Sivu 4/9

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: To Helmi 16, 2012 10:20 pm
Kirjoittaja sisulla....
Enpä nyt ihan äkkiä keksi mitään vakavaa "tyyppivikaa", kun vaan öljyt ja nesteet määrissään, ehkä kardaanin kannatinlaakerin rasvaus kannattaa huolehtia hyvin, joskus tais siitä "paukkua"...., ja liukuboori kartaanissa joskus petti, (katkesi),(kytkin myöh.) mutta taas ne kuormat.... Rolssi jos "tähtikytkinlevyllä" eli on/off, oli kytkinakseliremppaa / kartaaniremppaa, kunnes vaihdettiin tehtaan takuuisiin "joustava" vakiokytkin, mutta perät kesti kyllä.... Tähtilevy nappasi kiinni niin äkkiä, ettei edes ammattikuski voinut "luistattaa" esim. hiukan upoksissa ja pam.... Muuten umpirautaa verrattuna mihin tahansa ja minkä maan tahansa tuotteisiin jo silloin, telit ym. rakenteet....!!!! :) Voi Voi kun Sisutehtaan miehet olisivat ottaneet liikennöitsijöiden kuskien mielipiteitä huomioon kuskin olosuhteiden parantamisesta,varsinkin kun SM-mallit(telkänpöntöt) markkinoille...., ei olis volvot ja scaniat päässeet valloittamaan rahtipuolta. Puunajossa ja Soranajossa lyhyillä matkoilla hytit kyllä toimii hyvin, lämmintä piisaa...., mutta autossa asumisen mukavuudessa hurrit voitti.... :(

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Pe Helmi 17, 2012 6:18 pm
Kirjoittaja nelosnuhvi
Selevä, eiköhän tiellä siis kestetä :D

Selvisi tasauspyörästön lukon toimimattomuuskin, olipa koko painekello irronnut kiinnikkeistään, joten ei varmasti lukot päälle mene :evil:

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Pe Maalis 02, 2012 8:34 pm
Kirjoittaja nelosnuhvi
Nopeusmittari ei toimi sisussa, miten toimimattomuuta kannattaisi selvittää, ja mikäs periaate kys. vehkeessä etes on?
Talvipäivän näpertelyjä :roll:

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Pe Maalis 02, 2012 9:03 pm
Kirjoittaja Jasa
Vaijeri poikki tai vahdelaatikon perästä se "kulma kappale "rikki mihin se vaijeri tulee kiinni.

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Ti Maalis 06, 2012 6:12 pm
Kirjoittaja c-290
sisulla.... kirjoitti:Enpä nyt ihan äkkiä keksi mitään vakavaa "tyyppivikaa", kun vaan öljyt ja nesteet määrissään, ehkä kardaanin kannatinlaakerin rasvaus kannattaa huolehtia hyvin, joskus tais siitä "paukkua"...., ja liukuboori kartaanissa joskus petti, (katkesi),(kytkin myöh.) mutta taas ne kuormat.... Rolssi jos "tähtikytkinlevyllä" eli on/off, oli kytkinakseliremppaa / kartaaniremppaa, kunnes vaihdettiin tehtaan takuuisiin "joustava" vakiokytkin, mutta perät kesti kyllä.... Tähtilevy nappasi kiinni niin äkkiä, ettei edes ammattikuski voinut "luistattaa" esim. hiukan upoksissa ja pam.... Muuten umpirautaa verrattuna mihin tahansa ja minkä maan tahansa tuotteisiin jo silloin, telit ym. rakenteet....!!!! :) Voi Voi kun Sisutehtaan miehet olisivat ottaneet liikennöitsijöiden kuskien mielipiteitä huomioon kuskin olosuhteiden parantamisesta,varsinkin kun SM-mallit(telkänpöntöt) markkinoille...., ei olis volvot ja scaniat päässeet valloittamaan rahtipuolta. Puunajossa ja Soranajossa lyhyillä matkoilla hytit kyllä toimii hyvin, lämmintä piisaa...., mutta autossa asumisen mukavuudessa hurrit voitti.... :(
Niin eikös tuo SM ollu aikonaan puunajoon kehitetty ei niinkään "rahtipuolelle"Sisu on autona aina jakanu mielipiteet hyvinkin jyrkästi puolesta/vastaan porukoihin.Lähinnä juuri ohjaamoiden ja "jenkkiperäisen"voimalinjan johdosta.

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Ma Maalis 12, 2012 7:25 pm
Kirjoittaja nelosnuhvi
Jasa kirjoitti:Vaijeri poikki tai vahdelaatikon perästä se "kulma kappale "rikki mihin se vaijeri tulee kiinni.
Ok, luulin että on sähkösäätöinen :oops: kun ei nopealla vilkaisulla ollut kuin iso nippu piuhoja mittaritaulun takana. Puuttuu siis koko vaijeri :?

Olisko kellä muistissa moottoriöljynsuodattimien numeroita, ei ohjekirjassa ainakaan lukenut. Pitäs päästä öljynvaihtohommiin..

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Ti Maalis 13, 2012 7:02 am
Kirjoittaja Wonderi
Paitsi jos on se versio jossa mittarinvaijeri tulee kojelautaan asti ja sen päässä on sähköinen anturi. Ja mittarin pohjassa vain johtoja. Saavutettu kätevästi sekä sähköisen että vaijerivetoisen mittarin murheet samassa!

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Ke Maalis 14, 2012 4:49 pm
Kirjoittaja trucker
kokeilepa heiluuko kardaani siitä vaihdelaatikon päästä poikittain/ylös alas, saattaa olla että laakerit menneet selväks.
anteeksi pelottelu :oops:
mutta täysin mahdollista...

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Pe Maalis 16, 2012 8:33 pm
Kirjoittaja nelosnuhvi
Wonderi kirjoitti:Paitsi jos on se versio jossa mittarinvaijeri tulee kojelautaan asti ja sen päässä on sähköinen anturi. Ja mittarin pohjassa vain johtoja. Saavutettu kätevästi sekä sähköisen että vaijerivetoisen mittarin murheet samassa!
Tämmönempä sieltä löytyi nyt kun tarkemmin kattelin, tosin anturi on jo vaihdelaatikon kupeessa puolen metrin vaijerin päässä. Siitä sitten jatkuu vauhdinmittaus sähköisessä muodossa :| Anturi näytti n.31 ohmia napojen välillä, jotain eloa siis löytyy. Pitää itse vaijeri vielä tarkistaa...

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Pe Maalis 16, 2012 8:35 pm
Kirjoittaja nelosnuhvi
trucker kirjoitti:kokeilepa heiluuko kardaani siitä vaihdelaatikon päästä poikittain/ylös alas, saattaa olla että laakerit menneet selväks.
anteeksi pelottelu :oops:
mutta täysin mahdollista...
Piti jo tarkistaa, semmoinen käsituntumalla millin välys löytyy, ei varmaan liikaa vielä? Siinä sitä onkin mukavasti hommaa jos porsii :evil:

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Su Huhti 08, 2012 5:40 pm
Kirjoittaja nelosnuhvi
nelosnuhvi kirjoitti:
Jasa kirjoitti:Vaijeri poikki tai vahdelaatikon perästä se "kulma kappale "rikki mihin se vaijeri tulee kiinni.
Ok, luulin että on sähkösäätöinen :oops: kun ei nopealla vilkaisulla ollut kuin iso nippu piuhoja mittaritaulun takana. Puuttuu siis koko vaijeri :?

Olisko kellä muistissa moottoriöljynsuodattimien numeroita, ei ohjekirjassa ainakaan lukenut. Pitäs päästä öljynvaihtohommiin..
Vastaan itse itselleni, suodatin löytyi koodilla MO 1131 ja kaksi kipaletta. Laturinhihnat uusin samalla 4kpl 1700-kiilahihnoja. Reilu annos nesteen moottoriöljyä sisään, pakoputkiston ruostereiät paikkailin sekä ylileveysvalot paikoillaan. Myöskin uusi lämmityslaitteen puhallin paikoillaan. La-radio, fm-radio sekä jännitteenalennin asensin. Uudet verhot kauttaaltaan, sekä matot ja laverillakin uusi "päällyste".

Alkaa sisu näyttämään vähän paremmalta 8)

Mistäköhän kohalta löytää fullerin laatikosta öljyn täyttö/tarkistustulpan? Ei kehtaa ihan summamutikassa muttereita irroitella ettei ala akseleita lentelemään :D

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Ma Huhti 09, 2012 9:44 pm
Kirjoittaja nelosnuhvi
nelosnuhvi kirjoitti: Mistäköhän kohalta löytää fullerin laatikosta öljyn täyttö/tarkistustulpan? Ei kehtaa ihan summamutikassa muttereita irroitella ettei ala akseleita lentelemään :D
Fullerin ölpät tarkistettu/lisätty... 1,5litraa oli vajaata.

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Ma Huhti 09, 2012 9:47 pm
Kirjoittaja nelosnuhvi
Nyt pitäisi alkaa vähän lavaa muokkaamaan, ajorampit parannella vastaamaan tarpeita. Sekä keskiosa pitäisi vähän tiiviimmäksi saada, meinaa rattorinkin renkaat välistä pudota :?

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Ti Huhti 10, 2012 9:21 pm
Kirjoittaja sisulla....
Tarkka mies olet.... itellä saattaa 5-6ltr vajaus olla vielä kun ajellaan... etusormi jos ei yllä öljyyn, niin lisäillään. Fulleri ison maan laatikko, jossa isot toleranssit.... :D

Re: Kuljetuskalustoa

Lähetetty: Ke Huhti 11, 2012 7:59 am
Kirjoittaja nelosnuhvi
sisulla.... kirjoitti:Tarkka mies olet.... itellä saattaa 5-6ltr vajaus olla vielä kun ajellaan... etusormi jos ei yllä öljyyn, niin lisäillään. Fulleri ison maan laatikko, jossa isot toleranssit.... :D
:D