Kaelble

Muut kuorma-autot, other trucks

Valvoja: sisua

ollitoivonen
Viestit: 95
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Kaelble

Viesti Kirjoittaja ollitoivonen »

Kuka tuntee merkin tai saatika nähnyt, ajanut? Ei ole ennen tullut eteen. Oli eurooppalaisen harrastajan autotallissa, kuvia ei saanut ottaa muista autoista, vain tästä merkistä. Kaikki oli raskasta rautaa. Terex lienee ostanut valmistajan pois markkinoita sotkemasta 70-luvun alussa. Autossa ollut kaivosajoassa, siksi ei hytissä kattoa.
Liitteet
Kaelble.JPG
Kaelble.JPG (140.67 KiB) Katsottu 12471 kertaa
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kaelble

Viesti Kirjoittaja FBW »

Kyllä Kaelble tuttu merkki on, olen vähän samanlaisella (paljon vanhemmalla) keltaisella maansiirtokuorma-autolla jopa ajanutkin. Vaikka Kaelblella on ollut pienempiäkin kuorma-autoja niin minulle ne ovat synonyymejä juuri isoille off-road maansiirtoautoille ja raskaammille vetäjille. Useat noista malleista olivat todellisia jättiläisiä, vetäjissä oli 300hp, 6x6 ja massiivinen ulkoasu. Tuo sinun kuvaamasi taitaa olla jotain 70-luvun malleja, Deutzin konekin näkyy olevan. Tehdashan teki kauhakuormaajiakin, puskutraktoreita yms.

Tuosta sinun kuvastasi on paha sanoa suuruusluokka ja onko kyseessä maansiirto-auto vai mikä, veikkaus että se on näyttänyt aikalailla tuolta?
Kuva

Hieno merkki, monen harrastajana toiveuni varsinkin järeimmät mallit varastavat shown äkkiä...
ollitoivonen
Viestit: 95
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Deutz

Viesti Kirjoittaja ollitoivonen »

Kone ei ole alkuperäinen, ainakaan omistajan mukaan. JEEP 66 ostoksilla taisi varsinainen aihe unohtua eli JEEP, kun piti tutkia muuta raskasta rautaa. Harmi, kun en saanut ottaa valokuvia. Omistaja pelkää ilkivaltaa eli harrastaa rautaa kaverinsa kanssa hiljaisuudessa
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kaelble

Viesti Kirjoittaja FBW »

Tuollaiseen Kaelbleen törmäsimme viime kesänä Sveitsin puolella, siinä olisi jollekin hieno projekti :D Ajamalla Suomeen... :mrgreen:

Jäi sellainen muistikuva että tuossa oli yksisylinterinen moottori, mutta saattoi olla kaksikin. Kuten kuvista näkyy, niin itse kone vie minimaalisen tilan jäähdyttimen ja ohjaamon välistä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
kivinen
Viestit: 753
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kaelble

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Tuo jyrä on sellaisen aikakauden tuote, että siihen ei ajan hammas yhden elämän aikana pysty.
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kaelble

Viesti Kirjoittaja FBW »

Jos haluat sen kotiin ajella niin voidaan tehdä "pieni" kevät-huolto ennen matkaa :mrgreen: Kannattaa varata reissuun pari päivää :lol:
kivinen
Viestit: 753
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kaelble

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Möin prätkän pois ja siitä vapautu rahaa keräillä osia yhteen projektiin. Voishan projektia vähän lykätä jos jyrä on kaupan sopivaan hintaan. Sellaistahan mulla ei vielä ollutkaan. :lol: :lol: :lol:

Ei vaan, niinkun yks kaveri tuolla etelä-Saksassa totesi: Not enough space and not enough time.
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kaelble

Viesti Kirjoittaja FBW »

Kai tohon jyräänkin jotenkin saa Sisun akselit ympättyä :lol: Tuolla pärjää metsässä niin kauan kun tulee suo vastaan :roll:

Veikkaan ettei se ole myytävänä, se oli sellaisen hallin takana jonka toisella puolella oli sopiva varaosahytti mun FBW:hen. Halli oli täynnä kaikenmaailman mielenkiintoisia projekteja, joten luulen että tuo jyräkin jossain vaiheessa entisöidään. Omistajaa ei valitettavasti tavoitettu. Onneksi löysin FBW:hen muuta kautta sitten uuden tuulilasin ja etulokasuojien kumilevikkeet niin ei ole tuota varaosahyttiä käyty enää ihailemassa...
Vastaa Viestiin