Vanaja Kuvagalleria

Valvoja: sisua

Lukittu
onre
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 11:02 am

Re: Vanaja Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja onre » Ma Joulu 07, 2009 2:17 pm

Alkoikos ostajakaksikon sukunimi W-kirjaimella? Saattavat olla vanhoja tuttuja 8)

torbebo

Re: Vanaja Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja torbebo » Ma Joulu 07, 2009 3:00 pm

onre kirjoitti:Alkoikos ostajakaksikon sukunimi W-kirjaimella? Saattavat olla vanhoja tuttuja 8)
:D Viitaten tähän yleisesti gallerioissa esiintyviin vanajiin liittyvään " hys hys hys " meininkiin joudun jättämään vastaamati tähän onren esittämään kysymykseen,valitan :!: Itse asiassa en muuten edes tiedä näiden henkilöiden nimeä,eli isän ja pojan jotka ostivat nämä kaksi vanajaa ja tuon jyry-sisun,eli jo tuonkin tähden joudun sanomaan en tiedä.Tuo vävy teki kaupat autoista,ja papereihin tuli nimet.mutta nimet kirjoitettiin talossa sisällä jossa en ollut paikalla.Ehkä hän paljastaa minulle nimet joskus,toivotaan :D

Butec
Viestit: 187
Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 7:15 pm

Re: Vanaja Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Butec » Ma Joulu 07, 2009 6:19 pm

Rulla kirjoitti:
onre kirjoitti:
korpraali kirjoitti:Tulee mieleeni tuo osuusliike ja sen poliittinen ajatusmallikin,jossei peräti toimintamallikin niin sellaisella sanalla lyhyesti tiivistettynä kuin " Kolhoosi " :lol: niin varmaankin tuon petterin kuljettajat siellä osuusliikkeessä on toimineet tuolla periaatteella. :D :D :lol: :lol:
Tulee mieleen tää vanha kasku.

- Miksi rotat juoksee poispäin osuuskaupan varastolta?
- Ne ei kestä sitä aatetta.

Kyllä se oli semmoinen aate että olisi saanut jatkua ,siis tuolla naapurissa meinaan sen verran oli rajapuomin saranat siihen aikaan ruosteessa ettei hevin auennut nyt ei taida olla enään koko puomia .Tuon aatteen aikana eikä sen päättymisen jälkeenkään sieltä ole tullut muuta hyvää kuin aurinko aamuisin mutta nyt ei taida tulla enään sitäkään ainakin kun katsoo ikkunasta ulos tuota ilmaa .Sen verran noita aatteen miehiä oli onneks tälläkin puolen että jos ei ollut muuta vitsailtavaa ja naurettavaa niin kommareista riitti naurun käkätystä loputtomiin . :mrgreen: Onkos kellään tietoa tuollaisen bedfordin hv määrästä :?: ,käsitin että bedfordeissa oli käsittämättömän suuret kantavuudet sillä eikös nämä olleet ihan raskaissa töissä noiden sisujen ja vanajien kanssa .Itse muistan Bedfordista sen kun pikku poikana päästiin ukkini kanssa sellaisen nokattoman kyytiin kun vietiin klapeja halkotarhalta .Muistan sen valtavan jyrinän joka kuului moottorista kun mentiin melkoisen jyrkkää mäkeä ylös ja ukkini sanoi että poika ,se on voima joka puhuu.Autosta muistan vielä sen että aina jarruttaessa kuului sellainen pikkupoikaa naurattava naukaisu ihan kuin meidän mummin kissa kun se on keväällä sillä päällä.
Bedfordit on ehdottomasti tallennuksen arvoisia.Helsingissä näitä oli iso ja pieni pyöräistä ,nokallista ja bulldogia aika paljon 60-luvulta alkaen,ilmeisen kestävä konstrukstio ja moottorit samoin.

Muutama Bedfordin sovellutus on jäänyt mieleen,Hartwallin juoma-autoalustana,pikkupyörä malli 10-pyöräisenä.Ajelin Fordin vastaavaa Postilla joskus,oli talvisin aika hermoa koetteleva kiinteän telin takia.

Erikoisin Bedford kaksikko oli kaupungin uudet kirjasto-autot 60-luvulla ,ne oli Bedfordin VAL alustalle tehtyjä,kaksi kappaletta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bedford_VAL
Viimeksi muokannut Butec, Ma Joulu 07, 2009 9:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am

Re: Vanaja Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Jasa » Ma Joulu 07, 2009 8:13 pm

Eikös tällä kilpaautoilija Leo Kinnusella ollut tuollainen VaL -sarjan Bedford kilpaauton kuljettimena 70 luvulla :?: Muistan katselleeni sellaista tuossa Ahveniston varikolla 74-75 vuosina .Oliskoahan ollut jokin entinen "bibliotek" :?:

Avatar
sisua45
Viestit: 2947
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm

Re: Vanaja Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja sisua45 » Ma Joulu 07, 2009 9:49 pm

Jasa kirjoitti:Eikös tällä kilpaautoilija Leo Kinnusella ollut tuollainen VaL -sarjan Bedford kilpaauton kuljettimena 70 luvulla :?: Muistan katselleeni sellaista tuossa Ahveniston varikolla 74-75 vuosina .Oliskoahan ollut jokin entinen "bibliotek" :?:
Se taisi olla AAW Racingin Teamin auto, Antti Aarnio Wihuri. Leksa ajoi AAW:n tiimissä monta vuotta.

Mobilistissa oli kattava, neliosainen juttu AAW-Racingin toiminnasta. Siinä kerrottiin myös, kun kyseisellä dösällä meinasi tulla iso vahinko euroopan reissulla... Bedford kulki helposti toista sataa tasamaalla, alamäissä vielä lujempaa. Erään kerran pitkässä vuoristo mäessä kuljettaja, Hans Laine, heitti vaihteen vapaalle. Vauhti kasvoi jonnekin helvetin lujan ja järjettömän puoleen väliin. Beetu kulki hienosti, mutta sitten kuski huomasi jotain. Stau (liikenneruuhka, joka on pysäyttänyt liikenteen) edessä...!!! Hans painoi jarrua henkensä hädässä, kirjaimellisesti. Sillä ei ollut mainittavaa vaikutusta matkustus nopeuteen. Brittiläisen linja-auton jarruliinat eivät ole suunniteltu yli puolentoista sadan nopeuksiin. Onneksi Hans Laine oli taitava kilpakuljettaja. Hän onnistui saamaan välikaasulla vaihteen päälle. Valoja vilkuttamalla ja torvea soittamalla hän yritti saada laskeutumis alustaa kiitävälle linja-vaunulle. Kuin ihmeen kaupalla yksi kaista alkoi vetämään viime tipassa, ja he ampuivat jonosta ohi osumatta mihinkään.

Linja-autossa on tunnelmaa, lauletaan laulussa. Sillä reissulla oli varmasti... :wink:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am

Re: Vanaja Kuvagalleria

Viesti Kirjoittaja Jasa » Ti Joulu 08, 2009 11:56 am

Sieltä minäkin tuon jutun luin.Rupes muistumaan mieleeni että siinä"ralli Petterissä" oli ohjuspyörä oikealla puolen.Eli kuljettaja sai pelätä ja sai ajaa samaan aikaan :D

Lukittu