jyry 6x4
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
jyry 6x4
Tuli ostettua uus projekti R143CZT LAV 6x4 vm.81..ollut aikonaan tampereen kaupungin vl auto.10v sitten vl laitteet poistettu,ja laitettu jorpen lämpölava etukipillä.viime vuoteen asti ollut kaivoksella ajossa.rollsin 320 kone ja bvf 14 loota..sanokaapa viisaat mitä toi LAV tarkottaa? tampereen aikanen kilpi ollu SIC-736...muistaako kukaan tuota jyryä?
- Liitteet
-
- IMG_0638_1.JPG (106.51 KiB) Katsottu 21070 kertaa
-
- IMG_0637.JPG (134.26 KiB) Katsottu 21070 kertaa
-
- keula
- IMG_0636.JPG (135.29 KiB) Katsottu 21070 kertaa
Viimeksi muokannut Karhu 4x4+2, Ma Syys 24, 2012 2:18 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: jyry 6x4
Onnittelut uudesta rojektista! Ja kunnon moottorillakin
Re: jyry 6x4
Olisikohan L = lyhennetty A = akseli V = väli
Re: jyry 6x4
Onneksi olkoon hankitasi johdosta .Tuossa selailin hiukan vanhempien Sisujen eli 70-lukuisten mallitunnus luetteloa ja se ei ainakaan tuntenut tuota LAV lyhennettä,josko on tullut vasta kanttilamppusten myötä taas tuo LAV .
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: jyry 6x4
jyryn akseliväli on 420 ja teliväli 137...onko nää normaalit?rek. otteessa lukee:akseliväli muutettu ARK:N päätöksellä no am-106/86...
Re: jyry 6x4
Vakio akselivälit suinkin 3800/4800+1370 mm. Taka-akselit lienee BTY?, jolloin oli 5,6 tai 8,32:1 välityksillä.
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: jyry 6x4
joo.napaperät on..ilmeisesti toi harvempi välitys on..liekkö sit ollu alunperin av 480 ja sit lyhennetty runkoo ihmeen hyvässä kunnossa jyry on kun ollu viimeset 10v suljetulla alueella ajossa.kuormat varmaan ollu niin isoja mitä lavalla on pysynyt
Re: jyry 6x4
Omassa Jyryssä tehty myös aikoinaan akseliväli muutos 4650:stä 4050:seen. Tuosta akseliväli muutoksesta on seuraavanlainen maininta rekisteri otteessa
R142BPT-6x2-4650+1200/4050+1200. Ja moottori"huoneen"puolella on rinta pellissä niitattu lätkä jossa tuo sama muutos ilmenee. Autosi edustaa sitä ikä luokkaa jossa rekisterin ensinmäinen kirjain paljastaa läänin jossa se on rekisteröiyty eli S viittaisi savon lääniin. Tampere joka kaikesta nyky sähläyksestä huolimatta kuuluu yhä edelleen Hämeen lääniin edusti tuolloin 81 autojen ensirekisteröinneissä H alkuisia rekisteri kilpiä . Pitkään poissa olleet I alkuiset kilvet palautui siinä 1987 vuoden lopussa Hämeen läänissä rekisteröityihin autoihin.Nykyäänhän noilla rekisterikilpien ensinmäisillä kirjaimilla ei paljastu ajoneuvon rekisteröinti lääni. Itse löysin melko helpollakin rungosta tuon katkaisu kohdan n 20 cm jousen korvasta .
R142BPT-6x2-4650+1200/4050+1200. Ja moottori"huoneen"puolella on rinta pellissä niitattu lätkä jossa tuo sama muutos ilmenee. Autosi edustaa sitä ikä luokkaa jossa rekisterin ensinmäinen kirjain paljastaa läänin jossa se on rekisteröiyty eli S viittaisi savon lääniin. Tampere joka kaikesta nyky sähläyksestä huolimatta kuuluu yhä edelleen Hämeen lääniin edusti tuolloin 81 autojen ensirekisteröinneissä H alkuisia rekisteri kilpiä . Pitkään poissa olleet I alkuiset kilvet palautui siinä 1987 vuoden lopussa Hämeen läänissä rekisteröityihin autoihin.Nykyäänhän noilla rekisterikilpien ensinmäisillä kirjaimilla ei paljastu ajoneuvon rekisteröinti lääni. Itse löysin melko helpollakin rungosta tuon katkaisu kohdan n 20 cm jousen korvasta .
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: jyry 6x4
K oli ennenvanhaan kuopion läänin tunnus Onko S pohjoiskarjalan tunnus
Re: jyry 6x4
"Ennenvanhaan" kuten v. 1952 Kuopion läänitunnukset olivat K ja S. Sitten v. ????? Kuopion lääni jaettiin ja Kuopion läänitunnus oli K ja uusi Pohjois-Karjalan lääni sai tunnuksen S.
Esimerkki: naapurin taksi Rover 75:n vm. 1952 rekkari oli SX-49. S=Kuopion lääni ja X=taksi. Silloin ei vielä ollut kilvissä oranssireunuksia.
Esimerkki: naapurin taksi Rover 75:n vm. 1952 rekkari oli SX-49. S=Kuopion lääni ja X=taksi. Silloin ei vielä ollut kilvissä oranssireunuksia.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: jyry 6x4
S oli kyllä Pohjois-Karjalan läänitunnus, mutta SIC-alkuinen kilpi ei voi missään nimessä olla alkuperäinen tuonikäisessä jyryssä. Kuusimerkkisten kilpien SIC-sarjaa on nimittäin jaettu vuonna 1997.
Tuosta lisää tietoa kilpisarjoista, ketä kiinnostaa: http://www.saunalahti.fi/sisaarim/trivi ... kilvet.htm
Tuosta lisää tietoa kilpisarjoista, ketä kiinnostaa: http://www.saunalahti.fi/sisaarim/trivi ... kilvet.htm
Re: jyry 6x4
Ompa löytynyt mielenkiintonen Jyry.Tuo Lav varmaan tarkottanee tuota lyhennettyä akseliväliä ei se ainakaan mikään Sisun alkuperäinen mallimerkintä ole.Tuo Bvf-14 vaihteisto kiinnitti huomiota onko teliveto mallia saanut vain tällä laatikolla .Tuollanen teliveto Jyry on ainakin meilläpäin ollu todella harvinainen kun oikeen (huonoa)muistiani venutan niin yhden muistan sekin pyöreälamppuen ja engelsmannin napaperillä.Onko muuten jo mustalla koelaudalla .Tämä yksilö.
Re: jyry 6x4
Nyt alkaa olla jo kuvien paikka.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: jyry 6x4
Ilmeisesti nämä M-163/R-143 CST/CZT-6x4 mallit olivat tuolla BVF-14(Fullert RTO 9508LLB 14+3) vaihteistolla sekä 33t. kok.painoilla. Ja R-149BPT-6x4(puikkoperällä,ATS) sai BVF-13(RTO 9513 13+2) tai BVF-14:lla.
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: jyry 6x4
nyt on kuvia..musta on kojetaulu..nuo ilman otto sykloonit ihmetyttää voiko olla tehtaalla laitetut