Sisun tekniikasta

Linja-autot, paloautot, yms.

Valvoja: sisua

esaheikki
Viestit: 36
Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am

Sisun tekniikasta

Viesti Kirjoittaja esaheikki » Ma Huhti 07, 2014 10:27 am

Mistähän löytys tietoa sisu linja auton tekniikasta .Kyseessä on vm 80 oleva postiautona palvellut 611 valmetin makaavalla mootorilla oleva ajoneuvo.Oon kokeillut gooklella hakia vain enoo löytäny .Lähinnä kiinnostaa säätöarvot ja täytös määrät.Tämä on ensimmäinen kerta kun kirjoitan tänne.Tämä sisu on nykysin matkailu käytössä ja ollut minulla vasta puolivuotta.

Esa Ä

4wdman
Viestit: 293
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 5:03 pm

Re: Sisun tekniikasta

Viesti Kirjoittaja 4wdman » Ma Huhti 07, 2014 1:38 pm


esaheikki
Viestit: 36
Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am

Re: Sisun tekniikasta

Viesti Kirjoittaja esaheikki » Ma Huhti 07, 2014 8:41 pm

Kiitos.Nyt taisi sevitä yksi seikka viimme syksynä pienennin tyhjäkäyntiä ja koeajolla noin 700km muutaman kerran sammu riseykseen kun löysäs tyhjäkäynnille ja lähti heti käyntiin uudelleen,en säätäny tuota jousta.Mitkähän mahtaa olla venttiilin välykset ja moottori öljymäärä vaikka selviäähän se kun laskee entiset pois mutta vois ostaa öljyt valmiiksi.

Esa Ä

jylhä
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 12:38 pm

Re: Sisun tekniikasta

Viesti Kirjoittaja jylhä » Ti Huhti 08, 2014 1:00 pm

Itse totesin taas kerran parhaaksi tietolähteeksi vanhat punaiset säätöarvokirjat. Omistani en tosin löytäny 611 Valmettia, mutta jossain niistä se varmasti on.

esaheikki
Viestit: 36
Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am

Re: Sisun tekniikasta

Viesti Kirjoittaja esaheikki » Ma Touko 05, 2014 9:27 am

Esitetään vielä uusia kysymyksiä ajokista.Mistä kierroslukumittari ottaa tietonsa koneen kierroksista ? Tähän sisuun on vaihdettu laturi jostai muusta vehkeestä oisko volvosta väri passais.Entiiä onko laturissa vai jossai muualla anturi kirroksille Mittari joskus näyttää ajaissa jotakin mutta ei järkeviä kirroslukuja.

Esa Ä

Avatar
sisua45
Viestit: 2946
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm

Re: Sisun tekniikasta

Viesti Kirjoittaja sisua45 » Ma Touko 05, 2014 11:33 am

Kierrosluku anturi voi olla myös vauhtipyörä kotelossa. Sen oikea etäisyys startin hammaskehästä on 0.7 mm. Anturin kierre on 1.5 mm nousulla, eli kiertää sen kevyesti sormin kiinni asti, ja puoli kierrosta auki päin. Ehjä anturi jaksaa lukea kierrokset kauempaakin.

Venttiilivälykset imu ja pako, kylmänä ja kuumana 0.30 mm.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

esaheikki
Viestit: 36
Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am

Re: Sisun tekniikasta

Viesti Kirjoittaja esaheikki » Ti Touko 06, 2014 6:08 am

Kiitos. Nyt löyty paikka kirros anturille.Se on kytkinkopassa yläpulella mutta vain paikka siinä on pultti tukkona ja keltanen ja punanen johto vieressä irtaallaan.Niitäkun käyttää yhessä kirrosmittari neula heilahtaa.Mittari luultavasti toimisi mutta kun tuo anturi puuttuu kokonaan.Mistähän sellaisen saisi?

Esa Ä

Vastaa Viestiin