Rahti Sisu M162
Valvoja: sisua
Rahti Sisu M162
Iski autokuume taas pahasti ja nyt kotopihassa tällanen
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Rahti Sisu M162
Saanee jättää historiaa havisevan nimenkin kylkeen kun tuolla nimellä ei kai enää toimintaa ole?
Re: Rahti Sisu M162
Komia on!
Samaa sarjaa Kuukunan galleriasta Cumminsin koneella:
http://gallery.kuukuna.net/gallery/v/Ra ... o.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Samaa sarjaa Kuukunan galleriasta Cumminsin koneella:
http://gallery.kuukuna.net/gallery/v/Ra ... o.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Rahti Sisu M162
Onko tuo todella niin hyvä, kuin mitä kuvissa näyttää?
Mitäs meinaat tällä tehdä, töitä, vai harrasteajoa?
Mitäs meinaat tällä tehdä, töitä, vai harrasteajoa?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Rahti Sisu M162
Onnea vaan hankinnasta!Montakos niittikoppia sulta löytyy,liekö jo Suomen kattavin kokoelma?
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Rahti Sisu M162
Että on hieno! Mikä sen vuosimalli on?
Re: Rahti Sisu M162
Kertokaas asioista paremmin tietävät/muistavat oliko tällä SISU-Trans:in kuljetusliikkeellä muutakin yhteistä Sisun kuormuritehtaan kanssa kuin kaluston merkki? Vai oliko kuljetusliike perustettu tehtaan liikkuvaksi mainoskyltiksi Euroopan liikenteeseen?
Re: Rahti Sisu M162
Muistelen että ainakin 90 ja 2000-luvuilla Sisu-Transin kalustosta tuntui löytyvän melkein ihan kaikkia merkkejä mitä Euroopassa on nähty. Oli yksi harvoista Daffeillakin ajavista firmoista ennen Daffin uutta tulemista.
Re: Rahti Sisu M162
Eilen hämmästyin ajellessa Yyteriin niin, että jouduin kelailemaan alaleukaa sylistäni paikoilleen...
Noormarkussa meinaan ajoi vastaan vanha niitti-koppa, jos oikein havaitsin niin 320 Rolssi..... Mutta ennenkaikkea silmään osui, että kilvissä oli oikein keltaset raha-reunat....
Seuraava havainto olikin sitten peilin kautta takalaita-nostin
Joteski vain mieltä lämmittää nähdä niittikoppia liikkeellä, ja hienoksi laitettuna.....
Noormarkussa meinaan ajoi vastaan vanha niitti-koppa, jos oikein havaitsin niin 320 Rolssi..... Mutta ennenkaikkea silmään osui, että kilvissä oli oikein keltaset raha-reunat....
Seuraava havainto olikin sitten peilin kautta takalaita-nostin
Joteski vain mieltä lämmittää nähdä niittikoppia liikkeellä, ja hienoksi laitettuna.....
Re: Rahti Sisu M162
2000 luvulla taisi Sisu-Transsilla olla jo Sisut melko vähissä . Kulta aikaa oli kun firma oli rekisteröitynyt Jämsänkoskelle ja ajot olivat keski eurooppaan näillä niittikaapeilla, kuormana paperia Jämsänkoskelta tai saha tavaraa Olkkolan sahalta .Hieno homma että Marko sai tuon pelastettua kun on jo noinkin kauan säilynyt noissa kuoseissa. Tuo auto oli 2000 luvun alussa Mobiliassa näytteillä kun siellä oli teemana kotimaiset autot .
Re: Rahti Sisu M162
Hieno on yks vika vaan.................................. ei oo mun pihalla
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: Rahti Sisu M162
ursus2 kirjoitti:Onnea vaan hankinnasta!Montakos niittikoppia sulta löytyy,liekö jo Suomen kattavin kokoelma?
Kiitos. Eipä tuossa vielä montaa ole kertyny. Esim. varsin yleinen M161 puuttuu kokonaan
- M162 -77 RR320 koneella ja kapellirahtilavalla
- M162 -81 RR320 koneella ja 18t multilift vaihtolavalaitteet (museoajoneuvoprojekti)
- M162 -79 RR265 koneella ja Hiab nosturilla rekkaveturi. Ajettu vain 400tkm
- M168 -82 C400 koneella ja vaihtolavalaittein http://www.youtube.com/watch?v=w46ixBztHEo" onclick="window.open(this.href);return false;
- M168 -82 C400 koneella ja 15m3 vesisäiliöllä ja tehokkaalla Esteri pumpulla. Ex Otavan paloauto.
- M162 -81 C400 koneella ja soralämpölavalla, auravarustein, Hiab nosturi
- M162 -81 C400 koneella vilja-auto + hiab nosturi. Joutuu varmaan varaosapeliks
- M168 -81 C370 koneella vaihtolavalaittein. Joutui varaosiks kun toisesta hajos perä.
- M162 -82 C370 koneella paloauto ex. Toholampi. Sai varaosa-auton kohtalon.
- M262 -97 Mack koneella moottorilla 480hv 6x2 jalkalavalaittein. Täysilmajousitus.
M168 paloautoa lukuunottamatta kaikissä Ämmissä hyvin varustellut makuuohjaamot.
Lisäksi pihassani
-Messuhommissani Scania 92M -86 ex. muuttoauto
-Vanaja 690 turbo -69/70 tuleva projekti
-Ford Custon D750 -72 maitoauto (myynnissä) Ajettu vain 107tkm!
-Renault Magnum -00 Mack moottorilla 430hv rekkaveturi ja Vanhool -94 13,6m puoliperävaunu + 9,7m vasikkakärri konttiemme kuljetuksiin.
-Sisu SM340 -88 vaihtolavalaittein 8x2 trippeliauto josta rakennan matalaa koneidenkuljetuslaitetta.
-Sisu Jyry -81 RR320 moottorilla. Lappeenrannan kaupungin vanha tienhoitoauto. En vielä tiedä mihinkä tätä tarviin mutta tulipa joskus ostettua (400tkm)
-Sisu Karhu 4x4+2 vaihtolavalaittein ja Hiab 1120 nosturilla mm. konttikuljetuksiimme pahoihin paikkoihin
-Opel Blitz -71 3.0 Hinausauto
-Vanhool Elizee -82 turistibussista tehty motorhome kisahommiamme varten. Alustana 12 litranen keskimosa DAF
Sit vielä lisäks muutamii 4,6 ja 5,5 tonnisii LT Volkkareita.
Eli tässä nää yli 3,5 tonniset ilman traktoreit ja trukkeja
Ja autoja yleensä ajan vain minä eikä kukaan muu
Viimeksi muokannut sutii, La Heinä 17, 2010 6:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Rahti Sisu M162
Voi mahoton - Niittikoppi kokoelma on ainutlaatuinen!
On tuossa yhdelle miehelle valinnan varaa, millä autolla lähteä liikkeelle
Pukkilan Kanteleessa on varmaan se kuuluisa 25. tunti vuorokaudessa; tuollaisen kaluston ylläpito rakentelusta nyt puhumattakaan vaatii aikaa (ja sitten vielä se kaikki muu <3.5 ton kalusto...).
Eilen kokeilin Niittikoppi Rolssia käyntiin 1. kertaan tänä vuonna ja sehän tärähti tulille kertapyöräytyksellä. Rolssi tuntuu tykkäävän helteistä
On tuossa yhdelle miehelle valinnan varaa, millä autolla lähteä liikkeelle
Pukkilan Kanteleessa on varmaan se kuuluisa 25. tunti vuorokaudessa; tuollaisen kaluston ylläpito rakentelusta nyt puhumattakaan vaatii aikaa (ja sitten vielä se kaikki muu <3.5 ton kalusto...).
Eilen kokeilin Niittikoppi Rolssia käyntiin 1. kertaan tänä vuonna ja sehän tärähti tulille kertapyöräytyksellä. Rolssi tuntuu tykkäävän helteistä
Re: Rahti Sisu M162
Onkos tuo Magnumi-SISU sama mikä oli kevään konehuutokaupas Tuuris myynnissä. Tuli silloin istuskeltua sen kuskinpenkillä pian pari tuntia lämmittelemäs kun oli niin jäätävä tuuli.Tuumailtiin siinä kaverin kanssa että tälläisella yksiöllä vois vaikka pidemmällekkin reissulle lähtiä. Sauna toiseen nurkkaan ja keittiö toiseen niin vielä jää oleskelutilaa aivan mukavasti