Leyland .690
Valvoja: sisua
Leyland .690
Onko kellään kokemusta leukun kompurasta.Kun vuotaa öljyä sylinteriputkien jostain välistä,sen verran että sotkee ikävästi.Eli lähinnä tietoa sylinteriputkien ylä-ja alapään tiivisteistä,onko ne o-renkaita vai jotakin kuparisia tms.
Sisulta ei enää saanu tiiviste sarjoja.
Kompura muuten on ok ja en ole vielä purkanut mitään.
Sisulta ei enää saanu tiiviste sarjoja.
Kompura muuten on ok ja en ole vielä purkanut mitään.
Re: Leyland .690
Muistelisin että on O-renkaalla
Re: Leyland .690
En ole pidellyt isoja leylandeja koskaan, mutta pienistä tiedän jotain.
O.401 moottorin kompurassa on O-rengas alapäässä, ja peltinen tiiviste yläpäässä. Samaa kompuraa käytettiin myös valmet 611 koneissa. Niistä vain hiottiin LEYLAND-teksti pois, ja kiinnitys laipan alapäästä leikattiin siivu.
O.401 moottorin kompurassa on O-rengas alapäässä, ja peltinen tiiviste yläpäässä. Samaa kompuraa käytettiin myös valmet 611 koneissa. Niistä vain hiottiin LEYLAND-teksti pois, ja kiinnitys laipan alapäästä leikattiin siivu.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Leyland .690
Katselin tuossa O.680 varaosakirjaa, ja siinäkin on peltirengas ylhäällä, ja O-rengas alhaalla.
Tuolta voisi löytyä osia: http://www.majorsell.co.uk/acatalog/CLAYTON_CR.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta voisi löytyä osia: http://www.majorsell.co.uk/acatalog/CLAYTON_CR.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Leyland .690
Juu Pelti rengas on aina ylä päässä ,tuota ala tiivistettä muistelin että on noissa sillä O-renkaalla .
Re: Leyland .690
Voikohan ne ylätiivisteet käyttää uudestaan ilman mitään vai pitääköhän/voikohan ne "plöijätä".
Re: Leyland .690
Kuinkas on Komressoori remontti edistynyt . Kunhan saan haettua varaosa Jyryni kotiin jonka ostin tässä hetki sitten niin voisin katsoa jos siinä on ehjä (tai onhan se kun on ajokuntoinen auto) kompura niin ehkä joutaa myyntiinkin .
Re: Leyland .690
Protosta käytin kanssa leyland kompuran auki, kun tekee öljyä ilman sekaan. 1.pytty kusee läpi. Pytyissä ei näkynyt kulumisen jälkiä, eikä pituus suuntaisia naarmuja. Molemmat hoonasin ja pistin samoilla tiivisteillä kasaan, ns. lentokone tiivisteliimaa vähän väliin. Öljypohjan tiivisteen naputtelin ihan tiivistepaperista. Venttiili koneistoa en käyttänyt auki.
Harmi kun ei tullut otettua kuvia siitä. Ongelma ei poistunut, edelleen tulee öljyä läpi, ainakin silloin kun ei tee painetta järjestelmään. Eihän vapaakierrossa kuulu olla pientä vastapainetta?! Nyt ei ole, suora putki tulee ulkoilmaan.
Harmi kun ei tullut otettua kuvia siitä. Ongelma ei poistunut, edelleen tulee öljyä läpi, ainakin silloin kun ei tee painetta järjestelmään. Eihän vapaakierrossa kuulu olla pientä vastapainetta?! Nyt ei ole, suora putki tulee ulkoilmaan.
Re: Leyland .690
Joo kompura on kunnossa,vaihdoin sylinterien alapään o-renkaat.Uusia yläpään tiivisteitä ei enää Sisulta saanu,joten piti naputella tiivistepaperista.
Re: Leyland .690
O.680 oli kuivaputkikone.
Re: Leyland .690
Kompressorin sylinteriputkista täällä oli kyse.Manuel kirjoitti:O.680 oli kuivaputkikone.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218