SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.

Muut armeijaan liittyvät Sisut kuten esim. Rasi, Masi , Nasu / Other Sisu-military vehicles

Valvoja: sisua

MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Ajoharjoittelua :mrgreen:
Liitteet
Volvo FL 614 097.jpg
Volvo FL 614 097.jpg (151.97 KiB) Katsottu 14467 kertaa
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Hei, puut kasvaa suoraan. :wink: Eikä se oo Volvo FL 614, vaan Sisu SK 181 4x4 MIL. :mrgreen:

Meillä (1.ErAutoK Oulu, 3/93) ei ollut tuommosia isopyörä-siiviilihyttejä olenkaan. Sen sijaan oli yksi masi, ja helevetisti rotoja. :D
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

sisua45 kirjoitti:Hei, puut kasvaa suoraan. :wink: Eikä se oo Volvo FL 614, vaan Sisu SK 181 4x4 MIL. :mrgreen:

Meillä (1.ErAutoK Oulu, 3/93) ei ollut tuommosia isopyörä-siiviilihyttejä olenkaan. Sen sijaan oli yksi masi, ja helevetisti rotoja. :D
Kuvatiedosto jonne tallensin kuvat on Volvo FL 614 nimeltään :wink:

Kyllä perinteinen Masi on parempi maastossa kun tämä SK 181 :idea: Ronttosista en osaa sanoa kun en ole niillä maastossa ajanut :roll: vain sen verran että tyyppikoulutuksen saanut 1989 :mrgreen:
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Wonderi
Viestit: 528
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Tuo SK181 4x4 tuli aikanaan maastokykyineen hyvinkin tutuksi, mutta miten maastokykyinen on isoveli SK250 6x6? Niissä taitaa olla Fullerin laatikkokin?
Defence
Viestit: 310
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.

Viesti Kirjoittaja Defence »

SK250 6x6 MIL:it taitavat olla pääasiassa ammusten kuljetukseen tarkoitettuja eli ihan perus rivikuskit eivät niillä välttämättä pääse ajamaan. Maastoliikkuvuus on hieman kompromissi esim. Rasiin verrattuna, samanlailla kuin SK181 vrt. SA-150 mutta ihan hyvin menevät kuitenkin. Osa 250:stä oli varustettu Fullerin lootalla ja osa Allisonin automaatilla. SK171/181 MIL:it ovat ZF:än laatikolla ja SK192 MIL:it Eatonin synkronoidulla.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
Avatar
Miksu
Viestit: 83
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.

Viesti Kirjoittaja Miksu »

SK-181 ja Velsan 4,5t peräkärry tuli tutuksi, KFOR 1/10-rotaatiokoulutuksessa niitä peruutettiin kulman taakse. Muutama (vapaa)ilta(kin) meni peruuttamista harjoitellessa. Harjoittelu oli jopa siinä määrin intensiivistä, että se jatkui yöllä painajaisunien muodossa :twisted: Se ei vaan lähtenyt kääntymään, tai sitten meni linkkuun. Muuan sankari sai vaunun jarruletkut poikki, oli tainnut unohtaa laskea tukijalan, irrottanut vaunun ja ajoi auton pois...

Muuten maastoajelut tehtiin SA-130:lla ja Eemeleillä, pakolliset ajotunnit vedettiin Scanian R500:lla sirkusvaunua. Ei ole Scania Eemelin veroinen, olkoonkin, että suunnittelufilosofiassa on eroa.

Oli yhtä juhlaa tänään lähteä töistä ja lähteä tien päälle omalla Protolla kolmen viikon pakollisen eron jälkeen :lol:
-Dieselissä savu on vain voiman merkki
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone
Vastaa Viestiin