Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Valvoja: sisua

Proto-Kolli
Viestit: 18
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 6:08 pm

Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja Proto-Kolli » Ti Touko 04, 2010 2:39 pm

Nettikoneen puolella on 3100 euron lähtöhinnalla videon mukainen Vanaja myynnissä http://www.nettikone.com/simpleSearch.p ... smake=1002" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvin savuttaa ja kolisee... kippikin tulee paljon reippaammin alaspäin, mitä nousee ylöspäin... vaan nousee kumminkin...

Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja UN-Proto » Ke Touko 05, 2010 1:00 am

Turhaa vanhuksen kiusaamista.. :( Onpahan entisöijällä sitten enemmän töitä :roll:

onre
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 11:02 am

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja onre » Ke Touko 05, 2010 9:27 am

UN-Proto kirjoitti:Turhaa vanhuksen kiusaamista.. :( Onpahan entisöijällä sitten enemmän töitä :roll:
Samaa mietin. Pahalta kuulostaa kun kone kolkottaa niin maan pirusti. Eikä varmaan edistä myyntiä tuollanen lisätuhoaminen.

Torbedo
Viestit: 167
Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja Torbedo » Ke Touko 05, 2010 10:32 am

onre kirjoitti:
UN-Proto kirjoitti:Turhaa vanhuksen kiusaamista.. :( Onpahan entisöijällä sitten enemmän töitä :roll:
Samaa mietin. Pahalta kuulostaa kun kone kolkottaa niin maan pirusti. Eikä varmaan edistä myyntiä tuollanen lisätuhoaminen.
Samaa mieltä :!: Aika pahaa kolinaa moottori pitää.Ihan hyvä entisöinti kohde on se Vanaja kyllä ja ei ole minunkaan mielestä mitään syytä tuhota sitä yhtään enään.Auton myynti ilmoituksessa on ainakin minun mielestä pieni virhe :!: Vuonna-67 tuli Vanajalta tuotantoon tuon mallin Vanajia A6-50 ( Videolla oleva Vanaja näyttää olevan tyyppiä A6-47,eli pienempi moottori kuin 505 mallissa )Tuon mallin eli ns.6-sarjan Vanaja esiteltiin kylläkin edellisvuonna jo ( 1966 ) kyseinen malli ns.prototyyppinä.Ainakaan minun mielestä se ei ole vuosimallia-65 vaan jotain-67 tai uudempi.
Vanaja voimaa ja mukavuutta

Proto-Kolli
Viestit: 18
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 6:08 pm

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja Proto-Kolli » Ke Touko 05, 2010 12:36 pm

Mitäs mieltä moottorinpurkuasiantuntijat on siitä, että mitä siellä moottorissa on oikein jo tapahtunut? Selviääkö tuleva remontin tekijä pelkillä kampiakselin ja kiertokankien laakerien vaihdolla, vai meneekö moottorissa pahimmillaan kaikki uusittavaksi.

Kyllähän tuossa projektissa varmasti töitä riittää, mutta osaavan harrastajan käsissä tuostakin tulee varmaan ihan hieno ja toimiva peli. Vanaja on kuitenkin jo pienen lukumääränsä takia sen luokan harvinaisuus, että tulevaisuudessa tehdään vielä entisöityjä Vanajia paljon pahemmistakin aihioista, mitä tuo videolla näkyvä yksilö on. Sehän sentään käy vielä...

onre
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 11:02 am

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja onre » Ke Touko 05, 2010 12:51 pm

Proto-Kolli kirjoitti:Mitäs mieltä moottorinpurkuasiantuntijat on siitä, että mitä siellä moottorissa on oikein jo tapahtunut? Selviääkö tuleva remontin tekijä pelkillä kampiakselin ja kiertokankien laakerien vaihdolla, vai meneekö moottorissa pahimmillaan kaikki uusittavaksi.
Vai että sai tässä oikein ylennyksen asiantuntijaksi, kiitos kiitos, millaisia töitä tällä tittelillä saa? :lol: Voihan toi kolina nyt tulla ihan mistä vaan. Ite en vaan tohtis kaasutella jos käyntiääni on tollanen.
Kyllähän tuossa projektissa varmasti töitä riittää, mutta osaavan harrastajan käsissä tuostakin tulee varmaan ihan hieno ja toimiva peli. Vanaja on kuitenkin jo pienen lukumääränsä takia sen luokan harvinaisuus, että tulevaisuudessa tehdään vielä entisöityjä Vanajia paljon pahemmistakin aihioista, mitä tuo videolla näkyvä yksilö on. Sehän sentään käy vielä...
Näinhän se on. En ihmettelis vaikka alettais peräkärryksi katkottuja hitsaamaan takaisin yhteen...

papu
Viestit: 25
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 3:14 pm

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja papu » Ke Touko 05, 2010 2:11 pm

Tuli vaan mieleeni, että mitkä ihmeen apinat tolla videolla tuouhuaa. Tommonen helmi pitäis joko kunnostaa tai antaa asiantuntevalle harrastajalle, mielellään kunnostettevaksi.
Ja pahoittelen samantien kielenkäyttöäni, mutta olisin vielä korvannut tuon ihmeen jollakin voimakkaammalla sanalla.

No saman tien voisin esitellä itsenikin. Olen Hämeenkyröstä ja seurannut tätä palstaa jo pitkään. Ihailen teidän projektejanne ja asennetta Suomalaiseen kuljetuskalustoon, kiitos teille. Oma innostukseni kuorma-autoihin on yllättäen lähtenyt olemalla isän kyydissä aina mahdolliduuden salliessa. Mieleen painuvin muisto on se, kun olin isän kyydissä hänen ajaessaan Kontiolla tietyömaalla. Isännällä oli uuden karhea fargo kymppipyörä. Kysyin isältä mikset saa ajaa fargolla, tuli tyly vastaus: tänne tultiin tekeen töitä, eikä leikkiin.

Ja oma Sisu tulee heti kun siihen on mahdollisuus.

Avatar
sisua45
Viestit: 2946
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja sisua45 » Ke Touko 05, 2010 4:39 pm

papu kirjoitti:Olen Hämeenkyröstä ja seurannut tätä palstaa jo pitkään. Ihailen teidän projektejanne ja asennetta Suomalaiseen kuljetuskalustoon, kiitos teille. Oma innostukseni kuorma-autoihin on yllättäen lähtenyt olemalla isän kyydissä aina mahdolliduuden salliessa. Mieleen painuvin muisto on se, kun olin isän kyydissä hänen ajaessaan Kontiolla tietyömaalla. Isännällä oli uuden karhea fargo kymppipyörä. Kysyin isältä mikset saa ajaa fargolla, tuli tyly vastaus: tänne tultiin tekeen töitä, eikä leikkiin.

Ja oma Sisu tulee heti kun siihen on mahdollisuus.
Saman kylän poikia täälläkin ollaan... :wink:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

Avatar
Komissarov
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2009 8:43 am

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja Komissarov » To Touko 06, 2010 10:00 am

Toiveajattelua ehkä, mutta tekisipä mieleni kuitenkin väittää, että ulosotto siellä kuitenkin kolisee... :? Etenkin, kun en tiedä, kuinka se on Vanajassa toteutettu... Jotenkin vaan tuli ensimmäiseksi mieleen erään jo edesmenneen Kontion hydraulipumpun välikardaanin ulosotto, joka piti samanlaisen kalkatuksen.

onre
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 11:02 am

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja onre » Pe Heinä 09, 2010 6:47 am

Tuohon ilmoitukseen tuli myöhemmin lisäys että se koliseva asia on juurikin ulosoton kardaani.

Mutta nyt alkaa kyllä olla hinta kohdallaan.

http://www.nettikone.com/vanaja/a6-477/826390" onclick="window.open(this.href);return false;

patera
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 10:58 pm

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja patera » Pe Heinä 09, 2010 11:15 pm

onre kirjoitti:Tuohon ilmoitukseen tuli myöhemmin lisäys että se koliseva asia on juurikin ulosoton kardaani.

Mutta nyt alkaa kyllä olla hinta kohdallaan.

http://www.nettikone.com/vanaja/a6-477/826390" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmm... Muistelen pikkukloppina saaneeni tehdä valvovan silmän alla just tollaseen ongelmaan ekan kardaani-remppani :D

Hassu homma, et just Vanajan entisöiminen ehkä juuri tuosta syystä kiinnostaisi ....
Tahi sitten niitti-koppa Rollssin koneella, tai .... :roll: ....
Nojoo, olishan noita.
Eniten Sisu-kilsoja ratin takana on kummiski Pasilla ja Protolla, ja XA-180 voi olla viel hakusessa :mrgreen:

Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja Jasa » La Loka 02, 2010 3:54 pm

http://www.nettikone.com/vanaja/a6-477/826390" onclick="window.open(this.href);return false;



Liekö Vanaja löytänyt jo uuden omistajan :?: .A6-470 malli on yksi harvinaisempia Vanaja malleja joskin tänä päivänä kaikki Vanajat on harvinaisia :D Auton neliveto malli eli N3-470 lienee niitä sanoisinko ääriharvinaisia sillä niitä ei joidenkin tietojen mukaan tehty kuin 8 kpl.No onneksi 1 sellainen on todistettavasti säilynyt ja tätä nykyä ainakin entisöinti aloitettu .

P.S pistäppäs kooJii välillä tänne kuvia :wink: :D

Torbedo
Viestit: 167
Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja Torbedo » La Loka 02, 2010 6:19 pm

Jepulis jees!
Mitenkähän on jokos Vanaja on päässyt uuteen kotiin :?: Kyllähän tämän mallin Vanajat,eli A6-47/ on hiukan harvinaisempia,muttei niin harvinaisia kuin aikoinaan luulin.Nimittäin meidän seuralla on nuo katsastuskortit hämeenlinnana alueelta ja niistä tulee useinkin selattua kerhoiltana näitä Vanajien tietoja ja niissä on tuttuja Vanajia ja sieltä olen näitä tämän mallimerkinnän omaavia Vanajia löytänyt.Olen jossain nähnyt valokuvan kun Åke Sjömanille luovutetaan möhkö-Vanajaa joka on sama auto mikä meni sitten myöhemmin Helmiselle Poriin niin siinä kuvassa näkyy kuutos sarjalaisen nokkaa ja siinä on numerot-470.Veljekset Hallenbergillä oli yksi tuollainen Vanaja missä oli tuo numero nokan sivuilla.

Minä olen unohtanut jo koko koojiiin,eli Kallen Vanajan ja minä elokuussa lahjoitin kuutos sarjalaisen osiakin tuonne Renkoon,voi harmi.
Vanaja voimaa ja mukavuutta

Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja Jasa » La Loka 02, 2010 6:49 pm

Usoisin että tuo Rengon vanaja sai tärkeät ja juurikin entisöinnin kannalta tärkeät osat sillä jos hyvin käy niin ensi kesänä saataisiin ehkä nähdä liikenteessä ensinmäimäisen sarjan 690 vanaja siis alkuvuodesta 1967 rekisteröity auto ,johon monellakin mm meikäläisen tutulla ja tutuntutulla on omat näppinsä ollut mukana jo silloin 67 ja vielä 2010 vuonna entisöinnissä. :D

Torbedo
Viestit: 167
Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am

Re: Vielä Vanajassa kone käy ja kippi nousee

Viesti Kirjoittaja Torbedo » La Loka 02, 2010 7:06 pm

Jasa kirjoitti:Usoisin että tuo Rengon vanaja sai tärkeät ja juurikin entisöinnin kannalta tärkeät osat sillä jos hyvin käy niin ensi kesänä saataisiin ehkä nähdä liikenteessä ensinmäimäisen sarjan 690 vanaja siis alkuvuodesta 1967 rekisteröity auto ,johon monellakin mm meikäläisen tutulla ja tutuntutulla on omat näppinsä ollut mukana jo silloin 67 ja vielä 2010 vuonna entisöinnissä. :D
Näin on.Erkkikin on ollut sitä autoa tekemässä silloin vuonna-67 ja nyt ollut tässä Penan projektissa alusta asti.
Vanaja voimaa ja mukavuutta

Vastaa Viestiin