Karhu sisun hytti

Kontio, Jyry, Kärppä, Nalle, Karhu, K- ja M-sarja

Valvoja: sisua

jukkh
Viestit: 9
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja jukkh »

Morjens.!
Mulla on karhu sisu missä hytti on niin hemmetin mätä, ettei viitti ruveta hitsuu hommiin.!
Nyt kaupattiin irtonaista hyttiä mikä pitäis olla suht hyväkin, mutta nyt tavaralle pitäis kertoa joku hinta.!!
Eli mitä voisin sellasesta irtokopista tarjota.?
Pitää vielä tarkistaa numeroista, että on varmasti sopiva koppi.!
L139CV
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja L139CV »

Itse katselin tarjontaa yli vuosi sitten, kontion täydellinen hytti olisi lähtenyt 100 € jossa oli pienemmät ruostevauriot kuin omassa. Ostin kuitenkin Jyryn hytin täydellisenä joka maksoi 500 €, pienillä ruostevauriolla.

Kannattaa myös muistaa että voit myydä yli jäävästä hytistä laseja, mittareita yms.

Itse maksaisin alle 500 € ehkä hieman yli jos hytti tosi hyvä ja mittaristo/lasit/verhoilut ehjät.
jukkh
Viestit: 9
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja jukkh »

No jotain tuota hintahaarukkaa minäkin miettisin.!
Nyt on semmonen pikku probleema, ettei mulla ole mitään papereita tuohon sisuun, eli en tiedä tarkkaa tyyppiä, että mikälie härveli on ja mikä koppi paikoillaan.!
Hytissä kuskin puolella oli tyyppikilpi jossa luki mallin kohdalla näin: 110 013 1291 ja ilmeisesti sarja numero oli: 15470
Saako noilla tiedoilla jostain infoa ko autosta.?
Karhu 4x4+2
Viestit: 360
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

Mun mielestä karhuja on tehty vain yhden mallin hytillä.poikkeuksena paloautot ja jotkut jatkohytilliset :roll:
Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Karhunkin hyteissä on eroja. Nimimerkillä kokemusta on... Viimeisimmissä malleissahan oli jo hytin takapäässä "jousitus" Eli isohko kumityyny keskipaikkeilla hyttiä ja sitten molemminpuolin iskunvaimentimet. Vanhemmissa oli ainoastaan kumityynyt takakulmissa + tietenkin etupään kolmet kumityynyt, kuten siis on uudemmassakin.
Mutta sitten isompi muutos on EIT-moottorilla varustetussa hytissä. En ole varma mistä mittaero tulee, mutta kuitenkin jäähdyttimen kiinnike on muistaakseni 50mm kauempana moottorista kuin vanhemman mallin hytissä. Ja tämä mittaero vaikuttaa sitten etummaisen kumityynyn paikoitukseen ja tietenkin konepellin pituuteen. Uudemmassa on pidempi konepeittokin.

Tuo numerosarja ei kerro kuin hytin "varaosanumeron" ja hytin valmistenumeron. Auton oikea runkonumero ja malli yms. löytyvät moottoritilan puolelta, oikelta puolelta tulipellistä.
jukkh
Viestit: 9
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja jukkh »

Mun sisu on tollasta tyyppiä: LV-131 EIT4400
Tarkottaako, että mun pitää löytää juuri oikea pönttö tuohon.??
jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Voispa täällä olla EITti Karhuun sopiva Hytti (ns "pitkäkeulanen") .Ei näin äkkisistään näyttäs kovin pahalta.
Tervetuloa tutustumaan.Hintaluokka "muutama satanen".
TapsaR
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja TapsaR »

Piti tännekin rekistöröityä kun Sisut kiinnostaa...

Poikkesin katsomassa Karhu sisua, jossa hytinlattia lahonnut sen verran että kytkinajalka tuskin ottaa hikeä missään tilanteessa, lahoa varmasti muuallakin kun nyppii matot kunnnolla ylös. Myös lasi tarpeita olisi hyttiin, joten tuollainen auton aihio tarvisi joko hyvän vaihtohytin tai lasit sekä hitsuuttelua.

Onko jollakin tarjota tai tiedossa joutilasta hyttiä Karhuun, jonka malli on LV-131 CIT/4400.
LP-138 CVT
Höyrykoneita ja maamoottoreita
Karhu 4x4+2
Viestit: 360
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 »

Jos vain lattia on lahonnut niin on paljon helpompi hitsata uusi lattia kuin vaihtaa koko koppi.on varmaa hankala löytää ruosteetonta hyttiä.2millin levystä helppo tehdä uusi,kun heittää kopista penkit ja muut kamat pois...
jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Käsittääkseni tuo tyyppitunnistus pelkästään ei ratkaise hytin "tyyppiä"
Mielestäni jostain vuosimallista lähtien hytti muuttui "keskeltä takaa tuetuksi"
ja samalla "pitkäkeulaiseksi " On tullut vastaan niin CIT kuin EIT versioinakin!.Vaan helppohan se hytin tuennan tyyppi on tarkastaa?
Tämmönen kohtuullinen "keskeltä takaa tuettu hytti" löytyy multa muutamalla satasella,jos
se entinen on nyt sitten ihan toivoton tapaus.
TapsaR
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja TapsaR »

Se on totta että hyvää hyttiä tuskin löytyy, ja suoraa lattiaa sekä rintapeltiä tekee aika hleposti ja nopeasti, joku hytin raatohan tuohon pitää etsiä että saa ne lasit, jos tuollaisen hankkii.

Onko se EIT pidempi keulainen aina välijäähdyttimestä johtuen, vai mikä syy on ajanut pidemmän keulan tekemiseen? Miltä osin hytti sitten eroaa kun kyseessä on pitkäkeula? Onko CIT ja EIT samoilla mittaristoilla ja hytin varusteilla, joilloin siitä saisi myös muita osia?
LP-138 CVT
Höyrykoneita ja maamoottoreita
jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Eihän siinä EIT karhussa mitään välijäähdytintä vakiona.
Jäähdyttimen kaihdin uudemmissa enemmän tilaavievä "sälekaihdin" tyyppinen,
vanhemmissa "rullaverho"tyyppinen.
TapsaR
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja TapsaR »

Mistähän olen keksinyt että EIT mallin valmet olisi välijäähdytetty... No asia oikaistu.

Tuo mitä kävin katsomassa on sälekaihtimella, onko se sitten se pitkäkeulainen?
LP-138 CVT
Höyrykoneita ja maamoottoreita
jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Karhu sisun hytti

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Jos on "sälekaihtimella"ja hytti tuettu takaa keskeltä,niin pitäs
olla sillon" pitkäkeulanen".
Vastaa Viestiin