Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ma Kesä 25, 2018 5:40 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ma Heinä 12, 2010 3:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:47 pm
Viestit: 4
Onko kellään kokemusta leukun kompurasta.Kun vuotaa öljyä sylinteriputkien jostain välistä,sen verran että sotkee ikävästi.Eli lähinnä tietoa sylinteriputkien ylä-ja alapään tiivisteistä,onko ne o-renkaita vai jotakin kuparisia tms.
Sisulta ei enää saanu tiiviste sarjoja.
Kompura muuten on ok ja en ole vielä purkanut mitään.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ma Heinä 12, 2010 4:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Muistelisin että on O-renkaalla


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ma Heinä 12, 2010 10:22 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2897
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
En ole pidellyt isoja leylandeja koskaan, mutta pienistä tiedän jotain.

O.401 moottorin kompurassa on O-rengas alapäässä, ja peltinen tiiviste yläpäässä. Samaa kompuraa käytettiin myös valmet 611 koneissa. Niistä vain hiottiin LEYLAND-teksti pois, ja kiinnitys laipan alapäästä leikattiin siivu. :wink:

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ma Heinä 12, 2010 10:32 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2897
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Katselin tuossa O.680 varaosakirjaa, ja siinäkin on peltirengas ylhäällä, ja O-rengas alhaalla.

Tuolta voisi löytyä osia: http://www.majorsell.co.uk/acatalog/CLAYTON_CR.html

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ma Heinä 12, 2010 10:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Juu Pelti rengas on aina ylä päässä ,tuota ala tiivistettä muistelin että on noissa sillä O-renkaalla .


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ti Heinä 13, 2010 4:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:47 pm
Viestit: 4
Voikohan ne ylätiivisteet käyttää uudestaan ilman mitään vai pitääköhän/voikohan ne "plöijätä".


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ke Heinä 21, 2010 5:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Kuinkas on Komressoori remontti edistynyt :?: . Kunhan saan haettua varaosa Jyryni kotiin jonka ostin tässä hetki sitten niin voisin katsoa jos siinä on ehjä (tai onhan se kun on ajokuntoinen auto) kompura niin ehkä joutaa myyntiinkin .


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ke Heinä 21, 2010 10:23 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am
Viestit: 1133
Protosta käytin kanssa leyland kompuran auki, kun tekee öljyä ilman sekaan. 1.pytty kusee läpi. Pytyissä ei näkynyt kulumisen jälkiä, eikä pituus suuntaisia naarmuja. Molemmat hoonasin ja pistin samoilla tiivisteillä kasaan, ns. lentokone tiivisteliimaa vähän väliin. Öljypohjan tiivisteen naputtelin ihan tiivistepaperista. Venttiili koneistoa en käyttänyt auki.
Harmi kun ei tullut otettua kuvia siitä. Ongelma ei poistunut, edelleen tulee öljyä läpi, ainakin silloin kun ei tee painetta järjestelmään. Eihän vapaakierrossa kuulu olla pientä vastapainetta?! Nyt ei ole, suora putki tulee ulkoilmaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ke Elo 04, 2010 5:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:47 pm
Viestit: 4
Joo kompura on kunnossa,vaihdoin sylinterien alapään o-renkaat.Uusia yläpään tiivisteitä ei enää Sisulta saanu,joten piti naputella tiivistepaperista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2016 2:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 11:26 pm
Viestit: 97
O.680 oli kuivaputkikone.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Leyland .690
ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2016 9:50 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2897
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Manuel kirjoitti:
O.680 oli kuivaputkikone.


Kompressorin sylinteriputkista täällä oli kyse. :wink:

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)