SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Valvoja: sisua
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Näin se nousee, silloin -82 ihastelin...
- Liitteet
-
- SR_2-hytti.jpg (23.98 KiB) Katsottu 10106 kertaa
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Kippaakos "Sirkka-Liisan" hytti myös?
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
siinä ei ole kipattavaa hyttiä....
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Oliko tai onko armeijalla SR-mallia lainkaan koskaan ollut käytössä?
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Pv:llä on käytössään SR:iä. Mm. Parolan Panssariprikaatilla SR340 CAKH 8x2 kasettisoralavalla. Lisäksi käytössä on/on ollut 7 kappaletta SR260 CKH 6x2:sia sekä Niinisalossa ja KFOR:issa aikoinaan käytössä ollut SN260 CKS 6x2. SM:iä on käytössä huomattavasti enemmän.
http://www.fireimages.net/displayimage.php?pos=-48488
Mm. yllä olevan linkin SM372 joutui viimeksi tänään tositoimiin Hornetin syöksyttyä maahan Juupajoella. Toivottavasti koneen lentäjät selviävät ilman suurempia vammoja. 100000 työtuntia ja 15 milj. € tuon koneen kasaan parsimiseksi edellisen turman jäljiltä valuivat nyt suoraan kankkulan kaivoon. Onneksi kuitenkin vakavilta loukkaantumisilta vältyttiin.
http://www.fireimages.net/displayimage.php?pos=-48488
Mm. yllä olevan linkin SM372 joutui viimeksi tänään tositoimiin Hornetin syöksyttyä maahan Juupajoella. Toivottavasti koneen lentäjät selviävät ilman suurempia vammoja. 100000 työtuntia ja 15 milj. € tuon koneen kasaan parsimiseksi edellisen turman jäljiltä valuivat nyt suoraan kankkulan kaivoon. Onneksi kuitenkin vakavilta loukkaantumisilta vältyttiin.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Tuo mainitsemasi prikaatin SR 340 on yksi niistä harvoista jollei peräti ainoa joka omaa siviili menneisyyden prikaatin ajoneuvovahvuudessa. Eli ei ole Tielaitoksella ollut suolakasteessa.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Valitettavaa mainosta sai, vaikkei syyt johtuisikaan työn tuloksista. Hieman aikaa sitten kehuttiin myytävän asiantuntemusta korin jatkoihin maailmalle, jos vain asiakkaita löytyisi.Defence kirjoitti: 100000 työtuntia ja 15 milj. € tuon koneen kasaan parsimiseksi edellisen turman jäljiltä valuivat nyt suoraan kankkulan kaivoon. Onneksi kuitenkin vakavilta loukkaantumisilta vältyttiin.
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Ois jännä tietää onko armeijalla enemmänkin kalustoa joka on ollut aiemmin siviiliomistuksessa? Ainakin 2003 Karjalan Lennostolla 2003 Siilinjärven Rissalassa oli M-sarjan Sisuja joiden huhuttiin ollen alkujaan siviilitaustaisia, tosin 100-varmuutta mulla ei ole tästä.Jasa kirjoitti:Tuo mainitsemasi prikaatin SR 340 on yksi niistä harvoista jollei peräti ainoa joka omaa siviili menneisyyden prikaatin ajoneuvovahvuudessa. Eli ei ole Tielaitoksella ollut suolakasteessa.
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Porin Prikaatissa oli oman varusmiespalvelukseni aikoihin keltainen Sisu R-142 "Jyry" 6x2 Cummins 290:llä ja oli ennen Pv-uraansa ollut TVH:n käytössä. Tuota oikein porukalla ihmettelimme ettei autoa oltu maalattu vihreäksi kuten kaikki muut Tielaitoksen entiset orjat olivat. Tuo Jyry oli oikein työkäytössäkin kun sillä ajettiin soraa ja multaa pois uuden rättikorjaamon pohjilta. Samassa ringissä oli ajamassa pari MB-Trac traktoria sorakärryjen kanssa, yksi SK250 6x2 ylimatalan Jorpen maansiirtolavan kanssa (kukkukuormalla noin 7-8 kuutiota) sekä yksi Sisu E11 ETP 8x8 koukkulavavehje soralavalla. Harjoittelustahan tuokin ajo kävi ja kun ei muuta keikkaa ollut niin saipahan ainakin joka päivältä ajolähdöt ja kilsat mitä päivän aikana ehti sahata.Ku9S kirjoitti:Ois jännä tietää onko armeijalla enemmänkin kalustoa joka on ollut aiemmin siviiliomistuksessa? Ainakin 2003 Karjalan Lennostolla 2003 Siilinjärven Rissalassa oli M-sarjan Sisuja joiden huhuttiin ollen alkujaan siviilitaustaisia, tosin 100-varmuutta mulla ei ole tästä.Jasa kirjoitti:Tuo mainitsemasi prikaatin SR 340 on yksi niistä harvoista jollei peräti ainoa joka omaa siviili menneisyyden prikaatin ajoneuvovahvuudessa. Eli ei ole Tielaitoksella ollut suolakasteessa.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Armeija-aikana 1994 Rovajärvellä (vai oliko se Rovamännikkö, kuitenkin rovaniemi-kemijärvi välillä) pyöri leirillä keltainen TVH:n vanha jyry. Varusmies ajoi sillä soraa. Mä olin samalla leirillä, SK150+bankku kärryssä.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Juu, Rovajärvi on toi harjoittelualue.
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Itse olin Kauhavan lentosotakoulussa, ja siellä oli entinen puu-auto Scania 164 säiliöautoksi muutettuna.
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Pyörittiin myös Rovamännikössä, siellä oli hieno hirsinen sotku. Kuvia ei ole, valitettavasti. Siellä oli myös 50-100 kpl masia, rasia, ja SK-181 4x4 MIL mallia. Itse olin 16" syncro-portterilla silloin kulussa.Napapiiri kirjoitti:Juu, Rovajärvi on toi harjoittelualue.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
Mikä sisu malli on päässyt eläkkeelle zambian auringon alle? Ohjaus oikealla?
http://www.flickr.com/photos/villeton/3 ... copperbelt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/villeton/3 ... copperbelt" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SL, SK, SM, SN ja SR kysymyksiä
En oo tiennytkään et Sisu on tehnyt väärältä puolelta ohjattavia malleja. Puolittain käsityönähän kaikki Sisut on rakennettu ettei tuo kai vaikea ole toteuttaa.