Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Pe Marras 16, 2018 8:08 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Maalis 05, 2012 6:32 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 24, 2011 4:49 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Padasjoki
Komissarov kirjoitti:
Drafter kirjoitti:
Mun muistaakseni tässä oli rolls:in merkit keulassa? vaan mites se tohon vuosimalliin istuu?

'80 oli vielä Rollseja ja ainakin '81 oli jo Cumminseja, mutta en osaa sanoa, oliko niitä rinnan ja kuinka pitkään. Mutta merkeillä sinänsä ei liene merkitystä, niitähän voi aina lisäillä ja ottaa pois. Ja jos se hyttikin on jo kertaalleen vaihtunut, niin mitä lie siinäkin mukana tullut...


Sen verran lisätietoo tuli eilis illalta että siin olis kuulemma ainakin kolmas hytti menossa( kaadettukkin joskus ) ja useempi miljoona takana joten moottoristakaan ei varmuutta mutta oltiin vierekkäin körrin parkkipaikalla hiljattain eikä se kummitukselta lähtiessään kuullostanu?

perhana kun ei ollu kameraa mukana..............


Viimeksi muokannut Drafter, Ma Maalis 05, 2012 6:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Maalis 05, 2012 6:36 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 24, 2011 4:49 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Padasjoki
sisulla.... kirjoitti:
Joskus "loviakselit" ja jousikuormitteiset pidätinkuulat vaihteensiirtäjissä pyöristyy, eivätkä jaksa pitää vastaan. Vedättäessä tietysti kytkentäkoplingit kiristää itestään, mutta "löysällä" ollessaan voi potkia päältä, varsinkin jos edellämainitut vivuston vikuroinnit päälle.


Nii joo veto päällä ei oo kyllä koskaan pudonnu pykälä


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Maalis 06, 2012 6:23 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 396
Komissarov kirjoitti:
Drafter kirjoitti:
Mun muistaakseni tässä oli rolls:in merkit keulassa? vaan mites se tohon vuosimalliin istuu?

'80 oli vielä Rollseja ja ainakin '81 oli jo Cumminseja, mutta en osaa sanoa, oliko niitä rinnan ja kuinka pitkään. Mutta merkeillä sinänsä ei liene merkitystä, niitähän voi aina lisäillä ja ottaa pois. Ja jos se hyttikin on jo kertaalleen vaihtunut, niin mitä lie siinäkin mukana tullut...

Varmaan jossain ennenki ollu puhetta,mutta RR:ää ja Leylandia sai M ja R-sarjan "loppuun"asti (jos joku halusi)Sellasen "kaupunkilegendan"joskus kuullu että muutamia SR-iä ollu Rolsilla liekö pitää paikkansa :?:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Touko 11, 2012 9:51 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am
Viestit: 135
Paikkakunta: Pielavesi
Jos ei kovassa vedossa potki pykälää pois, niin ei tartte huolestua ainakaan laatikon osalta. Varmaan vaihdevivustosta löytyy syy pykälän tipahtamiseen..


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Loka 21, 2013 10:38 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 24, 2011 4:49 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Padasjoki
Niin onkos kukaan tehny sitä lovi akselin kunnostusta? meinaten niinkun et pystyykö tekeen pudottamatta laatikkoo pois?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2017 11:50 am 
Poissa

Liittynyt: La Syys 24, 2011 4:49 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Padasjoki
Kauan kesti tuonkin vian määrittely ja vahingossa löyty. Se kansi mistä vivusto menee siirtäjille oli löystyny , paino öljyä pihalle ja vaikeutti tiettyjen vaihteiden päälle menoa . No otin sen sit auki et saa laittaa uudet tiiviste liimat ja kas , siellähän on kolme jousta jotka painaa niitä kuulia siirtäjä akseleilla. 2 jousista oli poikki. Rakentelin korvaavat tilalle ja sen jälkeen ei oo pykälä pudonnu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Heinä 12, 2017 12:24 pm 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 06, 2017 3:18 pm
Viestit: 3
Mikä mahtaa olla fullerissa, kun vaihde jäi päälle ja ei lähde pois. Lisäksi keppi tuntuu hyppäävän "tyhjää", kun yrittää saada vaihdetta pois päältä.

Saako tuota korjattua muuten, kuin ottamalla kardaanin irti ja käyttämällä laatikon lämpimäksi? Millainen vaihdekepin päässä oleva kiinnitys on?

Auto tuo SK190 -86 Cumminsilla 13+2 pykäläisellä Fullerilla. Metsäritiläksi rakennettu. Seisonut nyt vuoden päivät, joskin välissä käytetty lämpimäksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Heinä 12, 2017 12:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 16, 2014 8:21 am
Viestit: 102
Olisikohan laatikon kannesta se ulkopuolinen vipu pyörähtänyt boorissa? Se kuluu usein väljäksi.
Jos näin on,täytyy se vipu ottaa pois ja rälläköidä lisää kiristysvaraa siihen hahloon.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Heinä 12, 2017 8:14 pm 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 06, 2017 3:18 pm
Viestit: 3
karitsa kirjoitti:
Olisikohan laatikon kannesta se ulkopuolinen vipu pyörähtänyt boorissa? Se kuluu usein väljäksi.
Jos näin on,täytyy se vipu ottaa pois ja rälläköidä lisää kiristysvaraa siihen hahloon.


Kuva

Mikä noista vivuista pitää purkaa ja voiko sen tehdä, kun vaihde on päällä? Toisin sanoen ei sekoita laatikkoa?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)