Pitäis löytää 11-litrainen SK283

SL, SK, SM, SN ja SR-sarjat

Valvoja: sisua

Atte
Viestit: 1
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Pitäis löytää 11-litrainen SK283

Viesti Kirjoittaja Atte »

Olen kauan aikaa tämmöstä ehtinyt, mutta ei taho löytyä. Tietääkö kukaan missä olis?
Defence
Viestit: 310
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Pitäis löytää 11-litrainen SK283

Viesti Kirjoittaja Defence »

Atte kirjoitti:Olen kauan aikaa tämmöstä ehtinyt, mutta ei taho löytyä. Tietääkö kukaan missä olis?
Olavi Nenoselta löytyy yksi Pieksämäeltä ja vieläpä vetotavalla 4x4+2 mutta epäilen että ei tule lähiaikoina myyntiin. L&T:llä oli yksi vaihtolava-auto ja sen lisäksi olen nähnyt yhden maitoauton kyseisellä koneella. Harvinaisia pelejä joka tapauksessa.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
c-290
Viestit: 407
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Pitäis löytää 11-litrainen SK283

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Olikos näitä joskus transpointilla vai oliko ne SM ohjaamolla perketti kun ei enään muista :|
ITS
Viestit: 28
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Pitäis löytää 11-litrainen SK283

Viesti Kirjoittaja ITS »

Celect boxi vikainen SM olisi tiedossa Varsinais-suomessa
ja samanlaisen toimivan myin viime kesänä Laitilaan, sekin varmaan kaupan
joro
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Elo 03, 2020 9:42 pm

Re: Pitäis löytää 11-litrainen SK283

Viesti Kirjoittaja joro »

Löytyyköhän mistään noita select boxia? mulla tuossa 262 sm sisussa vissiin hiukan temppuilee kun entinen omistaja tuumasi et jos ei kylmällä lähde käymään niin lämmitä jollain sitä boxia.
juho
Viestit: 124
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Pitäis löytää 11-litrainen SK283

Viesti Kirjoittaja juho »

^Toimiiko Celectin merkkivalot ja jääkö keltainen merkkivalo palamaan ajon aikana? Jos palaa, lue vikakoodit. Ohje on täällä foorumilla dokumentaatio-osiossa. Jos saat siitä koodit ulos, vianhaku helpottuisi merkittävästi. ECM-boksi harvoin hajoaa "itsekseen", vaan esim. oikosulku tai maavika johdoissa hajottaa ECM:n. ECM:n sisällä on esimerkiksi suutintenohjaustransistorit, ja ne saavat siipeensä jos on maavika tai oikosulku.Jolloin jos vain vaihtaa boksin, niin uusikin jää lyhytikäiseksi. Siksi kannattaa koettaa selvittää ongelman syytä. Tässä nyt jotain haja-ajatuksia:
  • 1. Suutinjohdot ja suuttimet (ei oikosulkua ja suuttimilla suurin piirtein samat vastukset).
    2. Moottorin maadoitus.
    3. Tuleeko pysäytinsolenoidille kunnollinen jännite ja virransyöttö (pumpun vieressä oleva snapsilasin suuruusluokkaa oleva murkula, jossa johto päässä). Voisit testata niin, että irrotat pysäytinsolenoidin syötön ja kytket siihen suoraan 24 V akuilta. Varo ettet oikosulje alkuperäistä piuhaa maihin. Jos nyt vika poistuu, niin ECM:n puolelta tulevassa syötössä on ongelmia. Tämä saattaa trigata vikakoodin 254, mutta sen pitäisi poistua, kun kytket piuhat takaisin. Toinen vaihtoehto, joka ei vaikuta piirin toimintaan, on, että irrotat solenoidin ja poistat männän. Tällöin kuitenkin joudut pysäyttämään auton vaihteella.
    4. Onhan akut kunnossa ja akkujännite se noin 24V. Paljonko putoaa startatessa? Älä käytä boosteria.
    5. Viasta tulisi myös mieleen, että boksi ei startatessa jaksa tarjota tarpeeksi virtaa suuttimille -> tarkista myös Celectin syöttökaapelointi ja sen sulakkeet, jos erillisinä akun vieressä. Maasulakekin saattaa löytyä boksin lähistöltä.
Jos sitten näyttää siltä, että vika on ECM:ssä, niin koeta tarkastuttaa/huollattaa se olemassaoleva. Jos otat toisen kokoisesta moottorista olevan niin tuskin toimii koska eri ohjelma. Pohdittavaksi että saattaa vaikuttaa nopeusrajoittimenkin toimintaan jos ei ole ollut autossa sama voimalinja (en tosin ole varma, näkyykö mahdollinen ero moottorille saakka mitenkään). Ja jos viet sen huoltoon, niin pyydä heitä kertomaan, mikä olisi vian saattanut aiheuttaa ja mitä autosta pitää tarkistaa, ennen kuin kytket boksin kiinni.

Esim:
https://www.mtmhuolto.com/Sisu-Cummins- ... ltokorjaus
Vastaa Viestiin