Melkoinen saavutus tuo KAZ-606A, huippunopeus 65 km/h ja ryysti siltikin 50 l/100 km, oliko osa sylintereistä jo valmiiksi pimeinä, vai mitä ihmettä?sisua45 kirjoitti:
Kehitystä Neuvostoliitossa.
Valvoja: sisua
Re: Kehitystä Neuvostoliitossa.
No perhana, on kyllä aivan uusi tuttavuus koko KAZ-merkki, kiitoksia tästäkin infopläjäyksestä
Re: Kehitystä Neuvostoliitossa.
Kun 110 heppaisella bensa koneella koittaa kiskoa yli 15 tonnin yhdistelmää, niin ei se ihan pintakaasulla kulje...Katiska kirjoitti:
Melkoinen saavutus tuo KAZ-606A, huippunopeus 65 km/h ja ryysti siltikin 50 l/100 km, oliko osa sylintereistä jo valmiiksi pimeinä, vai mitä ihmettä?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kehitystä Neuvostoliitossa.
KrAZ-6434 prototyyppi
70-luvun puolivälissä KrAZ teki runko-ohjattuja 8x8 vetoisia prototyyppejä.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... p-Aw#t=799
Tekniset tiedot:
Mitat
Akseliväli 7050 mm
Maavara 370 mm
Pituus 10750 mm
Leveys 2490 mm
Korkeus 2985 mm
Kokonaispaino 35223 kg
Moottori
YaMZ-240H
V12 diesel, turboahdettu
Tilavuus 22300 cm3
Teho 500 hv /2100 rpm
Suurin vääntömomentti 1815 Nm /1600 rpm
Vaihteisto
Puoliautomaattinen 3 vaihdetta
Maksiminopeus 75 km/h
70-luvun puolivälissä KrAZ teki runko-ohjattuja 8x8 vetoisia prototyyppejä.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... p-Aw#t=799
Tekniset tiedot:
Mitat
Akseliväli 7050 mm
Maavara 370 mm
Pituus 10750 mm
Leveys 2490 mm
Korkeus 2985 mm
Kokonaispaino 35223 kg
Moottori
YaMZ-240H
V12 diesel, turboahdettu
Tilavuus 22300 cm3
Teho 500 hv /2100 rpm
Suurin vääntömomentti 1815 Nm /1600 rpm
Vaihteisto
Puoliautomaattinen 3 vaihdetta
Maksiminopeus 75 km/h
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kehitystä Neuvostoliitossa.
ZIL-4311 prototyyppi
Vuonna 1976 tehtiin yksi ZIL-4311 prototyyppi. Eroa vanhaan kunnon ZIL-157 malliin oli lähinnä vain keula. Tekniikasta ei löytynyt tietoa.
Vuonna 1976 tehtiin yksi ZIL-4311 prototyyppi. Eroa vanhaan kunnon ZIL-157 malliin oli lähinnä vain keula. Tekniikasta ei löytynyt tietoa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kehitystä Neuvostoliitossa.
T-64 panssarivaunu ja 5DTF moottori
Ei ole tullut kirjoittua tämän otsikon alle lähes viiteen vuoteen, mutta taas tuli eteen uutta (vanhaa) ja ihmeellistä...
Tämä uusi foorumisofta on vielä vieras, mutta kokeillaan saanko jutuntynkää väännettyä.
Koko tarina alkaa T-64 panssarivaunusta. Ensimmäiset prototyypit tehtiin 1960. Tuotanto saatiin käyntiin joskus 60-luvun lopulla, ja vuoteen 1987 mennessä oli tehty noin 8000 vaunua. Suomalaisille se on melko vieras, koska sitä ei ole tänne tuotu. Vaunu on monessa suhteessa melko erilainen kuin mitä huomattavasti yeisemmät T-55, T-62 tai T-72 ovat. Yksi suurista eroavaisuuksista on moottori. Muissa raskaissa taisteluvaunuissa on se kaikille tuttu 38.9 litrainen V12, ensin vapaasti hengittävänä ja myöhemmin ahdettuna.
Ukrainassa suunniteltu T-64 oli toista maata.
Voimanlähteenä siinä oli 5DTF (5ТДФ), eli 5-sylinterinen kaksitahtinen vastamäntämoottori, joka myöhemmin vielä ahdettiin.
Männän halkaisija 120 mm, iskun pituus 2x120 mm. Iskutilavuus 13.6 litraa. Tehoa mallista ja kehitysversiosta riippuen 580, 700, 850 tai 1050 hevosvoimaa.
Moottorista on ainakin 3 ja 6 sylinterisiä versioita, mutten oikein tiedä että missä niitä käytettiin.
Kylmäkäynnistys video, ei kuulosta ihan normaali tankilta: https://www.youtube.com/watch?v=_CGLanOPwnw
T-64 pääsuunnittelija Alexander Alexandrovich Morozov. Rinnassa on koristeita kuin joulukuusessa, tähdet ovat Sosialistisen työn sankarin merkkejä.
Ei ole tullut kirjoittua tämän otsikon alle lähes viiteen vuoteen, mutta taas tuli eteen uutta (vanhaa) ja ihmeellistä...
Tämä uusi foorumisofta on vielä vieras, mutta kokeillaan saanko jutuntynkää väännettyä.
Koko tarina alkaa T-64 panssarivaunusta. Ensimmäiset prototyypit tehtiin 1960. Tuotanto saatiin käyntiin joskus 60-luvun lopulla, ja vuoteen 1987 mennessä oli tehty noin 8000 vaunua. Suomalaisille se on melko vieras, koska sitä ei ole tänne tuotu. Vaunu on monessa suhteessa melko erilainen kuin mitä huomattavasti yeisemmät T-55, T-62 tai T-72 ovat. Yksi suurista eroavaisuuksista on moottori. Muissa raskaissa taisteluvaunuissa on se kaikille tuttu 38.9 litrainen V12, ensin vapaasti hengittävänä ja myöhemmin ahdettuna.
Ukrainassa suunniteltu T-64 oli toista maata.
Voimanlähteenä siinä oli 5DTF (5ТДФ), eli 5-sylinterinen kaksitahtinen vastamäntämoottori, joka myöhemmin vielä ahdettiin.
Männän halkaisija 120 mm, iskun pituus 2x120 mm. Iskutilavuus 13.6 litraa. Tehoa mallista ja kehitysversiosta riippuen 580, 700, 850 tai 1050 hevosvoimaa.
Moottorista on ainakin 3 ja 6 sylinterisiä versioita, mutten oikein tiedä että missä niitä käytettiin.
Kylmäkäynnistys video, ei kuulosta ihan normaali tankilta: https://www.youtube.com/watch?v=_CGLanOPwnw
T-64 pääsuunnittelija Alexander Alexandrovich Morozov. Rinnassa on koristeita kuin joulukuusessa, tähdet ovat Sosialistisen työn sankarin merkkejä.
Viimeksi muokannut sisua45, La Syys 21, 2019 5:43 pm. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kehitystä Neuvostoliitossa.
KrAZ-5450 kilpakuorma-auto
Mutta eipä siinä vielä kaikki...
90-luvun alussa itsenäistyneet Ukrainalaiset alkoivat ajaa KrAZilla kilpaa rata-auto luokassa. Heidän aseensa kisoihin esim Mersuja, Volvoja, MANneja, ja tietenkin Sisuja vastaan oli KrAZ-5450.
Äkkinäisempi voisi luulla, että konehuoneessa pauhaa V8 JaMZ, niinkuin siviiliautoissa. Mutta ei, ei sinne päinkään...
Reippaat Ukrainalaiset laittoivat autoon tuon edellä mainitun panssarivaunun moottorin, vaihteistoineen päivineen! Vaihteitä on käsittääkseni 6 kpl eteenpäin. Auto on muutenkin erikoinen, erillisjousitetut akselit molemmissa päissä. Kolmiotukivarret ja vääntösauvajouset ovat peräisin panssaroiduista miehistönkuljetus ajoneuvoista? Runko on keskeltä huomattavasti leveämpi, koska hytin alla majaileva 5 syl, 10 mäntäinen moottori on leveä kuin mikä. Tehoa tässä oli jotain 1000-1100 hevosvoimaa, eli kilpailtiin virittämättömällä moottorilla.
Kuva KrAZin ohjaamosta. Huomaa vaihdekeppi, mistä roiskitaan isompaa pesään.
Tuolla näkyy lehtileike, jossa kuvia muun muassa pyöräntuennasta: https://www.drive2.ru/c/508145072286466469/
Tässä videossa on kuvaa 90-luvun alusta ja nykypäiviltä: https://www.youtube.com/watch?v=QXR-X0SiFsI
Videolla tylsää polotusta, mutta alustarakenne on hyvin näkösällä: https://www.youtube.com/watch?v=TqHixhzGiSY
Mutta eipä siinä vielä kaikki...
90-luvun alussa itsenäistyneet Ukrainalaiset alkoivat ajaa KrAZilla kilpaa rata-auto luokassa. Heidän aseensa kisoihin esim Mersuja, Volvoja, MANneja, ja tietenkin Sisuja vastaan oli KrAZ-5450.
Äkkinäisempi voisi luulla, että konehuoneessa pauhaa V8 JaMZ, niinkuin siviiliautoissa. Mutta ei, ei sinne päinkään...
Reippaat Ukrainalaiset laittoivat autoon tuon edellä mainitun panssarivaunun moottorin, vaihteistoineen päivineen! Vaihteitä on käsittääkseni 6 kpl eteenpäin. Auto on muutenkin erikoinen, erillisjousitetut akselit molemmissa päissä. Kolmiotukivarret ja vääntösauvajouset ovat peräisin panssaroiduista miehistönkuljetus ajoneuvoista? Runko on keskeltä huomattavasti leveämpi, koska hytin alla majaileva 5 syl, 10 mäntäinen moottori on leveä kuin mikä. Tehoa tässä oli jotain 1000-1100 hevosvoimaa, eli kilpailtiin virittämättömällä moottorilla.
Kuva KrAZin ohjaamosta. Huomaa vaihdekeppi, mistä roiskitaan isompaa pesään.
Tuolla näkyy lehtileike, jossa kuvia muun muassa pyöräntuennasta: https://www.drive2.ru/c/508145072286466469/
Tässä videossa on kuvaa 90-luvun alusta ja nykypäiviltä: https://www.youtube.com/watch?v=QXR-X0SiFsI
Videolla tylsää polotusta, mutta alustarakenne on hyvin näkösällä: https://www.youtube.com/watch?v=TqHixhzGiSY
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kehitystä Neuvostoliitossa.
Edellä mainitun kilpakuorma-auton kurmuutusta. Jos millään, niin tuolla ainakin lähtee henki?
https://www.youtube.com/watch?v=POglU5-u5Ic
https://www.youtube.com/watch?v=POglU5-u5Ic
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kehitystä Neuvostoliitossa.
Hullu vehje! Mutta makeet äänet.
Re: Kehitystä Neuvostoliitossa.
Sivulla 2 paasasin 120 asteen V6 koneista, mitä käytettiin esim "Bemarissa". Hollantilainen YouTube mies esittelee moottorin hyvinkin erikoisen rakenteen. Jos moottorit kiinnostavat, niin kannattaa katsoa:
https://www.youtube.com/watch?v=7EX41LB9kLA
https://www.youtube.com/watch?v=7EX41LB9kLA
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218