SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.
Valvoja: sisua
SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.
Ajoharjoittelua
- Liitteet
-
- Volvo FL 614 097.jpg (151.97 KiB) Katsottu 14467 kertaa
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.
Hei, puut kasvaa suoraan. Eikä se oo Volvo FL 614, vaan Sisu SK 181 4x4 MIL.
Meillä (1.ErAutoK Oulu, 3/93) ei ollut tuommosia isopyörä-siiviilihyttejä olenkaan. Sen sijaan oli yksi masi, ja helevetisti rotoja.
Meillä (1.ErAutoK Oulu, 3/93) ei ollut tuommosia isopyörä-siiviilihyttejä olenkaan. Sen sijaan oli yksi masi, ja helevetisti rotoja.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.
Kuvatiedosto jonne tallensin kuvat on Volvo FL 614 nimeltäänsisua45 kirjoitti:Hei, puut kasvaa suoraan. Eikä se oo Volvo FL 614, vaan Sisu SK 181 4x4 MIL.
Meillä (1.ErAutoK Oulu, 3/93) ei ollut tuommosia isopyörä-siiviilihyttejä olenkaan. Sen sijaan oli yksi masi, ja helevetisti rotoja.
Kyllä perinteinen Masi on parempi maastossa kun tämä SK 181 Ronttosista en osaa sanoa kun en ole niillä maastossa ajanut vain sen verran että tyyppikoulutuksen saanut 1989
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.
Tuo SK181 4x4 tuli aikanaan maastokykyineen hyvinkin tutuksi, mutta miten maastokykyinen on isoveli SK250 6x6? Niissä taitaa olla Fullerin laatikkokin?
Re: SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.
SK250 6x6 MIL:it taitavat olla pääasiassa ammusten kuljetukseen tarkoitettuja eli ihan perus rivikuskit eivät niillä välttämättä pääse ajamaan. Maastoliikkuvuus on hieman kompromissi esim. Rasiin verrattuna, samanlailla kuin SK181 vrt. SA-150 mutta ihan hyvin menevät kuitenkin. Osa 250:stä oli varustettu Fullerin lootalla ja osa Allisonin automaatilla. SK171/181 MIL:it ovat ZF:än laatikolla ja SK192 MIL:it Eatonin synkronoidulla.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
Re: SK 181;sen ratissa kertausharjoituksessa.
SK-181 ja Velsan 4,5t peräkärry tuli tutuksi, KFOR 1/10-rotaatiokoulutuksessa niitä peruutettiin kulman taakse. Muutama (vapaa)ilta(kin) meni peruuttamista harjoitellessa. Harjoittelu oli jopa siinä määrin intensiivistä, että se jatkui yöllä painajaisunien muodossa Se ei vaan lähtenyt kääntymään, tai sitten meni linkkuun. Muuan sankari sai vaunun jarruletkut poikki, oli tainnut unohtaa laskea tukijalan, irrottanut vaunun ja ajoi auton pois...
Muuten maastoajelut tehtiin SA-130:lla ja Eemeleillä, pakolliset ajotunnit vedettiin Scanian R500:lla sirkusvaunua. Ei ole Scania Eemelin veroinen, olkoonkin, että suunnittelufilosofiassa on eroa.
Oli yhtä juhlaa tänään lähteä töistä ja lähteä tien päälle omalla Protolla kolmen viikon pakollisen eron jälkeen
Muuten maastoajelut tehtiin SA-130:lla ja Eemeleillä, pakolliset ajotunnit vedettiin Scanian R500:lla sirkusvaunua. Ei ole Scania Eemelin veroinen, olkoonkin, että suunnittelufilosofiassa on eroa.
Oli yhtä juhlaa tänään lähteä töistä ja lähteä tien päälle omalla Protolla kolmen viikon pakollisen eron jälkeen
-Dieselissä savu on vain voiman merkki
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone