Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ma Syys 24, 2018 11:47 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Niittikopista kyssäreitä
ViestiLähetetty: La Kesä 01, 2013 6:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Sisu M162 320-rollsilla siis kyseessä ja "kuljetuskalustoa" topicissani löytyy autostani enemmänkin tietoa. Jonkinlaista vuosihuoltoa viikonlopun kunniaksi näpräilin tässä, ja muutama huomio tuli esille. Starttiongelmista kirjoittelin masinisti-puolelle jo, näyttää nekin ratkenneen, yhden piuhan elämäntarkoitus vielä tosin hämärän piilossa..

Mutta asiaan, onkohan turbolla vielä kovinpaljon vuosia edessä vai joko alkaa hyytymään, nimittäin vähän kosteana moottoriöljystä pitää imusarjaan menevää putkea? Liekkö miten vakavaa, öljyä ei tunnu syövän paljoa ajossa, 4000km jälkeen ei ole muuttunut juuri miksikään. Kone kyllä savuttaa reilusti poljettaessa, tyhjäkäynnillä ei paljoa, savu ei kesäaikaan siniseltäkään näytä.

Yksi suutinputki näytti vuotavan, irroittelin sen ja pitää viedä tinattavaksi. Josko alkaisi pitämään, näytti olevan jo paikkailtu suutinputkia jonkin verran :roll:

Sitten on vielä sähköongelmia, kattovilkut eikä töötti toimi.. No niistä vika varmasti löytyy, sähköhommat ottaa vaan aikaa.

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Kesä 04, 2013 3:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Uusi suutinputki on ny paikoillaan, diisselipajasta löytyi sopivan pituinen valmis putki päineen. Kattovilkku vikaan auttoi kytkimen uusinta ja sulakkeiden tarkistus, töötin viaksi taasen paljastui viallinen rele.. Starttikin toimii nyt oikein mallikkaasti :wink:

Eikun tienpäälle 8) 8)

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Elo 04, 2013 7:57 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1707
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Aiheeseen liittyen - Forssan Picknickissä komia Rollssi-koppi:
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Elo 05, 2013 11:28 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Jostain kun löytäisin omaankin nuo lisäpitkät ja lisäpeilit :roll: :wink:

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Loka 11, 2013 10:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Mistähän kannattaisi alkaa etsimään syyllistä kun telin nostaa ylös, mutta hiljalleen vajoaa takaisin alas. Vielä viime kesänä kesti tuntikaupalla liikahtamatta, mutta nyt vajoaa vajaassa puolessa tunnissa maanpinnalle :(

Mitenkä siinä toimii oikein tuo venttiili, voisiko siellä olla vuotoa?

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Loka 13, 2013 8:18 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 7:58 pm
Viestit: 377
Paikkakunta: Pukkilan Kantele
Telinnosto paineilmalla ohjattu ja kun paine laskee tietyn verran niin se vapauttaa telin alas. Eli katso ja ennen kaikkea kuuntele ensin kaikki ilmavuodot ja korjaa ne.
Jos sulla paineet säilyy joka harvinaista näissä vanhoissa niin vika varmaan tuossa ohjainventiilissä.

_________________
Koneet ja vauhti viihdyttää
http://www.konttikauppa.fi
http://www.facebook.com/sutiiracing/


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Loka 13, 2013 7:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Ok, kiitos tiedoista! Paineet kyllä laskee, jopa noin puolentunnin seisonnalla sen verta että ootella saapi kun ei kompressorikaan enää uusi ole.. Mutta teli laskee jopa ajossa joten ilmanpainetta silloin kyllä riittää, joten vikaa lienee venttiilissä.

Ymmärtääkseni telikoneikko pitäisi pysähtyä kun teli on ylös noussut, no tässä se hurisee ja äänen muuttumisesta tietää vasta että nyt on ylhäällä, eli siinäkin on jotain häikkää..

Nuo paineilmavuotojen tarkastus on työlistalla, Sisu on nyt hallissa jarrukilpien vaihdossa, ei kyllä sitä kiinnipitävät pultit halua sitten millään aueta :( Ensi viikolla olisi katsastus sitten edessä että pääsee jatkamaan ajohommeleita :wink:

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Loka 14, 2013 7:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Uudet jarrukilvet kötöstelty telille, telinnostosylintereiden letkutusta korjailtu, vetokuula lisätty perään, yms pientä näperrystä tänään.

Ilmavuotojakin tutkailin, ohjaamon alta kuskin puolelta suhisee jostain, painesäiliön liitin fuskaa ja mittaritaulun takaakin löytyi yksi vuoto. Ilmankos paineet häviää nopiasti.

Telin vajoamisen syykin taisi löytyä juuri siitä venttiilistä, suhina vaan käy kun öljy virtaa takaisin ominlupineen :? Pitää tutkiskella sitä lähemmin, pystyykö sille mitään kotikonstein tekemään..

Ehkä lisäksi on vähän tutkailtava moottoripuolta, mistä öljyä tihkuttelee hiljalleen vaikka tämänikäiseen sen voisi jo salliakkin..

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Helmi 24, 2015 9:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 4:33 pm
Viestit: 269
Siirretty toiselta alueelta:
sisua kirjoitti:

Kiitoksia. Muunnelmien tiedot lisätty niittikoppiartikkeliin. :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Helmi 26, 2015 9:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 16, 2014 8:21 am
Viestit: 99
Mun Sisu M-162 DST 6X2 4600mm. ei sovi mihinkään Model&layout kategoriaan. Se on DST mutta Wikissä on vain 4X2 malleja DST merkinnällä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Helmi 27, 2015 3:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 4:33 pm
Viestit: 269
karitsa kirjoitti:
Mun Sisu M-162 DST 6X2 4600mm. ei sovi mihinkään Model&layout kategoriaan. Se on DST mutta Wikissä on vain 4X2 malleja DST merkinnällä.

Johtuu siitä että taulukko ei ole täydellinen (mainitaan taulukon edellä). Olen merkinnyt siihen ne mallit joista olen saanut kelvolliset lähteet. Esim. M-163- ja M-168-malleista on merkitty vain yksi malli kummastakin. Artikkelissa on parantamisen varaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)