Vanaja-asiaa Koneviestissä
Valvoja: sisua
Vanaja-asiaa Koneviestissä
Jos ei joku jo ole foorumille pistänyt vinkkiä, niin uusimmassa Koneviestissä on tarinaa Vananjan entisöinnistä, sekä juttu Vanajan historiasta.
Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä
Saman huomasin lukiessani Koneviestiä perjantaina
http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=14&t=683
http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=14&t=683
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä
Koneviestissä no 18/2008 olleen Vanaja-rakentelujutun lopussa ollut oikaisu mallimerkintään vaatii pienen lisäselvityksen: Esa Halttusen Vanaja on valmistuskorttien mukaan saanut runko- ja tyyppitunnuksen jo marraskuussa 1958. Vuoden vaihteessa astuivat voimaan uudet suuremmat etuakselikantavuudet suuremman rengaskoon ja muiden pienten muutosten johdosta. Siten auton kokonaiskantavuuskin nousi vuoden 1959 tammikuun alussa. Tuohon po. yksilöön tehtiin tarpeelliset muutokset ja auto sai uuden tyyppitunnuksen VAK2-4300. Auto lähti ostajalleen kevättalvella 1959. VAK2-4300 muotoon korjattuna tunnuksen piti tulla jutussa olleeseen oikaisuun. Taiton loppuvaiheen "sähellyksessä" tyyppitunnukseen tuli tavaraa vähän liikaa. Koneviestin samasta numerosta tehtyyn nettilehteen on toimituksen ilmoittaman mukaan tehty tuo lopullinen oikaisu. Samalla on viilattu pois muutama näpyttelyvirhe kuvateksteissä.
Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä
Ei mikään Vanaja, vaan White. Sodan jälkeistä ylijäämä kalustoa. Vanaja teki noihin muutoksia, laittoi mm pyörät taakse. Näistä White-Vanajista oli juuri juttua jossain, olisiko ollut Mobilistissa..?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä
Pakkohan toi lehti oli ostaa. Oli muutakin wanhaa woimaa kovasti esillä. Nyt probleema, kun kauniinpi osapuoli sanonut, että tuollainen maamoottori olis hieno olla!. Kävimme 2005 Oulaisissa kerhomme kokoontumisajoissa ja samalla tutustuttiin noihin vehkeisiin WanhanWoiman konepäivillä.
Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä
Tuosta tilanteesta saisin ainakin itse pelattua helposti tollasen 7 harrasteauton, ym. kolonnan itselleni.Napapiiri kirjoitti:Nyt probleema, kun kauniinpi osapuoli sanonut, että tuollainen maamoottori olis hieno olla!.
Re: Vanaja-asiaa Koneviestissä
Juu'u, täälläpäin olis kyllä lääniä kierrellä...Ei kelpaa auto tai traktori vaan pitäis olla nimenomaan toi maamoottori.