Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on La Joulu 15, 2018 12:22 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Marras 21, 2013 9:48 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 11, 2013 8:15 am
Viestit: 27
Sen verran vielä mersu asiaa, josta mulla on vain hataraa muistikuvaa, Turun seudulla vaikutti myös Kuljetusliike Karranto, jolla oli muutama lavettimersu, joista yksi oli sen aikaisen malliston yläpäästä, jolla vedettiin moduulilavettia. Yritys myytiin 70-80 luvun vaihteessa Niemiselle. Samoin Myntt oli aiemmin vahva mersutalo, viimeisin niistä oli ihan viimeisiä ennen malliston vaihtumista Artturiksi. www.kuljetusmyntt.fi sivustolla näistä on vielä kuvia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Marras 21, 2013 10:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 4:33 pm
Viestit: 269
mobiili01 kirjoitti:
Tuli tuossa eräänä päivänä lueskeltua vanhoja Tekniikan Maailmoja ja löytyi tuttu auto nuoruuden voimissaan. Tämä on nykyisin omassa käytössäni. Tämä Volvo on siitä harvinainen, että siinä on ZF:n laatikko ja momentinmuunnin. Volvon Westerlundin (jo eläkkeellä) mukaan tämä on ainoa muuntimella Suomeen tuotu F-Volvo. Eikä niitä kuulemma valmistettukaan muutamaa enempää. Kuljetusneliö oli kuulemma tyytyväinen autoon ja olisivat halunneet myöhemmin muuntimella varustetun FH:nkin, mutta Volvolla eivät lämmenneet ajatukselle.

Vasa 32:sta puhuvat vaikka kuvassa on ihan selvä Wärtsilä 46. :?

Itse kun olen enemmän tekniikan miehiä ja kuorma-autoa viimeksi ajanut armeijan kertausharjoituksissa, niin ihmettelen että miksei momentinmuuntimia ei ole enemmän käytössä? Ratkaisun luulisi olevan yliveto juuri lavetinvedossa. Mikä on estänyt sen yleistymisen :?:

ITS kirjoitti:
Aiemmin viitattuun lohkovaunu asiaan, Niemisen Americanon painovaununa on tosiaankin vanha lohkovaunu, sanoisin että Kamag merkiltään. Samanmoinen Kamag on kaupan Turun telakalla. Lohkovaunuja on edelleenkin käytössä Pernon telakalla kolme erikokoista Scheuerlea. Vanhin ja pienin on "vain" 8 akselinen, kantavuus muistaakseni 60 tonnia. Isommat ovat 2 osaisia, eli voi käyttää yksin tai yhdessä. Vanhempi näistä on 2 * 400 tonnia, ja uudempi vm 2009 kantaa 2 *550 tonnia. Otan joku aurinkoinen päivä muutaman kuvan näistä tänne ihmeteltäväksi.


Tosiaan, Pernossakin on pakko olla lohkovaunuja - olen nähnyt valmiiksi hitsattuja lohkoja ison kraanan ulottumattomissa. Olenko vallan väärässä kun muistelen että lohkot hitsataan nosturin ulottuvissa olevassa hallissa?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)