Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Pe Heinä 20, 2018 5:08 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 91 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Tammi 07, 2010 9:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 559
Näin se nousee, silloin -82 ihastelin...


Liitteet:
SR_2-hytti.jpg
SR_2-hytti.jpg [ 23.98 KiB | Katsottu 2830 kertaa ]
Ylös
   
ViestiLähetetty: To Tammi 07, 2010 10:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 1:07 pm
Viestit: 520
Kippaakos "Sirkka-Liisan" hytti myös?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 08, 2010 5:57 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 12:48 am
Viestit: 122
siinä ei ole kipattavaa hyttiä....

_________________
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Tammi 21, 2010 5:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 11, 2009 6:40 pm
Viestit: 81
Oliko tai onko armeijalla SR-mallia lainkaan koskaan ollut käytössä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Tammi 21, 2010 7:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 6:41 pm
Viestit: 310
Paikkakunta: Hattula
Pv:llä on käytössään SR:iä. Mm. Parolan Panssariprikaatilla SR340 CAKH 8x2 kasettisoralavalla. Lisäksi käytössä on/on ollut 7 kappaletta SR260 CKH 6x2:sia sekä Niinisalossa ja KFOR:issa aikoinaan käytössä ollut SN260 CKS 6x2. SM:iä on käytössä huomattavasti enemmän.

http://www.fireimages.net/displayimage.php?pos=-48488

Mm. yllä olevan linkin SM372 joutui viimeksi tänään tositoimiin Hornetin syöksyttyä maahan Juupajoella. Toivottavasti koneen lentäjät selviävät ilman suurempia vammoja. 100000 työtuntia ja 15 milj. € tuon koneen kasaan parsimiseksi edellisen turman jäljiltä valuivat nyt suoraan kankkulan kaivoon. Onneksi kuitenkin vakavilta loukkaantumisilta vältyttiin.

_________________
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Tammi 21, 2010 8:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Tuo mainitsemasi prikaatin SR 340 on yksi niistä harvoista jollei peräti ainoa joka omaa siviili menneisyyden prikaatin ajoneuvovahvuudessa. Eli ei ole Tielaitoksella ollut suolakasteessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Tammi 21, 2010 9:44 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Defence kirjoitti:
100000 työtuntia ja 15 milj. € tuon koneen kasaan parsimiseksi edellisen turman jäljiltä valuivat nyt suoraan kankkulan kaivoon. Onneksi kuitenkin vakavilta loukkaantumisilta vältyttiin.

Valitettavaa mainosta sai, vaikkei syyt johtuisikaan työn tuloksista. Hieman aikaa sitten kehuttiin myytävän asiantuntemusta korin jatkoihin maailmalle, jos vain asiakkaita löytyisi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Tammi 21, 2010 10:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 11, 2009 6:40 pm
Viestit: 81
Jasa kirjoitti:
Tuo mainitsemasi prikaatin SR 340 on yksi niistä harvoista jollei peräti ainoa joka omaa siviili menneisyyden prikaatin ajoneuvovahvuudessa. Eli ei ole Tielaitoksella ollut suolakasteessa.


Ois jännä tietää onko armeijalla enemmänkin kalustoa joka on ollut aiemmin siviiliomistuksessa? Ainakin 2003 Karjalan Lennostolla 2003 Siilinjärven Rissalassa oli M-sarjan Sisuja joiden huhuttiin ollen alkujaan siviilitaustaisia, tosin 100-varmuutta mulla ei ole tästä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 22, 2010 8:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 6:41 pm
Viestit: 310
Paikkakunta: Hattula
Ku9S kirjoitti:
Jasa kirjoitti:
Tuo mainitsemasi prikaatin SR 340 on yksi niistä harvoista jollei peräti ainoa joka omaa siviili menneisyyden prikaatin ajoneuvovahvuudessa. Eli ei ole Tielaitoksella ollut suolakasteessa.


Ois jännä tietää onko armeijalla enemmänkin kalustoa joka on ollut aiemmin siviiliomistuksessa? Ainakin 2003 Karjalan Lennostolla 2003 Siilinjärven Rissalassa oli M-sarjan Sisuja joiden huhuttiin ollen alkujaan siviilitaustaisia, tosin 100-varmuutta mulla ei ole tästä.

Porin Prikaatissa oli oman varusmiespalvelukseni aikoihin keltainen Sisu R-142 "Jyry" 6x2 Cummins 290:llä ja oli ennen Pv-uraansa ollut TVH:n käytössä. Tuota oikein porukalla ihmettelimme ettei autoa oltu maalattu vihreäksi kuten kaikki muut Tielaitoksen entiset orjat olivat. Tuo Jyry oli oikein työkäytössäkin kun sillä ajettiin soraa ja multaa pois uuden rättikorjaamon pohjilta. Samassa ringissä oli ajamassa pari MB-Trac traktoria sorakärryjen kanssa, yksi SK250 6x2 ylimatalan Jorpen maansiirtolavan kanssa (kukkukuormalla noin 7-8 kuutiota) :lol: sekä yksi Sisu E11 ETP 8x8 koukkulavavehje soralavalla. Harjoittelustahan tuokin ajo kävi ja kun ei muuta keikkaa ollut niin saipahan ainakin joka päivältä ajolähdöt ja kilsat mitä päivän aikana ehti sahata.

_________________
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 22, 2010 10:42 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2906
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Armeija-aikana 1994 Rovajärvellä (vai oliko se Rovamännikkö, kuitenkin rovaniemi-kemijärvi välillä) pyöri leirillä keltainen TVH:n vanha jyry. Varusmies ajoi sillä soraa. Mä olin samalla leirillä, SK150+bankku kärryssä.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 22, 2010 10:57 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 559
Juu, Rovajärvi on toi harjoittelualue.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 22, 2010 11:15 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm
Viestit: 649
Paikkakunta: Pietarsaari
Itse olin Kauhavan lentosotakoulussa, ja siellä oli entinen puu-auto Scania 164 säiliöautoksi muutettuna.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 22, 2010 11:38 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2906
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Napapiiri kirjoitti:
Juu, Rovajärvi on toi harjoittelualue.


Pyörittiin myös Rovamännikössä, siellä oli hieno hirsinen sotku. Kuvia ei ole, valitettavasti. Siellä oli myös 50-100 kpl masia, rasia, ja SK-181 4x4 MIL mallia. Itse olin 16" syncro-portterilla silloin kulussa.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Tammi 31, 2010 1:37 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am
Viestit: 1133
Mikä sisu malli on päässyt eläkkeelle zambian auringon alle? Ohjaus oikealla?

http://www.flickr.com/photos/villeton/3 ... copperbelt

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Tammi 31, 2010 10:49 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 05, 2008 6:32 pm
Viestit: 276
Paikkakunta: Nurmijärvi
En oo tiennytkään et Sisu on tehnyt väärältä puolelta ohjattavia malleja. Puolittain käsityönähän kaikki Sisut on rakennettu ettei tuo kai vaikea ole toteuttaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 91 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)