Vanaja-asiaa Koneviestissä

Valvoja: sisua

Velu
Viestit: 282
Liittynyt: To Touko 22, 2008 8:37 pm

Vanaja-asiaa Koneviestissä

Viesti Kirjoittaja Velu » Su Joulu 14, 2008 7:02 pm

Jos ei joku jo ole foorumille pistänyt vinkkiä, niin uusimmassa Koneviestissä on tarinaa Vananjan entisöinnistä, sekä juttu Vanajan historiasta.

Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm

Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä

Viesti Kirjoittaja sisua » Su Joulu 14, 2008 8:24 pm

Saman huomasin lukiessani Koneviestiä perjantaina :)
http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=14&t=683

Twini-Wingi
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2008 7:34 am

Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä

Viesti Kirjoittaja Twini-Wingi » Pe Joulu 19, 2008 4:25 pm

Koneviestissä no 18/2008 olleen Vanaja-rakentelujutun lopussa ollut oikaisu mallimerkintään vaatii pienen lisäselvityksen: Esa Halttusen Vanaja on valmistuskorttien mukaan saanut runko- ja tyyppitunnuksen jo marraskuussa 1958. Vuoden vaihteessa astuivat voimaan uudet suuremmat etuakselikantavuudet suuremman rengaskoon ja muiden pienten muutosten johdosta. Siten auton kokonaiskantavuuskin nousi vuoden 1959 tammikuun alussa. Tuohon po. yksilöön tehtiin tarpeelliset muutokset ja auto sai uuden tyyppitunnuksen VAK2-4300. Auto lähti ostajalleen kevättalvella 1959. VAK2-4300 muotoon korjattuna tunnuksen piti tulla jutussa olleeseen oikaisuun. Taiton loppuvaiheen "sähellyksessä" tyyppitunnukseen tuli tavaraa vähän liikaa. Koneviestin samasta numerosta tehtyyn nettilehteen on toimituksen ilmoittaman mukaan tehty tuo lopullinen oikaisu. Samalla on viilattu pois muutama näpyttelyvirhe kuvateksteissä.

Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am

Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä

Viesti Kirjoittaja UN-Proto » To Joulu 25, 2008 12:09 am


Avatar
sisua45
Viestit: 2946
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm

Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä

Viesti Kirjoittaja sisua45 » To Joulu 25, 2008 9:59 am

Ei mikään Vanaja, vaan White. :wink: Sodan jälkeistä ylijäämä kalustoa. Vanaja teki noihin muutoksia, laittoi mm pyörät taakse. Näistä White-Vanajista oli juuri juttua jossain, olisiko ollut Mobilistissa..?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

Napapiiri
Viestit: 568
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am

Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä

Viesti Kirjoittaja Napapiiri » Ma Tammi 05, 2009 10:01 pm

Pakkohan toi lehti oli ostaa. :D Oli muutakin wanhaa woimaa kovasti esillä. Nyt probleema, kun kauniinpi osapuoli sanonut, että tuollainen maamoottori olis hieno olla!. :shock: Kävimme 2005 Oulaisissa kerhomme kokoontumisajoissa ja samalla tutustuttiin noihin vehkeisiin WanhanWoiman konepäivillä.

kivinen
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am

Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä

Viesti Kirjoittaja kivinen » Ti Tammi 06, 2009 10:18 am

Napapiiri kirjoitti:Nyt probleema, kun kauniinpi osapuoli sanonut, että tuollainen maamoottori olis hieno olla!. :shock:
Tuosta tilanteesta saisin ainakin itse pelattua helposti tollasen 7 harrasteauton, ym. kolonnan itselleni.
8) 8) 8)

Napapiiri
Viestit: 568
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am

Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä

Viesti Kirjoittaja Napapiiri » Ti Tammi 06, 2009 11:08 am

Juu'u, täälläpäin olis kyllä lääniä kierrellä...Ei kelpaa auto tai traktori vaan pitäis olla nimenomaan toi maamoottori. :roll: :mrgreen:

Vastaa Viestiin