Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ma Heinä 16, 2018 1:20 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Cat CT660
ViestiLähetetty: Ma Touko 23, 2011 7:12 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2906
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Kuva

Tuommoinen kuorma-auto on juuri esitelty.

Lisätietoja: http://www.drivecat.com/Default.aspx

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cat CT660
ViestiLähetetty: Ti Touko 24, 2011 6:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 7:43 pm
Viestit: 187
Tuohan on niinkuin 2010-luvun Jyry-Sisu. :D Mihinkäs se amerikan poijan mieltymys nokkamallisiin kuormureihin perustuu? Akselipainoihin, väljiin teihin ja risteyksiin vai siihen että sellaisia ne on aina ollut? Kieltämättä omanlainen hohtonsa noissakin on.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cat CT660
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2011 6:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2011 5:55 pm
Viestit: 265
tuleekohan nää jyrycatit eurooppaan myyntiin...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cat CT660
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2011 8:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 1:07 pm
Viestit: 520
Ei ne ainakaan kaupaksi kävisi vaikka tulisikin. Niin erilaisiin on täällä totuttu. Ja kun euro-version tekeminen maksaa paljon niin jää tekemättä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cat CT660
ViestiLähetetty: Su Kesä 26, 2011 11:41 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2011 5:55 pm
Viestit: 265
mikä jenkki kuormikkaissa niin erilaista...pitkän keulan lisäks...tekeehän cat dumppereita ja kaivos autoja jotka kelpaa suomeenkin...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cat CT660
ViestiLähetetty: Ma Loka 01, 2012 10:27 am 
Poissa

Liittynyt: La Syys 22, 2012 10:06 pm
Viestit: 27
SA-1360 kirjoitti:
Tuohan on niinkuin 2010-luvun Jyry-Sisu. :D Mihinkäs se amerikan poijan mieltymys nokkamallisiin kuormureihin perustuu? Akselipainoihin, väljiin teihin ja risteyksiin vai siihen että sellaisia ne on aina ollut? Kieltämättä omanlainen hohtonsa noissakin on.


Catissa on todellakin vahva Sisumainen ote. Jos SR:lle ois tehty seuraaja, se ois voinu näyttää aika lailla tuolta. Liekkö suunnittelussa mukana kavereita, jotka käyneet Karjaalla.

Amerikkalaisten mieltymys nokallisiin perustuu yksinkertaisesti siihen, että yhdistelmäpituussäännöt ne sallii. Sielläkin oli 70-luvulla suurin osa nokattomia, koska rajoitettuun pituuteen laskettiin silloin vetoauto mukaan. Kun pituussäännöt muuttuivat, muuttui autokanta nopeaan tahtiin takaisin nokallisiin. Nokallinen auto on ennenkaikkea monta kertaa turvallisempi kuin nokaton. Kun ajat nokattomalla autolla tieltä ulos täydessä vauhdissa, niin siinä on AINA hengenlähtö lähellä. Nokalliset on myös huomattavasti parempia ajaa, johtuen luonnollisesti siitä, että akseliväli on pidempi, ja että kuljettaja istuu akseleiden välissä, eikä ulkopuolella. Lisäksi nokallisten huolto on paljon helpompaa. Haittapuolia on tietenkin kankeus ja näkyvyys eteen. Uskon, että jos täälläkin rajoitettaisiin vain rahtitilan pituutta, suurin osa autoista ois nokallisia. Risteykset ois jouduttu sen johdosta mitoittamaan hiukan väljemmiksi. Ois vähän mukavampi lavetillakin ajella.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cat CT660
ViestiLähetetty: Ma Loka 01, 2012 4:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2011 5:55 pm
Viestit: 265
Nyt puhut asiaa :D Nokattomat autot on viel niin pirun rumia merkistä riippumatta :wink: :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cat CT660
ViestiLähetetty: Ma Loka 01, 2012 4:38 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 392
Taas kun vanhoja muistelen niin oli siinä melkonen ero kun nokkamallista siirryttiin pois ensimmäisen kuorman kun pehmeelle penkalle vein E14:stasella niin heti kun piti tyhjänä tulla pois oltiikin kiinni ko alko jouluna raskas etupää upposi ja siinä oltiin.Nokkamallissa on niin paljon parempi painojakauma (tyhjänä) ettei niillä ollu mitään vaikeuksia tuollases paikas.Tästä syystä on nykyään sulanmaan aikaan käytetty 385 eturengasta se auttaa hiukan em.ongelmaan.Nokka malli olis ok.sorahommissa nykyäänkin jos joku sellasia valmistais.Matalampi ja kapeampi mökki riittäis hyvin kun autossa ei tarvii "asua".


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cat CT660
ViestiLähetetty: Ma Loka 01, 2012 10:32 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 22, 2012 10:06 pm
Viestit: 27
Karhu 4x4+2 kirjoitti:
Nyt puhut asiaa :D Nokattomat autot on viel niin pirun rumia merkistä riippumatta :wink: :wink:


Kauneus on tietenkin katsojan silmissä ja kaikkeen tottuu. Eihän ne nokattomat oikein autolta tunnu, kun tarkemmin ajattelee. On vähän semmonen tunne, kuin istuis konttilukissa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)