Tasan metrissä on lava teli alhaalla, elikkä jotain reilu kolmemetristä passaa kuljetella maksimissaan. Ikinä ei opi ulkoa rengaskokoja ulkoa muistamaan, tarkastan sen vieläDrafter kirjoitti:Mikäs on muuten sisun lava korko teli alhaalla ? Mikä rengaskoko ?nelosnuhvi kirjoitti:Keikka heitetty, ei ollut ongelmia. Uskaltaa nyt lähtiä vaikka vähän pitemmällekkin Tuliaisina tämmöinen:nelosnuhvi kirjoitti:Kävinpä sisun tankkaamassa,150litraa upposi piripintaan. Lauantaina Kangasniemelle (reipas 150km sivu) vanhojen romppeiden hakuun Katotaan miten sisu käyttäytyy pitkässä matkassa
Kuljetuskalustoa
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Re: Kuljetuskalustoa
Tasan metrissä on lava teli alhaalla, elikkä jotain reilu kolmemetristä passaa kuljetella maksimissaan. Ikinä ei opi ulkoa rengaskokoja ulkoa muistamaan, tarkastan sen vielä [/quote]
Tuohonhan voi hakee sitten ylikorkeen luvankin jos se metrissä pysyy? mulla on tyhjänä 115 ja melkeen kuorma kun kuorma niin ei juur paljon alle 110 putoo. Renkaat on kolmelle akselille laitettu matalammat mutta silti tuo korkeus.
Tuohonhan voi hakee sitten ylikorkeen luvankin jos se metrissä pysyy? mulla on tyhjänä 115 ja melkeen kuorma kun kuorma niin ei juur paljon alle 110 putoo. Renkaat on kolmelle akselille laitettu matalammat mutta silti tuo korkeus.
Re: Kuljetuskalustoa
jaa mutta tuossa sun autossa tais olla ne sivu kolmannekset hiukan pudotettu mikäli nettikoneen kuvia muistan?
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Tuohonhan voi hakee sitten ylikorkeen luvankin jos se metrissä pysyy? mulla on tyhjänä 115 ja melkeen kuorma kun kuorma niin ei juur paljon alle 110 putoo. Renkaat on kolmelle akselille laitettu matalammat mutta silti tuo korkeus.[/quote]Drafter kirjoitti:Tasan metrissä on lava teli alhaalla, elikkä jotain reilu kolmemetristä passaa kuljetella maksimissaan. Ikinä ei opi ulkoa rengaskokoja ulkoa muistamaan, tarkastan sen vielä
Mitkäs on vaatimukset sitten tuohon ylikorkean lupaan?
Ei ihan tasainen tosiaan ole lava, hieman putoaa rengaskaarien korkeudesta tasainen osa. 8metriä lavan pituus loiva osa mukaan lukien, 2,5 metriä leveys.
- Liitteet
-
- IMG_0220.JPG (93.27 KiB) Katsottu 7436 kertaa
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Kalkusta huudettu uusi jakkara apukuskille paikoillaan, kyllä nyt kelpaa:
- Liitteet
-
- IMG_0091.JPG (93.32 KiB) Katsottu 7436 kertaa
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Sisu katsastettu, hyväksytysti läpi ekalla Sisulle tuli muutenkin kilometrejä tällä viikolla, Ilomantsista yksi vanha puimuri tuli noudettua, n. 250km sivuunsa Tänään kevyt 50km lenkki, ja viikonloppuna ehkä taas 300km lenkki. Sen jälkeen saapi sisu jäädä jo talvitauolle
Re: Kuljetuskalustoa
eiköhän se ollu niin että jos lavakorkeus alle metrin niin sillon saa hakee luvan ylikorkeeseen, 6kk kerrallaan voimassa, sitä paljonko saa ylittää en tiedä tarkalleen...Lähes kaikki järeet metsäkoneet on sen verran korkeet että yli paukkuu....harva sitä lupaa kuitenkin hakee......muita pykäliä en tiedä mutta ei niitä myönnetä kai kun just koneenkuljetus autoihin sun muihin vastaaviin ilman erikois kuljetus tsydeemeitä?
Viimeksi muokannut Drafter, To Syys 27, 2012 7:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kuljetuskalustoa
Minkälainen muuten Ämmä sisu on tienpäällä?nelosnuhvi kirjoitti:Sisu katsastettu, hyväksytysti läpi ekalla Sisulle tuli muutenkin kilometrejä tällä viikolla, Ilomantsista yksi vanha puimuri tuli noudettua, n. 250km sivuunsa Tänään kevyt 50km lenkki, ja viikonloppuna ehkä taas 300km lenkki. Sen jälkeen saapi sisu jäädä jo talvitauolle
Meinaan, kun tuolla karhulla pitää sellaista 100km lenkkiäkin jo vähän rasittavana ajettavana (toki huonot renkaat alla, pompottaa tietyllä nopeudella...) Valmetti 611 tahtoo huokaista jo kovasti täydellä lastilla tienopeuksissa.
Olen tässä hieman mietiskellyt asiaa, josko toisenlaisen sisun laittaisi käyttöön, ainakin reilusti isommalla ja tehokkaammalla padalla.
Re: Kuljetuskalustoa
Nakkikoppia en oo ajanu mutta sellasia 600km päivä lenkkejä on heitetty sm:lä jopa peräkkäisinä päivinä paljonko noitten ajettavuus nyt sitten eroaa?... neli akselisuuskaan ei tunnu ainakaan paranravan sitä....eihän se eregonomia tietty ihan nykypäivää oo mutta kyllähän se helpottaa kun on vähän paremmin voimaa.....Kontiolla tai Karhulla ei oo tullu ajettua valtion pakkopalveluksen jälkeen mutta ei niistä mitään erityistä jääny mielee. Jyryä en oo koskaan ajanu.Kontio kirjoitti:Minkälainen muuten Ämmä sisu on tienpäällä?nelosnuhvi kirjoitti:Sisu katsastettu, hyväksytysti läpi ekalla Sisulle tuli muutenkin kilometrejä tällä viikolla, Ilomantsista yksi vanha puimuri tuli noudettua, n. 250km sivuunsa Tänään kevyt 50km lenkki, ja viikonloppuna ehkä taas 300km lenkki. Sen jälkeen saapi sisu jäädä jo talvitauolle
Meinaan, kun tuolla karhulla pitää sellaista 100km lenkkiäkin jo vähän rasittavana ajettavana (toki huonot renkaat alla, pompottaa tietyllä nopeudella...) Valmetti 611 tahtoo huokaista jo kovasti täydellä lastilla tienopeuksissa.
Olen tässä hieman mietiskellyt asiaa, josko toisenlaisen sisun laittaisi käyttöön, ainakin reilusti isommalla ja tehokkaammalla padalla.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Minun mielestä on kyllä mukava ajettava niittikoppi, paljon suorempaan kulkee kuin oma tojotan maasturi (ehkä huono verrata ) Eli ohjattavuus ja suuntavakavuus kyllä huippuluokkaa.
Kuoppasella tiellä, mm. eilen vt74 Ilomantsiin, röykyttää vähän enempi, tosin jousitettu penkki helpottaa. Apukuskia mukava seurata, kun penkki on kiinteästi pultattu ohjaamoon kiinni (ukko heiluu auton mukana )
Ohjaamon sisälle kantautuva melu saisi olla vaan huomattavasti hiljempi, tätähän "hieman" korostaa kopin takana oleva pystyrosteri pöntöt Myöskin hieman lämpimämpi ohjaamo saisi olla näin viileinä syksyn aikoina. Jos kuormaa on alle vaikkapa 5tonnia, niin rollsista riittää voimaa hyvinkin kepeään menoon. Kantavuuskuormassa (n.15t) meinaa hyydyttää isompaan mäkeen.
Nopeusmittari ei toimi nakkikopissani vieläkään, muutaman kerran ihmettelin kun alkaa tulla scaniaa peräeellä vastaan, syykin selvisi gepsin näytöstä, meinasi nopeus vähän karata isommillla teillä
Vähän huono vertailla kun ei ole ajokokemusta muista vanhoista Sisuista, mutta kyllä tuolla niittikopilla suhtkoht vaivattomasti 4-500 km lenkkejä heittelee.
Kuoppasella tiellä, mm. eilen vt74 Ilomantsiin, röykyttää vähän enempi, tosin jousitettu penkki helpottaa. Apukuskia mukava seurata, kun penkki on kiinteästi pultattu ohjaamoon kiinni (ukko heiluu auton mukana )
Ohjaamon sisälle kantautuva melu saisi olla vaan huomattavasti hiljempi, tätähän "hieman" korostaa kopin takana oleva pystyrosteri pöntöt Myöskin hieman lämpimämpi ohjaamo saisi olla näin viileinä syksyn aikoina. Jos kuormaa on alle vaikkapa 5tonnia, niin rollsista riittää voimaa hyvinkin kepeään menoon. Kantavuuskuormassa (n.15t) meinaa hyydyttää isompaan mäkeen.
Nopeusmittari ei toimi nakkikopissani vieläkään, muutaman kerran ihmettelin kun alkaa tulla scaniaa peräeellä vastaan, syykin selvisi gepsin näytöstä, meinasi nopeus vähän karata isommillla teillä
Vähän huono vertailla kun ei ole ajokokemusta muista vanhoista Sisuista, mutta kyllä tuolla niittikopilla suhtkoht vaivattomasti 4-500 km lenkkejä heittelee.
Re: Kuljetuskalustoa
Tuo äMmäläinen voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto, tosin pitäisi olla vaihtolavalaitteilla.
Kantavuus riittää kyllä karhussa minun ajoihini, mutta tuo voimanpuute tahtoo vaivata.
Tosin tämä pienihyttinen karhu on lämmin 20-asteen pakkasessakin ja nopeasti lämpenevä, kun ei tarvitse kovin suurta ilmamassaa lämmittää.
Ehkäpä SK-sisu
Niillä tuli valtion "töissä" ajeltua melkoisesti. Aivan sopivilta ne käteen tuntui ja sieltä valikoimista löytyisi sitten niitä moottorivaihtoehtoja paljon enemmän
Kantavuus riittää kyllä karhussa minun ajoihini, mutta tuo voimanpuute tahtoo vaivata.
Tosin tämä pienihyttinen karhu on lämmin 20-asteen pakkasessakin ja nopeasti lämpenevä, kun ei tarvitse kovin suurta ilmamassaa lämmittää.
Ehkäpä SK-sisu
Niillä tuli valtion "töissä" ajeltua melkoisesti. Aivan sopivilta ne käteen tuntui ja sieltä valikoimista löytyisi sitten niitä moottorivaihtoehtoja paljon enemmän
Re: Kuljetuskalustoa
Sen verran on tullu kateltua että mun silmään SM ja SK tuntus olevan järjestään melko ruosteisia hyteiltään? Muodothan on onneks melko simppeleitä niin että uutta peltiä kehiin ja taas mennään. Nakkikoppi taitaa olla vielä suoremmilla paloilla?
Viime talvena kyllä palelin SM kopissa mutta keväällä sitte vaihoin termarin ni jo rupes tarkeneen.......
Viime talvena kyllä palelin SM kopissa mutta keväällä sitte vaihoin termarin ni jo rupes tarkeneen.......
Re: Kuljetuskalustoa
Tottahan tuo on, varsinkin ovien osalta ja tuulilasin alareunan osalta.Drafter kirjoitti:Sen verran on tullu kateltua että mun silmään SM ja SK tuntus olevan järjestään melko ruosteisia hyteiltään? Muodothan on onneks melko simppeleitä niin että uutta peltiä kehiin ja taas mennään. Nakkikoppi taitaa olla vielä suoremmilla paloilla?
Viime talvena kyllä palelin SM kopissa mutta keväällä sitte vaihoin termarin ni jo rupes tarkeneen.......
Tuossa olisi mielenkiintoinen kohde, mutta harrasteautoksi liian uusi ja todennäköisesti aivan liian kalliskin
http://www.nettikone.com/sisu/sk-262/1058190
Re: Kuljetuskalustoa
Kovin siistin näkönen , ja potkuakin alkaa jo olla painoihin nähden. lienee peruskunnostettu hiljattain?Toisaalta on melko tuorekkin? Viimesiä sk:ta? vaan mikäs se siellä pilkottaa 3 kuvan taustallaKontio kirjoitti:Tottahan tuo on, varsinkin ovien osalta ja tuulilasin alareunan osalta.Drafter kirjoitti:Sen verran on tullu kateltua että mun silmään SM ja SK tuntus olevan järjestään melko ruosteisia hyteiltään? Muodothan on onneks melko simppeleitä niin että uutta peltiä kehiin ja taas mennään. Nakkikoppi taitaa olla vielä suoremmilla paloilla?
Viime talvena kyllä palelin SM kopissa mutta keväällä sitte vaihoin termarin ni jo rupes tarkeneen.......
Tuossa olisi mielenkiintoinen kohde, mutta harrasteautoksi liian uusi ja todennäköisesti aivan liian kalliskin
http://www.nettikone.com/sisu/sk-262/1058190
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Jos Kontion Karhussa ei oo muuta vikaa kuin tehon puute,niin ota syöttöpumppu ja suuttimet irti ja toimita plaanarille.se kunnostaa pumpun ja myy iso reikäset suuttimet..kysyy paljo tarviit tehoja eikä oo pahan kallis remppa