutokaupassa 31.08.2005.

Jännä juttu vaan että hytin tyyppikilvessä lukee KB-45 SV 3400 ja papereissa lukee A-45 CI-4x4/3700. Auto kyllä vastaa noita paperien autoa.

Ja edelleen auton historia kiinnostaa jos jollain on siitä tietoa
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Erikoista. Minä en näe tuossa autossa mitään KB:tä, enemmänkin mieleen tulee vanhempi A-45. Omani (A-45 1973) on aivan samanlainen, pois lukien vetokoukun ympäristö.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Kuva

Eikös se ole tämä ?

Jos on tehty puolustusvoimissa KB:n hytistä, niin paljon on kaikkea pientä muutettu. Mutta mahdotonta sekään ei ole. :wink:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Näkyykö kuljettajan puolen oven yläsaranassa, runkoon hitsatussa kappaleessa tai sen ympäristössä numero stanssauksia? Omassani löytyi hiekkapuhalluksen jälkeen pari eri tunnusta. :mrgreen:
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Jees minunkin mielestä auto vastaa noita papereissa olevia tietoja ja tuosta oven saranasta löytyi numerosarja 5240.
Eikä tossa näy mitään jälkiä että hyttiä olisi ihan viime aikoina vaihettu.
Tyyppikilpikin näytti olevan ruuveilla kiinni täytyy tossa ens vuoden puolella katella mitä sen takaa löytyy.

Kuva
Viimeksi muokannut Duracell_Pupu, Ke Joulu 31, 2008 5:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

No nyt se myrkyn lykkäs jäi nimittäin kuskin ovesta kahva käteen :cry:. Täytyy huomenna lähtee metsästämään uutta jostain.
Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Traktori tarvikkeena löytyy lukollisia, maksaa n.50e :shock: Avaimia tulee sit sen viidet mukaan.
Nimim: Kokemusta.. :mrgreen:
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

49 egee oli uus lukollinen kahva IKH:lla eikä tullu ku kahet avaimet mukana.

Helpostihan toi proto tuntuu vielä käynnistyvän vaikka mittari näyttää -15 astetta. Siitä pääsemmekin seuraavaan ongelmaan eli mistä kohtaa tota sammuttimen/pysäyttimen vaijeria pitää säätää että saa moottorin sammumaan :?: Nyt ei sammu vaikka kuinka yrittäisi nykiä.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Valmet 611 C ja CS koneiden pumput ovat ihan samanlaisia kuin Leukussa. :wink:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Sisu AH-45 kirjoitti:Ruiskupumpusta säätämällä vaijeria, eli homman nimihän on että moottori sammuu kun se ei saa enää polttoainetta. Se on ihan piece of cake homma sulle :D
Joo toi toiminta periaate on kyllä selvä mutta nimenomaan toi vaijerin säätäminen on ongelmallista näin ensi kerralla :oops: .

Elikkäs meikäläisen pumpussa on tämän näköinen viritelmä. Kuvassahan sammutin on nyt päällä sen verran mitä kabiinista nyt saa kiskottua. Ja kysymys on että kuuluko vaijeri kiristää tuosta mihin tuo vaijerin "kuori" tulee kiinni :?: vaiko mistä :?:
Kuva
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Jep eli vasemmalle käännettäessä pitäisi sammua.
Duracell_Pupu

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja Duracell_Pupu »

Täytyy tässä aamun valjetessa alkaa tutkimaan mitä ton kanssa tekee. Onhan tässä viellä pari päivää aikaa laitella ennen leimalle yrittämistä :D
Avatar
at7
Viestit: 569
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1662 (ex. SA-605 ketju)

Viesti Kirjoittaja at7 »

Duracell_Pupu kirjoitti:Jees minunkin mielestä auto vastaa noita papereissa olevia tietoja ja tuosta oven saranasta löytyi numerosarja 5240.
Eikä tossa näy mitään jälkiä että hyttiä olisi ihan viime aikoina vaihettu.
Tyyppikilpikin näytti olevan ruuveilla kiinni täytyy tossa ens vuoden puolella katella mitä sen takaa löytyy.

Kuva

Näissä nykyaikaississa protoissa (malli 1981) on akseleilla näköjään isommat kantavuudet.

Kuva
Vastaa Viestiin