Olisko kirjallisuudessa painovirheitä Leylandin moottoreiden tyypeistä?
Jyry-Sisun esitteestä poimittua moottoritietoutta:
1. MERKKI JA MALLI
Jyry-Sisu R-142 BPT
2. MOOTTORI
Tyyppi: Leyland O.690
Sylinteriluku: 6
Suurin teho: 183kW DIN (255 hv SAE)/2200r/min
Suunn vääntömomentti: 888 Nm DIN (97 kpm SAE)/1400r/min
Sylinterin halkaisja: 127.0mm
Iskun pituus: 146 mm
Iskutilavuus: 11.1 l
Purstussuhde: 15.8:1
Ominaisteho: 165 kW/l (22,5 hv/l)
Polttonesteen kulutus: 222 g/kWh (163g/hvh)
Voitelujärjestelmä: Painevoitelu
Öljypumppu: Hammaspyöräpumppu
Oljysuodatin: Täysvirtaustyyppinen
Polttonestepumppu: Rivipumppu, mekaaninen säädin
Polttonestesuodatin: Vedenerotin ja kaksoshienosuodatin
Jäähdytysjäjestelmä: Painejäähdytin, erillinen paisuntasäiliö
Jäähdytysnesteenkiertopumppu: Keskipakopumppu
Ilmanpuhdistin: Kuivalementtityyppinen
Kylmäkäynnistyslaitteet: Lisäpolttonestelaite, imulman esilämmitin, moottorin sähkölämmitin 2000W
Samaista Turbo-Leylandia on Mäkipirtin Vanaja-kirjan mukaan käytetty Vanajoissa vuosina -69 ja -70 kokonaista 12 kpl.
(Kirjassa merkintä Leyland 0.6
80 turbo)