Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Marras 14, 2018 7:21 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 10:20 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am
Viestit: 1133
Miksihän ei ole konetta otettu 24v sähköillä? Hummerissakin on 24v järjestelmä. Anturit yms on "kaksnelosia".
Juu, niinhän ne valot kuuluu palaa, siviilissä ei kuulema kelpaa.
Miten on, protoja katsasteneet, onko joutunut takavaloja millä tavoin muuttamaan?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 10:43 am 
Sehän on joku vuosi mihin asti saa olla keltaiset jarruvalot olisko ollu jossain -60 -70 luvun kieppeillä sen jälkeen oltava ehdottomasti punaiset.
Itse kävin kyselemässä inssiltä mitä muutoksia protoon (vm.-79) piti tehdä ennen katsastusta ja ainoa oli juurikin nuo jarruvalot muuttaa punaisiksi.
En sitten tiedä mitenkä noissa museo vehkeissä noi säädökset menee että saako niissä olla alkuperäiset valot.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 5:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 7:31 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Sastamala
Siinä on proton mittaristosta kuva, luulin ettei koneella ole kuvaa, mutta olihan sellanen.

EDIT: oho, tuli vähän isokuva, mutta näkyy paremmin :D


Liitteet:
Proton mittaristo2.jpg
Proton mittaristo2.jpg [ 246.96 KiB | Katsottu 2596 kertaa ]
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 6:02 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2913
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Jestas, tuotahan on oikein tuunattu. :mrgreen: VDO:n elementeistä on näppärä rakentaa.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 6:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 7:31 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Sastamala
Automaatin kepistä olisi myöskin kuva.


Liitteet:
Proton automaatti2.jpg
Proton automaatti2.jpg [ 211.43 KiB | Katsottu 2580 kertaa ]
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 6:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 7:31 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Sastamala
UN-Proto kirjoitti:
Miksihän ei ole konetta otettu 24v sähköillä? Hummerissakin on 24v järjestelmä. Anturit yms on "kaksnelosia".
Juu, niinhän ne valot kuuluu palaa, siviilissä ei kuulema kelpaa.
Miten on, protoja katsasteneet, onko joutunut takavaloja millä tavoin muuttamaan?


En tiedä sitten, olisiko nuo koneet pöllitty jostain chevyn vanista... Muistaakseni jossain tyyppikilvessä luki GM 6,2D Heavy Duty, eli tämä olisi samanlainen juurikin kuin esim. hummerissa? En tiedä sitten paljonko näillä on eroa onko ns. tavallinen 6,2 vai heavy.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 7:28 pm 
Mika A. kirjoitti:
Siinä on proton mittaristosta kuva, luulin ettei koneella ole kuvaa, mutta olihan sellanen.

EDIT: oho, tuli vähän isokuva, mutta näkyy paremmin :D

Täähän on rasin mittaristo.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 8:38 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 9:02 am
Viestit: 569
Paikkakunta: oulun seutu
Duracell_Pupu kirjoitti:
Sehän on joku vuosi mihin asti saa olla keltaiset jarruvalot olisko ollu jossain -60 -70 luvun kieppeillä sen jälkeen oltava ehdottomasti punaiset.
Itse kävin kyselemässä inssiltä mitä muutoksia protoon (vm.-79) piti tehdä ennen katsastusta ja ainoa oli juurikin nuo jarruvalot muuttaa punaisiksi.
En sitten tiedä mitenkä noissa museo vehkeissä noi säädökset menee että saako niissä olla alkuperäiset valot.


Ostaissa oli tuossa minunkin autossa (vm 1981) keltaiset jarruvalot -- saivat varmaan olla armeijan poikkeusluvalla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2009 11:27 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 6:41 pm
Viestit: 310
Paikkakunta: Hattula
Mikäli en hirveästi muista väärin, niin nuo kaikki GM V8-koneet (4 kpl) on asennettu näihin neli-vitosiin peruskunnostuksen yhteydessä Hämeenlinnassa silloisella Sisu Defencellä. Mittariston osat ovat tosiaan samoja, kuin esim. SA-130:ssä. Koneet olivat näihin tullessaan ihan uusia eli niitä ei olla otettu mistään Vanista käytettynä. Moottori ja loota on hyvin pitkälti sama paketti joka löytyy mm. Hummer H1:sen ensimmäisistä versioista ja sitä on käytetty meillä paljon mm. Nasuissa (NA-110/140 Diesel).

T: Ville

_________________
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2009 11:43 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 07, 2008 9:02 pm
Viestit: 107
Paikkakunta: Tampere
1796:rek otteessa muistaakseni mainittiin koneen olevan 6,22l Detroit Diesel.. :shock:

_________________
Kauas on pitkä matka.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Pe Helmi 06, 2009 10:01 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2913
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
GM:n 6.2 on omaa sukua Detroit Diesel. 5.7 ja 6.5 koneista en peremmin tiedä, mutta uusin 6.6 on Isuzun käsialaa. Muutenkin jenkit luottavat osto tekniikkaan. Fordin diesel V8:t ovat Internationalin, ja Dodgen 5.9 on Cummins.

Onpa noita osto-koneita ollut eurooppalaisillakin. Esim VW LT:n vanha diesel kone oli neli sylinterinen 2.7 Perkins, ennenkuin omat 2.4 kuutoset tulivat.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2009 11:30 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 23, 2009 8:43 am
Viestit: 171
Paikkakunta: Janakkala
sisua45 kirjoitti:
Esim VW LT:n vanha diesel kone oli neli sylinterinen 2.7 Perkins, ennenkuin omat 2.4 kuutoset tulivat.

...ja päätyivät mm. Volvon nokalle. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ti Kesä 30, 2009 11:25 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 11:02 am
Viestit: 94
Paikkakunta: Akaa
sisua45 kirjoitti:
GM:n 6.2 on omaa sukua Detroit Diesel.


Ja Detroit Diesel oli vuoteen '88 GM:n kokonaan omistama.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: Ti Kesä 30, 2009 6:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 8:32 pm
Viestit: 87
Paikkakunta: Nokia
Duracell_Pupu kirjoitti:
Sehän on joku vuosi mihin asti saa olla keltaiset jarruvalot olisko ollu jossain -60 -70 luvun kieppeillä sen jälkeen oltava ehdottomasti punaiset.
Itse kävin kyselemässä inssiltä mitä muutoksia protoon (vm.-79) piti tehdä ennen katsastusta ja ainoa oli juurikin nuo jarruvalot muuttaa punaisiksi.
En sitten tiedä mitenkä noissa museo vehkeissä noi säädökset menee että saako niissä olla alkuperäiset valot.



Mun laite on vm.81 ja Kantoniemi aikoinaan Tampereen konttorilla mielestään löysi päätöksen ettei tarvinnut vaihdella takavaloja, ei niihin ole sen jälkeen kukaan puuttunut..

_________________
SISU A-45 powered by Valmet 611 TURBO
SA - 1830


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: SA-1631 (Proto GM V8)
ViestiLähetetty: La Elo 22, 2009 9:20 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 01, 2009 6:21 pm
Viestit: 83
Paikkakunta: Espoo
Vanha kunnon "Katsastajan käsikirja" antaa varsin hyvin tietoa siitä, mitä varusteita autossa pitää olla/saa olla. Kaikki auton käyttöönottovuoden perusteella. Siellä on mm. keltaruskeat jarruvalot mainittu. Opus voinee olla ihan hyödyllinen, jos tulee näkemyseroja katsastusmiehen kanssa, ainakin jos on itse oikeassa :lol: Löytyy helposti googlettamalla opuksen nimellä.

Sähköratkaisu GM Protossa on kieltämättä aika erikoinen. Yleensä kai kaksijännitejärjestlmä, jos sellaiseen päädytään, on 12V "hotellikuorma" ja 24V käynnistysjärjestelmä kahdella akulla ja salamakytkimellä...

_________________
-Dieselissä savu on vain voiman merkki
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)