Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Syys 19, 2018 9:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Sisu-viestin Jyry (R) mainos
ViestiLähetetty: Su Joulu 26, 2010 12:15 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm
Viestit: 649
Paikkakunta: Pietarsaari
Sisu.viesti 11/1970

Kiinnittyi katse tuohon moottorivalikoimaan.

Kuinkahan monta R-Jyryä tuli ulos leukun V-8 moottorilla varustettuna?

Kuva menee taas vähän suureksi, mutta tekstistä pitäisi saada selvää..

Kuva

Toinen kuva M-sarjalaisen hytin alta.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Joulu 26, 2010 10:47 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 560
V8:n kuva kuitenki nakkikopista... :D R:ssä ollut varmaan konelunkassa ainakin laturin kolo... :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Joulu 29, 2010 1:54 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 394
Mahtaako olla tuollaista tehty yhtäkään :?: Olisko mallimerkintä ollu sitten R-142BY vai :?:


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Joulu 30, 2010 10:00 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 6:41 pm
Viestit: 310
Paikkakunta: Hattula
Mäkipirtin Sisu-kirjan mukaan Vinkkeli-koneisissa R:issä oli konepeitossa "vinkkelimuhkurat" mitä ei luonnollisesti laivamoottorisissa ollut. Mallimerkintä R141/142 BY ja moottori Leyland O.801 V8. "Moottoreista harvinaisin muttei parhain" :lol:

_________________
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Joulu 30, 2010 5:31 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 394
Elikkä tuollaisia on joskus ollut V8 ja Fuller jo 70 luvulla :shock: .Tuo mäkipirtin kirja multakin löytyy,mutta kun se postilaatikosta haettiin niin vanhempi´kaarti´vei sen eikä ole sen jälkeen näkyny :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Joulu 30, 2010 9:50 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm
Viestit: 649
Paikkakunta: Pietarsaari
Niin, edelleenkin kiinnostaa, että onkohan tuollaista vinkkeli R:läistä tullut ulos "hihnalta" ja mennyt oikeisiin töihin. Eli onko vain mainostekstiä... :?

Toki, onhan vinkkeli Kontioitakin säästynyt nykypäiviin asti, niin miksei sitten Jyryäkin. :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 31, 2010 9:37 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 8:47 am
Viestit: 14
En jaksa uskoa että " R:ää " olisi tehty ensimmäistäkään hihnalta V koneella, korkeintaan kokeiluosastolla jos sielläkään koska M-sarjalaisiakaan ei taidettu montaa tehdä. Onko M:ää V-koneella säilynyt yhtään tähän päivään asti. En muista nokkamallisissa Jyryissä konepeitossa muita muutoksia tavalliseen verrattuna kuin K -sarjalaisissa joissa oli iso Rolssin kone (yli 300 hv) oli konepeiton sivussa ilma-aukko juuri peiton ja ohjaamon saumassa. Lisäksi nestemoottori taisi aiheuttaa jonkinlaisen muutoksen nokalle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 31, 2010 9:53 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Eipä tullut yhtäkään R-sarjan sisua tuolla V8 moottorilla , ainoastaan oli moottorivalinnais vaihtoehto luettelossa :D silloin 70 ,mutta poistui melko pian .M-sarjan sisujakin tehtiin käsittääkseni vain muutama ehkä 1-3 kpl ja nekin jotain kokeilu versioita. Noissa K-sarjan Sisuissa oli tuon Nelivedon mainitsemien eroavaisuuksien lisäksi sellainen näkyvä ero että konepeitto oli jonkin verran eri muotoinen ja aavistuksen pidempi .


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 31, 2010 3:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Myös Rollsi moottorisen Sisun konepeitto erosi hieman Leyland moottorisen sisun konepeitosta noissa R-sarjan sisuissa , tosin 1973 ne sitten yhtenäistyi joten se eroavaisuus olikin sitten enään siellä pellin alla :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 31, 2010 4:20 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 394
Juu ja muuttui vielä 79 kun säleikkö vaihtui muoviseksi ja pituus kasvoi kymmenisen senttiä ainakin Cummins koneisissa yksilöissä :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 31, 2010 4:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
R-sarjan Jyryissä oli tosin 1970 ja 71 olivat identtiset ulkonäöltään ja tosiaan Rolls moottoriset erottuivat 7cm pidemmästä kone peitosta mutta 1972 nuo ulkonäkömuutokset alkoivat ,tosin 1974 1975 ja 1976 olivat jotakuinkin samanlaiset,mutta 1977 erottuu jo alumiinisilla astinlaudoilla kun taas 1978 oli hieman erillaisempi kuin tuo 1977 ja tuo c-290 mainitsema vuosi 1979 olikin sitten jo se kaikkein näkyvin muutos noihin autoihin muutettuine maskeineen sekä lokasuojineen .1972/73/74 erottuvat toisistaan kuitenkin hyvin pienin muutoksin ja näin uuden vuoden kunniaksi pieni tietokilpailu paikallaan eli mitä ne muutokset olivat.? :D Toki nuo vuosimalli kohtaiset eroavaisuudet ei kai kuitenkaan ihan veitsellä leikaten muuttuneet mutta noiden mainittujen vuosien aikana kuitenkin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Tammi 01, 2011 6:30 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 394
Heititpä ´pahan´mutta 74sessa oli ainakin erilainen ohjaustehostin ja sen myötä vasemmasta lokasuojasta hävisi se pieni plotti.vai miten se nyt oli :D :?: .


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Tammi 01, 2011 8:10 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 560
Peilit/peilien kiinnitys... :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Tammi 01, 2011 9:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Kyllä 74 oli tosiaan tuo patti pois kuskinpuoleisesta lokasuojasta just sen muuttuneen ohjaustehostajan johdosta ,eli 74 ei käy kuskinpuoleinen lokasuoja vanhempiin .Peilin varret oli myös erilaiset .Nuo peilin varsien muutos tuli jo 1972 ,eli olivat eri malliset kuin 70 ja 71 mutta 74 jo taas erilaiset kuin 72 ja 73 . Vuonna 1973 tuli R-sisuun 2 muutosta joka erotti sen vuoden 72 sisusta :?: 72 mallisessa on 3 eriäväisyyttä 70 ja 71 mallisiin ,se yksi on peilin varret mutta mitkä on ne kaksi muuta eriäväisyyttä :?: :?: :wink: Tuollaisen pyöreälamppuisen R-sarjan MR rekisteröinin kanssa jos vaan on valveutunut katsastaja saa olla tarkkana jottei mene "väärillä" osilla konttorille.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Tammi 02, 2011 9:52 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 8:47 am
Viestit: 14
73-mallisessa oli nämä nykyisellä pulttijaolla olevat vanteet mutta en tiedä joko muutos tuli 72 . Samalla alkoi napaperäaika ainakin vaihtoehtoisena akseliperän rinnalla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)