Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ti Loka 16, 2018 6:23 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 6:05 pm 
Poissa

Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am
Viestit: 167
Missä tämä kiistelty Vanaja esiintyykin niin aina on omistaja ilmoittanut vuosimalliksi juuri tuon-68.Eli tuon ilmoituksen perusteella se on tehty johtopäätöskin että -68 on auton vuosimalli.Mikä onkin oikein,tuolloin se on valmistunutkin ja ihan eri näköisenä kuin nyt on.Siitä hytistä ja lokasuojasta kuin konepellistä ja alb-venttiileistä ja mitä " sälää " siinä nyt onkaan mitä ei autossa varmasti ollut kun se on valmistunut -68 vuonna ole ollut kiistellään ja varsinkin ihmetellään että se on saanut tuon mr-statuksen noilla eväillä pidetään ihmeenä.Vanajan tuotannossa ei ollut enää -68 vuonna tuolla Lahden autokorin hytillä olevia Vanajia vaan siinä pitäisi olla Kiitokorin Kausalasta tekemä hytti ja konepelliltään kuin lokasuojiltaan ihan eri näköinen auto.Nimimerkki Nasumanni toteaa että tämän koko viestiketjun voisi poistaa koska auto on mr-statuksen saanut,ja olen hänen kanssa samaa miletä että turhaa tätä " jahnataan " mutta näin ei saisi mr-tarkastaja kuin mr-katsastaja toimia että päästää tälläisen auton mr-kilpiin,olkoon omistaja sitten vaikka kauppaneuvos,vuorineuvos,liikenneneuvos taikka peräti oloneuvos niin sama laki kaikilla.

_________________
Vanaja voimaa ja mukavuutta


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 6:28 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 07, 2008 12:33 pm
Viestit: 100
Rulla kirjoitti:
Mistä se sitten ilmenee että on 1968?.


Esim. AKE:n tiedostoista saa ko. auton rek.tiedot omaan kännykkäänkin!!!

Nyt täytyy huomioida, että "Tuomo setä" teki auton muutostyöt erittäin hienosti ja tyylillä omia ammattiajojaan mahdollisimman hyvin palvelemaan ja mielessä oli mm. mahdollisimman suuren kokonaispainonkin saaminen autolle, johon byrokratiakin löi ensin kovasti vastaan. Em. seikka tietysti vaati myöskin muutoksia jo ihan alustasta lähtien!

Siis autoa ei restauroitu MR-tarkastusta ajatellen!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 6:32 pm 
Poissa

Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am
Viestit: 167
Tosiaankin tuo täytyy huomioida että ei ole alkujaan ajateltukaan mr-kilpiin koko autoa!

_________________
Vanaja voimaa ja mukavuutta


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 7:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 7:44 pm
Viestit: 81
Tämmöisen ajoneuvon museorekisteröinti saattaa museoajoneuvo tarkastajan ammattitaidon epäuskottavaan valoon . Kuinka paljon sitten näitä "reblikoituja" ajoneuvoja on mr rekisterissä on sitten asia erikseen ,mutta ihmeellisen hiljaa ja vaitonaisia on oltu todennäköisesti mm veteraani kuorma-autoseuran taholta sillä uskoakseni siellä tai ainakin heidän toimesta kuorma-auton mr-tarkastukset tapahtuvat sillä ainakin veteraani moottoripyörien kohdalla omien "aihioiden"katsastus on ollut ammattitaitoista asiantuntemusta,en tiedä onko kuorma-autojen kohdalla jokin poikkeus että katsastuksen saa tehdä kuka tahansa joka on hyväksytty mr-tarkastajaksi.Ennen ainakin vaadittiin tutkinto ja tietysti hyväksyntä että oli kykenevä tarkastaja.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 7:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 7:44 pm
Viestit: 81
Täytyy muistaa että tälläisissä tapauksissa pissataan omiin housuihin ,toisin sanoen museo ajoneuvotarkastaja on osoittanut epäpätevyytensä, auton omistaja tiedottomuutensa entisöinnnissä koska on itse mennyt ajoneuvon viemään museo ajoneuvotarkastukseen välittämättä siittä että ajoneuvossa on vääränlainen kori tekniikkaan nähden .Suuren yleisön pettämisestä on minun huono mennä sanomaan koska tämä ei ole käsittääkseni ollut missään näyttelyissä esillä .Huolestuttaa että Veteraani kuorma-auto seura on ainakin ollut aikoinaan ajan tasalla näissä asioissa ,mutta onko rima alittunut siellä jossain vaiheessa sitä en tiedä ,ennen ainakin oli jämerän ammattitaidon omaavia ammattikunnan edustajia kosolti jotka tiesivät mitä kulloisenkin aika kauden kuormureihin kuului ja mitä ei.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 8:04 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 05, 2008 6:32 pm
Viestit: 276
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tämä nyt on vain yksi esimerkki nykyisestä museotarkastuksesta. Näen työssäni viikoittain museoajoneuvoja ja voin sanoa että hyvin harva täyttää lain määrittelyn museoajoneuvoksi. Tuntuu siltä että mikä tahansa jota tarkastajalle esitetään menee läpi. Ongelman syynä on varmaankin se että tarkastajat eivät halua moittia vanhojen kavereidensa kyhäämiä tekeleitä. Olisi mukava jos joku museotarkastaja joskus lukisi näitä kirjoituksia ja ottaisi kantaa arvosteluun.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 9:15 pm 
Poissa

Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am
Viestit: 167
Olen sitä mieltä että suuri yleisö ottaa vastaan tämän Vanajan ihan niin kuin muutkin veteraanikuorma-autot tapahtumissa ja näyttelyissä joissa tämäkin on ollut.Ei niitä kai montaa ole ollut mutta joitain nyt sentään joissain veteraanikuorma-autojen seuran keikoilla ja onhan se siinä dvd-levylläkin mukana.Olen samaa mieltä nimimerkki:exSA-738:n kanssa tästä kaveruudesta että taitaa painaa paljon kun autoa,taikka olkoon vaikka moottoripyörä kyseessä niin tarkistuksessa varmaankin esiintyy.Tämä on varmaan totta,ja väärin.Uskoisin että tässä on auton nykyinen omistaja ollut tietoinen autonsa menneisyydestä,mutta mitenkä on tarkastaja sitten ollut tietoinen ja varmaan ollut auton nykyinen omistaja " kusi sukassa " asiasta.

Tälläistä samanlaista Vanaja entisöidään muuten hämeenlinnassa,ja riihimäelläkin on entisöitävänä samanlainen Vanaja ja jotka ovat saamieni tietojeni mukaan ihan oikeaa vuosimallia kuosiinsa nähden,näin kertoi hämeenlinnasta kaveri joka aloittaa entisöinnin.Hämeenlinnan kaveri minulle kertoi tästä Vanajasta kuin myös riihimäenkin Vanajasta paljonkin,ja kertoi myös vetkustakin mielipiteensä ja jos näin on niin ei ihme ettei vetku sitten korviaan lopsauta tälläiseen tapaukseenkaan.Hänen mielestä he eivät te muuta kuin näitä keikkojaan ja ovat sitten polleena että " katsokaas kylän ämmät ja äijät kun me tehdään kulttuuria " :D

_________________
Vanaja voimaa ja mukavuutta


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 9:18 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am
Viestit: 1133
Tämä keskustelu alkaa muistuttaa pikkupentujen väittelyä hiekkalaatikolla.. huh huh..
Luulin että harrastajat vetää yhtäköyttä, mut taitaa olla enemmän kateellisuutta tms. ilmassa.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 9:58 pm 
Poissa

Liittynyt: La Marras 01, 2008 7:37 am
Viestit: 167
Toivottavasti ei nyt sentään noin vielä ole,mutta hyvää vauhtia kyllä taitaa mennä tuohon suuntaan.Eli lopetankin tästä aiheesta keskustelun tähän ettei mene jutut hiekkalaatikko tasolle.Ihan hyvä huomio että herätät keskustelun tasoa nimimerkki UN-Proto.Mutta kai tässä viestiketjussa oli nyt jotain asiaakin ettei nyt ihan suun pieksintää ollut.Minun mielestä oli!

_________________
Vanaja voimaa ja mukavuutta


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2008 10:53 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1708
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Pannaan homma jäähylle hetkeksi.


Ylös
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)