Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on La Elo 24, 2019 3:49 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 162 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 11 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Joulu 09, 2018 2:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
Korjaus edelliseen, olivatkin vain kaksirivisiä kuulalaakereita alunperin. Hommasin kuitenkin pallomaiset, saattavat paremmin kestää tuossa kohtaa


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Joulu 09, 2018 3:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
Ensimmäinen positiivinen asia autossa, jarrunauhat on vaihdettu kaikki, uutta vastaavat ovat. Paitsi vetävän akselin oli kerennyt pilata kun öljyä vuotanut kengille. Trippelistä kuskin puolen jarruräikkä väljä, siinä vika jarrueroon. Ei paha, vanhassa telissä oli tiivis räikkä varalle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Joulu 09, 2018 3:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
Liitteet:
2018-12-09 15.46.57.jpg
2018-12-09 15.46.57.jpg [ 197.05 KiB | Katsottu 2600 kertaa ]
Liitteet:
2018-12-09 15.46.39.jpg
2018-12-09 15.46.39.jpg [ 211.01 KiB | Katsottu 2600 kertaa ]


Pienellä ulosvetimellä lähti helposti


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Joulu 09, 2018 5:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
No eipä mennyt niin kuin strömsöössä. Fyysiset mitat olivat samanlaiset räikissä, mutta se systeemi mikä ottaa väljät pois, oli eri kohdassa. Avasin sitten räikän josko sen saisi käännettyä oikeaan kohtaan, mutta se on prässäämällä kasattu.. uutta jarruvipua hakemaan huomenna.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Joulu 11, 2018 9:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
Jarruräikän sai kuntoon kun otti siitä rikkinäisestä sen jousimekanismin, ja sen laitoin ehjään räikkään, niin on oikeassa asennossa ja toimii. Vaihdekepin laakerit ja nivelen vaihdoin, kyllä tuli hyvä! Kytkintä säädin pari kierrosta, niin rupesi vaihteet menemään rutisematta silmään. Samoin Hydr. pumppu kytkeytyy ilman rutinaa. Eli näillä näkymin ei kytkinjarrua edes tarvi.

Hyvällä tuurilla pääsee tällä viikolla leiman hakemaan, enää parit pikkujutut on.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Tammi 12, 2019 11:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 27, 2010 5:54 pm
Viestit: 28
Paikkakunta: Ylämaa
Mites tää etenee :shock:

_________________
Nuffieldit universal four ja 4/60,Leyland 384 ja Ford 5610
Ja kaikenlaista muuta rompetta...


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Tammi 13, 2019 12:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
Hiljaiseloa ollut, auto olisi valmis vietäväksi katsastukseen.

Rypsiä viljelemme, viime syksynä tarttui huutokaupoista Kiinalainen öljypuristin niin saa itse puristella öljyt. Jäljelle jäävä rouhe sonneille ruuaksi. Öljyä saatiin käytettyä polttoaineeseen sekoitettuna 110-90 fiatissa ja Hyundain kaivurissa (5.9 cummins rivipumpullinen) ja viime syksynä, jauhomyllyn pyörityksen valjastettu Volvo BM 800 puimuri. Niin siinä käytettiin 100% rypsiöljyä, käyntiin sai kun desi polttoöljyä imusarjaan ja starttia :mrgreen:

Samalla kun puristinta vahtii niin olen Sisun päälle tulevaa säiliötä rakentanut, sekin rupeaa olemaan sisäpuolen maalia vaille valmis. Täytyy kuvia taas räpsiä :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Tammi 15, 2019 3:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
Vanhasta puhelimestani meni akku niin huonoksi että ei montaa tuntia kestänyt ilman latausta. Harmi vain, siinä oli ohjelma jolla sai kuvat pienennettyä foorumille sopivaksi. Ilmeisesti uudessa puhelimessa ei vakiona ole sellaista, niin en saakkaan kuvia suoraan. Täytyy siihen perehtyä.

Oliko näin että S-sarjan Sisujen Cumminssit valmistettiin Skotlannissa? Minun auton moottorissa lukee monessa paikkaa U.S.A. Olisiko ettei Celect moottoreita olisi tehty Skotlannissa?

Polttoaineen paluuputken hitsasin umpeen siitä moottorin takaosasta, ihan tavallista rautaa oli. Joku siihen oli hiestänyt kun puhki asti kulunut ulkoa. Sylinterikansien välistä ruikkii vähän kylmänä, olevinaan se ei tulekaan siitä isosta väliputkesta, vaan olisi polttoainevuoto "jumper linessä" Amerikan serkulta tiivisteenvaihto video vielä perään https://www.youtube.com/watch?v=4TUi7QG-VXM


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Tammi 16, 2019 7:26 am 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 09, 2017 9:21 pm
Viestit: 333
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Skotlannissa taisivat ne moottorit kasata, vissiin Amerikassa tehdyistä osista. Jossain Jyryn männässä luki kuitenkin Cummins UK Great Britain.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Tammi 16, 2019 10:49 am 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 7:36 pm
Viestit: 13
Kirjautuu Cummins Quckservise sivuille moottorin mumerolla, niin sieltä selviää milloin ja mihin kyseinen moottori on valmistettu. Sivuilla on myös moottoriin täydellinen varaosa "kirja".


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 09, 2019 11:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
Kuva

Kuvan lisäys kokeilu


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 09, 2019 11:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
Kuva

Sieltä kansien välistä ongin sen "Jumper linen" onnistui helposti ilman rocker boxien irroittamista. Ilmeisesti tunnit tulivat täyteen o-renkaille, rupesi oikein huolella suihkimaan naftaa.

Ensi viikon tiistaille varattu aika katsastukseen, mukamas muuta hommaa ollut niin paljon..

Kuva

Siinä Sisu säiliö päällä, etukipille sain hitsailtua välirungon viimein.

Kuva

Parempaa kuvaa ei nyt löytynyt. Palkkien päihin tuli korvakkeet 10mm levystä.

Kuva

Soralava päällä. Lavalämpö tuli laitettua toimintaan vaikka taitaa pahimmat pakkaset olla ohitse pian.

Kuva

Jos sieltä leima irtoaa, niin pääsee ajohommiin ensi viikolla, 200m3 ketunsontaa pitäisi ajaa tarhalta pellolle. Toivotaan parasta :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 10, 2019 8:15 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 21, 2018 8:27 pm
Viestit: 119
Mukavaa kuulla tästäkin projektista. Hienoja kuvia. Lavalämpö on kyllä mahtava kampe. :D

_________________
KuvaKuvaKuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Maalis 13, 2019 5:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
Mukava että kiinnostaa :D Nyt tuli tuomio, nopeuden rajoittimen tarkastus ei ollut voimassa, vallan unohtanut sen kun kerran piirturi on tarkastettu vajaa vuosi sitten ja rajoitinta ei? Sekä jarruissa brobleemaa. Kuormattu ajoneuvo jarrutusteho liian alhainen. Eli ALB-venttiilissä sitten vikaa. Rupesi itseä epäilyttämään että kuuluko siinä taka-akselin vasemmalla puolella olevan venttiilin olla kytkettynä..? Jos se perän oikealla puolella oleva venttiili, jossa on se jousi ja vaijeri, vaikuttaakin vain trippelin jousipaineisiin? mene ja tiedä. Täytyy kysyä pajalta huomenna mitä ovat mieltä, saavat samalla tarkistaa sen rajoittimen


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Maalis 13, 2019 8:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 14, 2016 9:32 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Veteli
Kuva

Mielenkiintoinen knoppitieto, usein näkee myynnissä runkovikaisia S-sarjan autoja, toki ikää niillä on enemmän ja varmasti kovalla käytöllä olleet. Mutta en muista kyllä nähneeni yhtään E-sarjalaista rungosta ratkenneena? Tälläkin autolla ajettu kuitenkin 1,4miljoonaa


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 162 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 11 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)