Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Su Touko 27, 2018 11:52 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 9:03 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 07, 2008 12:33 pm
Viestit: 100
Asiasta toiseen. Kävikö kukaan kahtomassa tässä syksymmällä KeltaisessaPörssissä myynnissä olutta vuoden 1966 Vanajaa, joka ilmoitettiin olevan vieläpä uudella Jyry-Sisun hytillä! Eli voi se hytti Vanajassa olla alustaansa uudempikin. Mielenkintoista odotella, milloin semmoinenkin tuunattu Vanaja nähdään jossain ajotapahtumassa mukana.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 9:44 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 7:44 pm
Viestit: 81
Mutta onko 1968 olllut samaa tekniikkaa kuin esim 1964-1966 ja jos on niin silloinhan siinä ei maalaisjärjellä ajateltuna ole mitään ei sallitua tapahtunut .Ajopiirturi tietysti ei liity mitenkään liikenneturvallisuuteen ainakaan mittavassa määrin ,mutta ALB venttiili on osa tämänpäivän jarrutekniikkaa ja jarruthan on aina olleet näyttävässä osassa ajoneuvon liikenneturvallisuudesta keskusteltaessa ja ymmärtääkseni venttiili sijaitsee paikassa mistä se ei vaikuta kosmeettisesti ajoneuvon alkuperäisyyttä silmällä pitäen.Auton aikakaudella ei mitä ilmeisemmin juurikaan käytetty muovia rakenteissa paljoakaan tuskin lainkaan mutta on ymmärrettävä että kepit lokasuojien päällä on ehkä olleet yksi niistä vaikeimmista osahankinnoista ja täten muovisilla korvattu joten minua ja tuskin muitakaan ne ei tiettävissä määrin häiritse.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 9:56 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2895
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Lainaa:
Mutta onko 1968 olllut samaa tekniikkaa kuin esim 1964-1966 ja jos on niin silloinhan siinä ei maalaisjärjellä ajateltuna ole mitään ei sallitua tapahtunut .


Tekniikasta en tiedä, mutta oliko vuosina 1964-1966 ja 1968 sama ohjaamo. Ei ollut. Ja tämä auto on vuosimallia 1968, se ei hyttia vaihtamalla muutu. :|

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 10:20 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 7:44 pm
Viestit: 81
Toisin sanoen tekniikka ja kori täytyy olla aina saman vuotisia ? Esim 1966 mallisesta VW 1200 kuplasta ei saa laittaa tekniikkaa 1967 malliseen koska niissä on jo korirakenteissa pieniä (hyvin pieniä) eroja.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 10:31 am 
Poissa

Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am
Viestit: 167
Kyllä niissä ymmärtääkseni on ollut sama tekniikka,mutta auto on kosmeettisesti " vanhennettu " ja toisaalta " nuorennettu " eli alb-venttiilillä,ajopiirturilla,ym.Nuo kyllä parantavat liikkenneturvallisuutta huomattavasti mutta kun silloin kun tämä auto on ensinmmäisen kerran tehty vuonna-68 ei silloin ollut tietoakaan mistään alb-venttiilistä,ajopiirtureita kylläkin on ollut jo tuolloin mutta ei pakollisena kuin vasta 11-vuotta myöhemmin ( 1979 ) uusiin kuorma-autoihin.Sitä ei tiedä varmaankaan kukaan onko kyseessä olevassa Vanajassa sellaista ollut kun se on uutuuttaan kiiltänyt tehtaalla luovutusta odottamassa asiakkaalle.Mutta kysymys on nyt minun mielestä että onko oikein että auto on saanut tuon museoleiman ja museorekisterin näillä eväillä,minun mielestä ei ole oikein.Mutta olen tämän maininut aikaisemmin että siitä on varmasti monta mieltä.Auton nykyinen omistaja on ymmärtääkseni entisöinyt tai entisöittänyt kuorma-autoja ja varmasti on tietoinen näistä mr-tarkastuksista ja niiden säännöksistä että uskoisin ja että nuo venttiilit ja ym siihen kuulumattomat tavarat on poistettu siitä ennen tarkastusta.Mutta tuo " vanhentaminen " nyt on ainakin siinä vielä,ja ei tuo nyt minuakaan häiritse mitenkään muuten kuin että nyt tiedän että tuokin Vanaja on ollut ihan erinäköinen uutena :D Kuinkahan käy katsastuksessa jos siinä vielä on tuo alb-venttiili niin otetaanko seuraavassa mr-katsastuksessa jarrusovitukset :D

_________________
Vanaja voimaa ja mukavuutta


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 10:36 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 07, 2008 12:33 pm
Viestit: 100
Rulla kirjoitti:
Toisin sanoen tekniikka ja kori täytyy olla aina saman vuotisia ? Esim 1966 mallisesta VW 1200 kuplasta ei saa laittaa tekniikkaa 1967 malliseen koska niissä on jo korirakenteissa pieniä (hyvin pieniä) eroja.


Jos kattelet viestiketjun ekakuvaa, jossa äijiä parveilee Vanajan ympärillä Turussa ja sitten malliksi laitettua 690:n keulakuvaa, (jollainen auton kuuluisi olla edestä päin!) eikös niissä sentään ole aika paljon ulkonäköeroavaisuutta? Mistään pienistä yksityiskohdista ei ole ainakaan minun mielestäni enää kyse. :?: :?:


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 10:40 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 7:44 pm
Viestit: 81
Liikenne turvallisuutta parantavat seikat on hyväksyttävissä museoajoveuvoissa , mutta jos esimerkiksi venttiili on poistettu katsastuksen ajaksi niin en näe että olisi enään mitään syytä asentaa sitä takaisin koska eihän siittä käytännössä ole mitään hyötyä museoajoneuvossa.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 10:44 am 
Poissa

Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am
Viestit: 167
Tuo oli hyvä linkki minkä Nasumanni kertoi.Siinä on sellainen Vanaja kun tämä mistä kommentoidaan pitäisi olla.Lokasuojat nyt ovat niissä melkein samanlaiset,mutta niinpä vaan ovat erilaiset nekin :D

_________________
Vanaja voimaa ja mukavuutta


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 10:56 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 7:44 pm
Viestit: 81
Eli olisiko auto pitänyt katsastaa 1965 malliseksi jolloin tekniikka ja kori olisi täsmännyt toisiinsa , vai oliko 1965 samaa tekniikkaa mm turbo ahdettua AEC moottoria .taajavaihteinen Fuller vaihteisto esim.?


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 11:08 am 
Poissa

Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am
Viestit: 167
Kuinkahan mahtaisi onnistua tuollainen vanhentaminen oikein papereihin kun mallimerkintä on erilainen vuonna-65 ja -68? ehkä muutoskatsastamalla!Turboahdettua Aec-moottoria ( 250 hv ) sai Vanajiin jo aikaisemminkin kuin vuonna-65 Samoin taajavaihteista ( 15-vaihteinen )Fulleriakin.Arvelisin mallimerkinnät näin.A6-69T/ vm-68 olevan kiistellyn Vanajan mallikisi. Vuonna-65 oli kai A-69RT/?

_________________
Vanaja voimaa ja mukavuutta


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 11:14 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 7:44 pm
Viestit: 81
Mutta jos runko ja tekniikka vastaa 1965 mallia ohjaamo on 1965 mallia niin mielestäni en näe syytä mr-stauksen eväämiseen.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 11:30 am 
Poissa

Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am
Viestit: 167
Olen vasta keväällä paneutunut ja yleensä kiinnostunut kuorma-autosta merkiltään Vanaja ja näin olen aika vihreä vastailemaan mutta minun mielestä 65-mallisessa on ainakin erilainen etuakseli kuin 68-mallisessa.Tämä vuonna-67 esitelty malli sai nimensä tietojeni mukaan jotka olen onkinut keskustelugallerioista ( vetku ja kuukuna ) kuin myös tuosta uudesta Vanajanhistoriasta kertovasta kirjasta niin 6-sarjalainen ja tuo nimi tulisi juuri tuosta kuudentonnin kantavuuden omaavasta etuakselista,aikaisemmin se oli kai jotain neljätuhattakahdeksansataa.Mutta kun on tullut autoon huomattavasti järeämpi etuakseli niin herääpi kysymys että on kai sitä rungoakin vahvistettu ja näin olisi erilainen kuin 65-mallisessa.Tämä on oma arviointi eikä välttämäti edes oikein.

_________________
Vanaja voimaa ja mukavuutta


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 11:49 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 7:44 pm
Viestit: 81
Itsellenikin tuo merkki on vieras ,ja kiinostukseni lähinnä VW autot 60-70 luvulta ja Pannonia moottoripyörät ,mutta nämä MR katsastuksissa saamat palautteet ajoneuvoista ja niiden vajavaisuuksista kiinostaa kovin


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 2:16 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2895
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Lainaa:
Mutta jos runko ja tekniikka vastaa 1965 mallia ohjaamo on 1965 mallia niin mielestäni en näe syytä mr-stauksen eväämiseen.


Mutta kun auto on 1968, niin se ei muuksi muutu osia vaihtamallakaan.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 3:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 7:44 pm
Viestit: 81
Mistä se sitten ilmenee että on 1968?.


Ylös
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)