Niittikoppi lehtiartikkeleita
Valvoja: sisua
Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita
Mitä hittoo epäilikö joku taas mun puheita ei vaan aina sitä epäillä soppii "Napapiiri" on näköjään asian korjannu jotta Kiitos
Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita
Kaikkea pitää epäillä, mitä ei ole vielä todistettu.c-290 kirjoitti:Mitä hittoo epäilikö joku taas mun puheita ei vaan aina sitä epäillä soppii "Napapiiri" on näköjään asian korjannu jotta Kiitos
Ei TM:n arkisto tunne tuota vertailua, vaikka kuinka hakee heidän sivuilla. Mulla on 500-600 TM lehteä, mutta tuo 80-luvun alku on vähän huonosti edustettuna. 60-luvun lopusta 70-luvun loppuun on melkein kaikki lehdet.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita
Tommonen sisällysluettelo löyty jossa rekkavertailu.
TM 2/83
Citroën BX 16 TRS s. 40
Peugeot 305 SRD s. 56
Audi 80 Quattro s. 57
Ford Thunderbird s. 82
VW Polo Coupé s. 82
Nissan Micra s. 83
Mercedes-Benz 190 s. 84
Renault 9 diesel s. 85
Rekkavertailu s. 74
Hobby 495 T Prestige s. 94
Henkilöautojen uudet hinnat s. 20
TM 2/83
Citroën BX 16 TRS s. 40
Peugeot 305 SRD s. 56
Audi 80 Quattro s. 57
Ford Thunderbird s. 82
VW Polo Coupé s. 82
Nissan Micra s. 83
Mercedes-Benz 190 s. 84
Renault 9 diesel s. 85
Rekkavertailu s. 74
Hobby 495 T Prestige s. 94
Henkilöautojen uudet hinnat s. 20
Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita
Ollos hyvä vaan!c-290 kirjoitti:Mitä hittoo epäilikö joku taas mun puheita ei vaan aina sitä epäillä soppii "Napapiiri" on näköjään asian korjannu jotta Kiitos
TM 17/79 oli Cummins NTE-370 esittelyssä, auto kuvassa Viinikan Sisu M-162CEV. Jossa myös mainittu turbon tyypiksi Holset HC3..
Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita
ATK-lehden numerossa 3/1979 on Bedford TM testi. Samassa lehdessä on myös uusitun R-Sisun tyypit. Ja paljon spekulointia myydäänkö Sisu suomalaisten selän takana ruotsalaisille? No nyt voi tietysti jälkiviisaana todeta, että ei myyty. Hauska näitä vanhoja lehtiä on lukea.
Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita
Tässä Ari S:n lähettämää pari kuvaa 80-luvun Koneviestistä:
- Liitteet
-
- DSC03089.JPG (310.87 KiB) Katsottu 25833 kertaa
-
- DSC03088.JPG (275.65 KiB) Katsottu 25833 kertaa
Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita
sisua kirjoitti:Tässä Ari S:n lähettämää pari kuvaa 80-luvun Koneviestistä:
Eikös noita lavettina oo liki 40 t painoilla? toi 28 tuntuu aika vähältä neli akselisessa? Paitti käyttövoimavero lapussa............
Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita
Oli se kova paino vuonna 1978Drafter kirjoitti:sisua kirjoitti:Tässä Ari S:n lähettämää pari kuvaa 80-luvun Koneviestistä:
Eikös noita lavettina oo liki 40 t painoilla? toi 28 tuntuu aika vähältä neli akselisessa? Paitti käyttövoimavero lapussa............
Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita
Uusimmassa Vanhat Koneet lehdessä hinuri nakkikoppi "C370" ja myös proto.
Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita
Tuon niittikopin "elämänkaarta" tullut seurattua jo sen lähes alkuajoista saakka eli siittä kun se hinausautona ilmestyi tuohon Hämeenlinnan katukuvaan , olihan p erkele hylppee peli siihen aikaan erityisesti verrattuna sen edeltäjään joka oli Jyry-Sisu BP 141 zf vaihteistolla . Muistan kun Raikassaaren Veksi puhui silloiselle työnantajalleni että hänelle on tulossa vähän isompi Sisu noihin hinaus hommiin ,ja tuo 370 oli vain lätkä tuossa maskissa joka oli jäännyt Viinikan ajoilta.Hieno homma Salmisen veljeksiltä että osaavat arvostaa tuota "elävää Legendaa" . Hattua nostan myös Vekka liikenteelle sen ostettua tuo Raikassaaren hinauspalvelu ja jatkaen tuon Sisun "elämänkaarta" siihen saakka kunnes löytyi alan osaajat .No ehkä Sisun onneksi sen vakikuljettaja (Mikko) seurasi tuon kaupan myötä auton mukana uuden isännän alaisuuteen Vekka liikenteelle saakka jolloin sen ura hinausautona sai lopullisen sinetin ja joka mahdollisti sen että on tänä päivänä luettavissa tuoreimmassa Vanhat Koneet lehdessä .