Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on La Marras 17, 2018 7:18 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 91 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Marras 24, 2011 8:53 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 8:13 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Tuossa aiemmin oli juttua noista 4x4+2 SM:stä, niin onko kellään heittää mitään arviota, mitä luokkaa noiden valmistumäärät olivat?
Kaverin kanssa vaan mietittiin asiaa, hän kun ajaa tuollaisen alustalle rakennettua hakkuria (SM300)...

_________________
Sisu E14 530 8x2 '99


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 4:44 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 23, 2009 8:43 am
Viestit: 171
Paikkakunta: Janakkala
c-290 kirjoitti:
Kyllähän noita ihan karjaalla tehtiin niinkuin em. siinä on korkeussuunnassa jonkin verran lisää tilaa ja ylhäällä takaseinässä kaapistot ym.ainakin itä liikenteessä noita oli joskus 15 vuotta sitten.


Muistankos nyt ihan omiani, vai eikös tuosta ollut myös "säästöversio", joka oli pelkkä ilmahöylä? Itse hytti oli sisältä normaalikorkuinen ja tuo korotuspala oli takaa avoin. Sitten oli (enimmäkseen?) noita kuvassa näkyviä, joissa hytti oli oikeasti korotettu ja palakin siten takaa ummessa... :shock:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Marras 27, 2011 4:35 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 396
Kyllä oikein muistat ensin oli tarjolla vain "koristesarja" se tais olla siinä Sisu "racingin" siis kilpa porukan vetäjässä ensin ja sitten myöhemmin otettiin hyöty käyttöön.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Marras 27, 2011 4:45 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 396
Niin JusSisu kyseli 4x4+2:sista eipä varmaan ollu kovin yleinen versio S-Sarjassa varmaan yleisin muutamia olen rellu-koppisiakin nähny.Mahtaako enään saada etuveto mallia ollenkaan vaikka muutaman vuoden vanhan Sisun käyttö/huolto kirjassa se mainitaankin :|


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Marras 27, 2011 8:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 11:02 am
Viestit: 94
Paikkakunta: Akaa
51-tien tietyömaalla on koneenkuljetusautona joku SM jossa on vallan veikeä akseliratkaisu. Oisko se sitten 4x4+4 kun on vetävä etuakseli ja nostoteli, jonka edessä on apuakseli?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 1:21 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 10:50 pm
Viestit: 11
onre kirjoitti:
Oisko se sitten 4x4+4 kun on vetävä etuakseli ja nostoteli, jonka edessä on apuakseli?



Mistään mitään tietämättä, veikkaan että vois olla niinkin veikeä, kuin 4x4+2/2?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 3:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 6:41 pm
Viestit: 310
Paikkakunta: Hattula
onre kirjoitti:
51-tien tietyömaalla on koneenkuljetusautona joku SM jossa on vallan veikeä akseliratkaisu. Oisko se sitten 4x4+4 kun on vetävä etuakseli ja nostoteli, jonka edessä on apuakseli?

Näissä taisi lukea niissä mustissa lätkissä jotka olivat takavetomallien ajovalojen paikalla juurikin tuo 4x4+4. Helsinkiläisellä Maarakennusliike P.Helin Ky:llä oli 5-aks SM270 jossa veti etuakseli ja trippelin keskimmäinen. Sen lätkissä luki 4x4+6.

_________________
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 5:18 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 396
Tommosella 6x6+2 merkinnällä olevan puuauton olen joskus jossain itä-suomessa nähny.Oli siis trippeli 4akselinen.Ja rellun kopilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2012 9:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 7:43 pm
Viestit: 187
Kuinkas S-sarjassa nuo akselisto-ja jousitus tunnukset menee? SK ja SL kaksiakselisissa näkyy olevan tunnus VK ja isoissa trippeli-telisissä CAKH . Onko etuakseli pienimmissä malleissa eri kuin isoimmissa ( V / C ). Entäs onkos tuo A aina ilmajousinen ykköspyörä vai merkkaako se ohjaavaa väliakselia?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 5:16 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 12:48 am
Viestit: 122
ekat kirjaimet merkkaa moottoria, ja siitä eteenpäin jousitusta.
V tarkottaapi valmettia ja C cummingssia.
jostain sen näin muistan lukeneeni.

_________________
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 6:24 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 561
Ainaksi VK/CK 4x2 rautajousin, VA/CA ilmajousitettu taka-askeli. CAKH:ssa A-meinaa ilmajousitettua lisä/trippeliakselia telin edessä. CAM tais olla ilmajousitettu teli. :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 5:27 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 396
Juu noin se menee kuin em.Tuo H-kirjain tarkottaa "vahvempaa"runkoa siinä on vahvemmat/enemmän välipalkkeja.Niin ilmajouset voi olla myös paripyöräakselilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 9:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 7:43 pm
Viestit: 187
Ahaa, nyt rupes aukeemaan mullekkin nuo kirjaimet. Elikkä eka kirjain tarkoittaa moottorin valmistajaa (C / V), toinen(ja neliakselises kolmaskin) kirjain jousitusta ( A=ilma, K=rauta ) ja viimeinen H vahvempaa runkoa.Ja väliviivako meinaa kahta etuakselia? Onkos sitten esim. CA-KH neliakselinen kahdella ilmajousisella etuakselilla vai onko vain taimmainen etuakseli ilmajousinen. Jossain oli myös sellainen kun CKS, onko tämä se korkearunko vai mikä? Kyselen täs nyt kun kerran tietoa on paikalla :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 5:41 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 12:48 am
Viestit: 122
no esimerkkinä mallimerkintä omasta sisusta:
ca-aks ja alkuperäinen mallimerkintä ennen trippelin asennusta ollut siis ca-ks
eli selvennys kuvassa kohdallaan?
teliveto ja nostettavaa mallia.


Liitteet:
CA-AKS.JPG
CA-AKS.JPG [ 17.3 KiB | Katsottu 3544 kertaa ]

_________________
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2
Ylös
   
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 6:32 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 561
Sotketaan vielä sen verran, että ekoissa 8x2:sen esitteessä mallimerkki SM220/280/300 CKH; malleissa oli 2-etuakselia rautajousin! :) Eikös näissä 8x2 SM/SR malleissa, (joissa siis 2 etuakselia) ollut etuakseli aina rautajousin ja toinen akseli sitten ilmajousitettu jostain -85 jälkeen? =CAKH...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 91 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)