Vanaja 690
Valvoja: sisua
Re: Vanaja 690
Noita moottoreita ei kovin paljoa erota toisistaan kun ovat tuossa vierekkäin muuta kuin imu/pakosarjan sekä polttoaineputsarin jalan perusteella ja tietysti tuosta ahtimesta . Kuvasta minäkin vielä tällä hetkellä joudun nuo eroavaisuudet tarkistamaan.
Re: Vanaja 690
No hö, tietenki noin...BP 0.680 Tanks Jasa. , BP=imumoottori ja BPT=Turbolla.
Re: Vanaja 690
Sain tuossa viikolla hieman lisä infoa eräältä Vanajaan perehtyneeltä. Luulin autoani -70 malliseksi. Ensi rekistöröinti ei ole vielä selvinnyt mutta kantakortin mukaan Vanajani on valmistunut 1.12.1969 ja moottorina on ollut tuo turbo leukku. Tyypiltään juuri tuo 68 eikä 69 kuten virheelisesti itsekkin luulin. Kantakortin mukaan auto on tehty ensin pidemmäksi mutta sitten ennen ensimmäistä luovutusta lyhennetty 4300:seksi. Moottorin kokoa merkkas tuo 680 ja Leukku lisäs turbo malliin tuon kympin vaikka koneen koko oli sama. Eli Turbo versiota on ilmoitettu numerolla 690.
Kuulin myös huhun että tämän auton hytti numero 3402 olisi jossain muussa vanajassa. Tarkistin hytin ja omani on tuo alkuperäinen 3402 hytti.
Mäkipirtin kirjassa sivulla 126 taas ei ole mainintaa ollenkaan T6-68 mallista joka tämä minun autoni on kantakortin mukaan.
Eli kirjassa ne ovat varmaan tyypiltää 69.
Kirjan mukaan tallaisella moottorilla varustettuja Vanajia valmistettiin 12kpl
Kuulin myös huhun että tämän auton hytti numero 3402 olisi jossain muussa vanajassa. Tarkistin hytin ja omani on tuo alkuperäinen 3402 hytti.
Mäkipirtin kirjassa sivulla 126 taas ei ole mainintaa ollenkaan T6-68 mallista joka tämä minun autoni on kantakortin mukaan.
Eli kirjassa ne ovat varmaan tyypiltää 69.
Kirjan mukaan tallaisella moottorilla varustettuja Vanajia valmistettiin 12kpl
Re: Vanaja 690
Pitääpä tässä kysellä niistä Vanajan mallimerkinnöistä, kun en saa kunnolla tolkkua Mäkipirtin kirjan selityksistä. Sivulla 17 (Alustan koodit) on selvitetty mallit vuoden 1963 marraskuulle asti, mutta sen jälkeisistä malleista ei ole mitään tietoa. Kirjan loppupuolella on sitten sellaisia Vanajia, mitä ei ole tässä mainittu. Tarkoittiko esim. N3:n numero kolme kolmatta sukupolvea nelivetoisista Vanajista? Milloin tämä sarja tuli markkinoille? Mutta sitten malleissa A6, B6, T6 jne. numero tarkoittaakin etuakselin kantavuutta? Olivatko kolmos- ja kutossarjan Vanajat markkinoilla samaan aikaan ja mistä löytyisi lisää tietoa näistä mallimerkinnöistä?